VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Advertisements

Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/34 Název materiálu:Obrázky z rukou Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
Obrázek s motýly Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
Akrylová malba „alla prima“
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Figurální malba pomocí projekce
Ekosystém les a kurikulum základního vzdělávání Doc.PaedDr.RNDr.Milada Švecová, CSc. Univerzita Karlova v Praze, PřF Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici,
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
, Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt M Š MT ČREU PEN Í ZE Š KOL Á M Č í slo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Body art - ruce Název školy
VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Malba akrylovými barvami
Grafika 9 Nástroje a efekty VY_32_INOVACE_7B20. Nástroje a efekty CorelDraw má řadu nástrojů na zpracování objektů je zde i řada efektů pro zajímavé nápady.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/38 Název materiálu:Vesmír Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova Anotace:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Společná setkání nad výtvarnými díly 3 Papíroryt – 8. r. Mgr. Lenka Pavlíková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/40 Název materiálu:Koláž - kuchyně Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Práce s papírem a barvami
Teplé a studené barvy Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Autor: Mgr.Veronika Mičolová Květen 2013 Název: VY_32_INOVACE_Vv_05_16_Výtvarné techniky Vzdělávací oblast: Umění a kultura Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812

PAPÍROŘEZ Téma: STROM a jeho části Vzdělávací obor: Výtvarná výchova, 2.st. ZŠ Anotace: Prezentace nabízející učitelům VV metodický i technologický postup. Obsahuje ukázky prací žáků 6.třídy.

HISTORIE + DEFINICE Technika papírořezu pochází z Asie. Ponejvíce se využívala při výrobě loutek pro stínové divadlo, ale také pro výrobu šablon pro sítotisk. Vyřezávalo se z papíru, plátků dřeva nebo z kůže. Tato technika funguje na principu prořezávání otvorů, struktur a kontur zobrazovaných předmětů do papíru. Hlavní efekt tvoří průhledy. Papír lze podložit jiným materiálem, či papírem jiné barvy – umocní se tak kontrasty.

MOTIVACE Co je to papírořez? Znáte stínové divadlo? Jak asi vznikají loutky pro stínové divadlo? Jak by jste touto metodou zobrazili strom? Stručně nastínit základy růstu stromu, proporce kmene, způsoby větvení apod. Společně si prohlédnout obrazové publikace vztahující se k tématu.

MATERIÁL A POMŮCKY Budeme potřebovat tvrdší barevné papíry formátu A3. Podložku pro řezání, řezák, tužku, štětec, lepidlo. Učebnici, atlas nebo jakoukoliv obrazovou publikaci se stromy.

TECHNOLOGICKÝ A METODICKÝ POSTUP Žáci si prohlédnou obrazové publikace, zaměří se na stavbu kmene a koruny stromu. Mohou se pokusit o reprodukci nebo si vymyslet strom, či jeho část podle vlastní fantazie. Pedagog s žáky probere možnosti způsobu prořezávání – odebírání veškeré prořezané hmoty (tělo stromu je průhledné…) - odebírání hmoty pouze u kontur stromu (lze doplnit o strukturu kůry…) Pedagog upozorní na případné nástrahy techniky papírořezu – je nutné dbát na dokonalé proříznutí – aby se motiv nepotrhal. Dále je potřeba hlídat kompaktnost – aby vše drželo pohromadě. Při křížení prořezávaných čar je nutné dělat „propojky“ s hmotou výkresu (viz. kompaktnost). Žáci si vyberou dva barevné papíry v kontrastních barvách – jeden budou prořezávat, druhý slouží k podlepení a zdůraznění celého motivu. Vlastní motiv si mohou žáci nejdříve předkreslit tužkou nebo řezat rovnou. Po vyřezání motivu celý papír natřou lepidlem (je třeba pracovat rychle) a následně jej podlepí jinobarevnou čtvrtkou. Při řezání je nutná opatrnost – ! zdůraznit pravidla práce s ostrými předměty.

STROM

Nebyly použity obrázky z externích zdrojů, pouze vlastní fotografie.