Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Algebraické výrazy – početní operace
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Užití Pythagorovy věty – 5. část
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Úpravy algebraických výrazů
Matematika – 8.ročník Druhá odmocnina
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Elektronická učebnice - I
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Tvorba číselných výrazů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název materiálu: ÚČINNOST
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Lineární rovnice – 1. část
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
BRVKA Guillaume de l'Hospital (1661 –1704). BRVKA Používá se na výpočet limit, které mají po dosazení tvar neurčitého výrazu: Nebo mají takový tvar, který.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přednost početních operací
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Algebraické výrazy a jejich úpravy
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
* Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
2.1 Zápisy výrazů Mgr. Petra Toboříková. součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna  součet  Jak přepsat větu do matematických symbolů? Součet druhé.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
I. Podmínky existence výrazu
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu – Výrazy - úvod HRAZENO Z EU OP - VK Anotace : materiál je určen k výkladu učiva, začleněny jsou vzorové příklady s řešením, následují příklady k samostatnému procvičování a testování žáků, pro žáky 9.ročníku k opakování učiva. Jako zpětná vazba ke kontrole jsou zařazeny výsledky s postupem řešení. Materiál je dobře využitelný i k domácímu nebo k individuálnímu či diferenciovanému procvičování ve třídě. (8. a 9.ročník) Autor: Mgr. Michaela Kalíšková ÚNOR 2011

Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Matematika a její aplikace Matematika Výrazy Klíčová slova: číselný výraz, výraz s proměnnou, hodnota výrazu, tabulka hodnot

Metodika Správná řešení nebo výsledky příkladů jsou v prezentaci zakryty tímto symbolem, který zmizí po kliknutí myši. Odkaz na úvodní stránku prezentace

Algebraické výrazy Algebra - část matematiky, která počítá s písmeny místo čísel (písmeny vyjadřujeme proměnné veličiny) Výraz - zápis vzorců nebo matematických situací. Výrazy:  Číselné výrazy  Výrazy s proměnnou 2,5 - 8

Říkáme: pro je hodnota výrazu rovna číslu  Dosazením konkrétního čísla za proměnnou dostaneme číselný výraz.  Provedeme - li výpočet číselného výrazu, říkáme, že určíme „hodnotu výrazu“ Např.:  Do výrazu dosadíme za číslo :  Určíme hodnotu výrazu pro Určení hodnoty výrazu Říkáme: Výraz má pro hodnotu Uvědom si !!! znaménko součinu „ “ u výrazů s proměnnou nezapisujeme 5 x = 5x

Pro různé proměnné můžeme hodnoty zapisovat přehledně do tabulky a (cm)47510 b (cm)2385 o = 2 ∙ (a+b) (cm) S = a ∙ b (cm 2 ) Výpočet obvodu a obsahu obdélníka: Výpočet obvodu a obsahu čtverce: a (dm)1,50,30,612 o = 4 ∙ a (dm) S = a 2 (dm 2 ) 61,22, ,36 0,09 2,25

2 Pravidla pro počítání s výrazy Výrazy mohou obsahovat více početních výkonů. Pokud ve výraze nejsou závorky musíme počítat v tomto pořadí: 1.Umocním nebo odmocním 2.Násobím nebo dělím 3.Sčítám nebo odčítám Výraz se jmenuje podle početního výkonu, který provádíme naposledy:  Součet: 4 3∙2  Rozdíl: 10 3∙2 2  Součin: (10 – 3) 2 2  Mocnina: (10 - 3∙2)  Podíl: (3 + 5) (4 – 2) 2 + −  : Úkol: Urči hodnoty těchto číselných výrazů

Je-li ve jmenovateli zlomku 0, říkáme, že výraz nemá smysl (nulou nelze dělit!!!) Kdy výraz nemá smysl?

Co není výraz s proměnnou? Tyto zápisy nejsou výrazy s proměnnou, ale pravdivá či nepravdivá tvrzení pro určité hodnoty proměnných x, y.

Procvičuj: Zapiš pomocí číselných výrazů, uveď jejich názvy a urči hodnoty výrazů a)devítinásobek dvou zmenšený o trojnásobek šesti b)dvojnásobek čísla šest zvětšený o trojnásobek čísla -1 c)trojnásobek součtu čísel -5 a 8 d)dvojnásobek rozdílu čísel 9 a -4 e)druhá odmocnina součtu čísel 9 a 16 f)rozdíl čísla 6 a trojnásobku čísla -1 g)podíl čísel 5 a 25 zmenšený o tři čtvrtiny h)rozdíl druhých mocnin čísel 6 a 8 i)druhá mocnina součtu čísel 5 a 7 j)třetí mocnina z druhé odmocniny čísla 9 k)rozdíl druhých odmocnin z čísel 225 a 81 l)součin čísla 6 a druhé odmocniny z čísla 0,36 m)druhá odmocnina ze součtu čísel 81 a 19 zmenšená o druhou mocninu čísla 3 n)* číslo 800 zmenšené o 5% z čísla 240 o)* tři osminy ze 64 zvětšené o 25% ze 70

Řešení a) b) c) d) e) f) g) h) i) j) k) l) m) n) * o) * a) ROZDÍL b) SOUČET c) SOUČIN d) SOUČIN e) ODMOCNINA f) ROZDÍL g) ROZDÍL h) ROZDÍL i) MOCNINA j) MOCNINA k) ROZDÍL l) SOUČIN m) ROZDÍL n)* ROZDÍL o)* SOUČET

Použité zdroje: vlastní příklady Datum zpracování: