CIO priority | Priority IT v bankách a pojišťovnách| Lukáš Klášterský 1
O ČP a jejím IT CIO priority Česká pojišťovna (ČP) Tradice více než 180 let Universální pojišťovna - lídr trhu v ČR v tržním podílu, produktech a inovaci aktivních smluv unikátních klientů interních zaměstnanců výhradních agentů dalších uživatelů aplikací IT v ČP 200+ poboček 400+ aplikací 600+ TB diskový prostor serverů uživatelských helpdesků ročně nahrávek KC v archívu transakcí denně mezi systémy nových dokumentů ročně v digitálním archívu
Základní kameny IT strategie ČP CIO priority CLOUD COMPUTINGENTERPRISE MOBILITY Servisně orientované IT s inovacemi Automatizace procesů a služeb Jednoduché doručování IT (IaaS, SaaS) Flexibilita IT v doručování služeb Přístup k aplikacím dle rolí Bezpečnost podle rolí a místa přístupu Služby uživatelům stejné interně i externě Dostupnost IT služeb anytime, anywhere
Oblasti priorit IT CIO priority Náklady 2.Inovace 3.Spokojenost 4.Regulace
Efektivita nákladů CIO priority Náklady Potřeba rychlejšího rozhodování co je a co není podstatné Balancování hodnoty nákladů co je náklad pro minimalizaci udržovací náklad investice do rozvoje a inovace TrendyPriority ČP Dokončujeme projekty konsolidace infrastruktury Hlavní zaměření na aplikace/vývoj Testovací továrna Řízení demandu - zavedení Enterprise Architektury (EA/BA) Rekalibrace architektury aplikací Směřování k agilnímu vývoji a prototypování Projekty mají vždy více cílů Nákladová efektivita Inovace Zjednodušení/úklid Vždy něco navíc firmě a uživatelům
Inovace … #1 CIO priority Inovace Virtualizace Cloud Infrastruktura Servery hotovo Storage a backup hotovo Síťě/bezpečnost dolaďujeme Desktop Běžní uživatelé 100% hotovo Nasazujeme VDI Privátní cloud díky virtualizaci můžeme začít automatizace vývoj – test -produkce Public cloud hledáme možnosti využití s pozitivním finančním efektem testujeme příležitost s MS Azure TrendyPriority ČP
Inovace… #2 CIO priority Inovace Mobilní aplikace Fenomén osobní techniky v korporaci Opuštění platforem Uvedení 5.a 6. verze mobilní aplikace - dále provazujeme služby, s mobilními aplikacemi a klientskou zónou na internetu Zvažujeme využití pro interní účely Díky desktopové virtualizaci využíváme „any device“ přístup k aplikacím ČP Řízení přístupu k datům a vzdálený management PoC opuštění mainframe Opuštění AIX platformy TrendyPriority ČP
Spokojenost a Regulace CIO priority Regulace Spokojenost s IT Uživatelé jsou interní zákazníci Hledání optimální úrovně komunikace a služeb Vliv Regulace Běžná regulace trhu Solvency II(pojišťovnictví) TrendyPriority ČP Udržet skvělou spokojenost 1,6 od uživatelů ( dle známkování ve škole 1- 5) Přechod na NPS (Net Promoter Score) – standard firmy na spokojenosti zákazníků Připravujeme program Friendly IT sada drobných zlepšení IT prostředí a uživatelské zkušenosti Příprava na Solvency II v rámci skupiny Shoda s regulací ČNB 3.Spokojenost