Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_806_5TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Rozdělení hudebních nástrojů
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Světoví hudební skladatelé
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Vstupní a výstupní zařízení
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_04_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ DVOJCIFERNÝM A TROJCIFERNÝM ČINITELEM
OPAKOVÁNÍ II. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_688_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_08_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Rozmanitost podmínek života na zemi
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_724_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_833_5TR_VL Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Geometrická tělesa – Krychle a kvádr
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
VĚCI KOLEM NÁS – LIDÉ A VÝROBKY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_803_5TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_05_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_432_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_25_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_389_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
DĚLENÍ DO 50, OPAKOVÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_416_3TR_M Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_848_6TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_166_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_177_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
sčítání do 100 bez přechodu přes desítku
odčítání do 100 bez přechodu přes desítku
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_404_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_806_5TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1

Název vzdělávacího materiáluČlověk na zemi Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_806_5TR_PRV Číslo šablonyIII/2 AutorJana Stolá, Mgr. Ročník5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPPřírodověda TémaČlověk Očekávaný výstup Žák pozoruje charakteristické znaky člověka. Porovnává lidský organismus a jeho vztah k prostředí. Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s charakteristickými znaky lidské rasy. Datum vytvořeníZáří 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaSpolečnost, životní styl Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeViz poslední snímek CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2

 Lidé žijí na celém světě, v horách i nížinách, v teplých i chladných krajích.  Od ostatních živočichů se liší způsobem života – připravuje si potravu, zhotovuje si oděv, staví si obydlí, vymýšlí a vyrábí předměty atd. – je schopen myslet a pracovat.  Člověk žije ve společnosti ostatních lidí. Společně pracují, baví se, sportují.  Lidé se dorozumívají lidskou řečí, základem této řeči je slovo. Řeč může být mluvená, psaná, kreslená, znaková.  Člověk přetváří prostředí, ve kterém žije. Umožňuje mu to zručnost ruky a schopnost myšlení. 3

 Nezbytnou podmínkou pro život člověka je sluneční záření, voda, vzduch a potrava.  Zdrojem těchto podmínek je příroda.  Příroda je základem životního prostředí člověka. 4 Člověk potřebuje: Dýchat vzduch Přijímat potravu a vodu Vhodnou teplotu prostředí Vylučovat nepotřebné a škodlivé látky Ostatní lidi Bezpečí, vlídnost a lásku Ukázat, co umí

Lidé v různých částech světa hovoří různými jazyky.  Znáš některé cizí jazyky?  Jakými jazyky hovoří lidé v naší zemi nejčastěji?  Kterými jazyky se hovoří v Evropě?  Vyhledej, jak se řekne slovo „láska“ v různých jazycích. Lidská řeč se zaznamenává písmem. Známe různá písma. Př. Latinka – azbuka – písmo čínské – písmo arabské 5

Podmínky života jsou v různých oblastech světa různé. Žijí tam lidé různých typů. Liší se například barvou kůže, vlasů, tvarem očí, životními návyky a tradicemi, tělesným vzhledem. Tyto rozdíly nejsou podstatné, protože i lidé stejného typu mají různou výšku, váhu, barvu vlasů nebo očí. Nezáleží však na tom, jak člověk vypadá, ale na tom, jak se chová. Různé typy lidí – porovnej! Běloši Černoši Indové Číňanéaj. 6

 Mezi životem lidí v různých místech jsou velké rozdíly. Co je slušné v jedné zemi, je v jiné třeba neslušné, rozdílné jsou zvyklosti v oblékání, stravování, bydlení, lidové zvyky a tradice, kultura, způsob práce a života.  Srovnej bydlení lidí v různých oblastech světa: 7

 Lidský život je velmi složitý a rozmanitý. Život každého člověka je jiný. Závisí nejen na tom, jaké podmínky má člověk kolem sebe, ale především na jeho vlastní práci a chování.  Porovnej, jaké stavby si stavěli lidé v minulosti a nyní.  Nakresli, jak si představuješ budoucí obydlí člověka.  Povyprávěj, jakým způsobem trávíš volný čas.  Vyjmenuj alespoň 5 sportovních odvětví.  Porovnej dopravu dříve a nyní. 8 Kopaná, atletika, lyžování, tenis, parašutismus atd.

INTERNET:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Aieman Khimji  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Michael.riessler  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  Microsoft PowerPoint - klipart 9