DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
„ Nástroje k vyhodnocení četnosti průjezdu dopravní techniky“ (měření hustoty dopravních proudů)
Ing. Luboš Kala Central MeetBike Expert Seminar
Bezpečnost dopravy na veřejných komunikacích
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
VODOROVNÉ ÚČINKY VOZIDEL NA VOZOVKU
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Přepravní průzkumy Filip Hercík.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Charakteristické znaky MHD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní charakteristiky
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
Potenciál zařízení Black Box pro posouzení dopravních nehod
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Modelování hluku ze silniční dopravy v oblasti městské zástavby
Kvantitativní směrové šetření pohybu osob, výpadovky - Olomouc Olomouc květen 2010.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. Dopravní průzkumy.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a Hluk z dopravy Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Technologie dopravních průzkumů Ing. Martin Langr Prezentace projektů – nový studentský projekt.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Optimalizace dopravní obslužnosti území Ing.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Setkání členů Rady Libereckého kraje se starosty měst a obcí úterý
Dopravní charakteristiky
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Besip Zlínského kraje Zlín,
Trasování a sestavení programu zájezdu
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Plán udržitelné městské mobility Ústí nad Labem
Vážení vozidel za jízdy WIM
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

DOPRAVNÍ PRŮZKUMY

DOPRAVNÍ PRŮZKUMY TVOŘÍ PODKLAD PRO DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ ZJIŠŤUJÍ SE JIMI SOUČASNÉ OBJEMY PŘEPRAVY, INTENZITY PŘEPRAVNÍCH A DOPRAVNÍCH PROUDŮ A DOPRAVNÍ POMĚRY NA STÁVAJÍCÍCH DOPRAVNÍCH ZAŘÍZENÍCH ODVOZUJEME Z NICH VÝHLEDOVÉ POTŘEBY PRO VÝSTAVBU SILNIČNÍ SÍTĚ A DOPRAVNÍCH ZAŘÍZENÍ

DRUHY PRŮZKUMŮ 1) PODLE VELIKOSTI ÚZEMÍ A POČTU STANOVIŠŤ A) Plošný průzkum Generální průzkum zjišťují se údaje o všech druzích doprav (silniční, železniční, městské, letecké, cyklistické, pěší apod.) pro prognózu dopravy interval 8 – 10 let Celostátní sčítání dopravy (CSD) 1x za 5 let (provádí se od r. 1959, naposledy v r. 2010) 10 dní v roce (jaro a podzim), průměrné dny v týdnu + pá, ne, 4 hodiny na vybrané komunikační síti = dálnice, silnice I. a II. třídy, vybrané III. třídy a vybrané místní komunikace Praha – samostatné sčítání TSK Praha výsledky: RPDI (roční průměr denních intenzit) – voz/den, skladba dopravního proudu DRUHY PRŮZKUMŮ DRUHY PRŮZKUMŮ

Průběh CSD 2010 (více info na: http://scitani2010.rsd.cz) Způsob sčítání na dálnicích využita data z automatických detektorů ve správě ŘSD, která byla doplněna ručním sčítáním manuální dopravní průzkumy - sledováno celkem 13 druhů vozidel

B) Kordonový průzkum na vstupech/výstupech do/z sledované oblasti sledují se pohyby vozidel oblastí při směrových průzkumech výsledky: intenzita, skladba dopravního proudu, směrovost C) Profilový (bodový) průzkum na jednom stanovišti výsledky: intenzita, skladba dopravního proudu

2) PODLE ZJIŠŤOVANÉ CHARAKTERISTIKY DOPRAVY (MĚŘENÉ VELIČINY) A) Průzkum intenzity zjišťuje se počet vozidel nebo chodců v profilu za čas [voz/hod, voz/den] nebo [os/hod, os/den] Diagram intenzit

zjišťuje se, odkud a kam míří cesty (vozidel, osob) B) Směrový průzkum zjišťuje se, odkud a kam míří cesty (vozidel, osob) větší oblast – obsazeny vstupy/výstupy do/z oblasti křižovatkový průzkum Diagram intenzit

Příklad zpracovávaného křižovatkového průzkumu (BP Jan Gallia) Naměřené hodnoty Místo Záhěhlická-U Záběhlického zámku-Dolní Chaloupky Datum a den 16.5.2012, středa Doba průzkumu 14:00-16:00 směr Druhy vozidel (podle TP 189 II příloha 1) O M N A K C [voz/2hod] 1   2 509 23 17 6 3 263 5 4 240 8 254 7 279 12 444 27 9 10 11 O…osobní vozidla a dodávkové automobily M…motocykly N…nákladní automobily (lehké, střední a těžké) A…autobusy (i kloubové) K…nákladní soupravy C…jízdní kola Schéma křižovatkových pohybů

C) Průzkum rychlosti rychlost bodová (okamžitá) rychlost úseková

3) PODLE DRUHU SLEDOVANÉ DOPRAVY A) Průzkum silniční dopravy sledují se základní charakteristiky dopravního proudu, doprava v klidu B) Průzkum pěšího provozu C) Průzkum cyklistického provozu D) Průzkum hromadné osobní dopravy E) Průzkum na průjezdných úsecích silnic a dálnic zaměřené na získání údajů o tranzitní dopravě F) Ověřovací průzkum sledování změn G) Speciální průzkumy např. měření hluku, exhalací, vážení vozidel na dálnicích

FORMY PROVÁDĚNÍ PRŮZKUMŮ 1) BEZ SPOLUPRÁCE ÚČASTNÍKA DOPRAVY (POZOROVÁNÍ) A) PROFILOVÉ SČÍTÁNÍ RUČNÍ NEBO AUTOMATICKÉ získáme intenzitu a skladbu B) ZÁPIS RZ (NA KŘIŽOVATCE, NA PARKOVIŠTI) na křižovatce získáme intenzitu, skladbu a směrovost na parkovišti údaje o délce stání vozidel, o využití parkoviště

2) SE SPOLUPRACÍ ÚČASTNÍKŮ DOPRAVY VĚTŠINOU PRO SMĚROVÉ PRŮZKUMY a) METODA NÁLEPEK b) METODA SČÍTACÍCH LÍSTKŮ c) ÚSTNÍ DOTAZ d) PÍSEMNÝ DOTAZ e) ANKETA f) DOPRAVNĚ – SOCIOLOGICKÉ PRŮZKUMY

ZPŮSOBY PROVÁDĚNÍ DOPRAVNÍCH PRŮZKUMŮ A) RUČNÍ SČÍTÁNÍ sčítač zaznamenává údaje do připraveného formuláře Organizace provádějící průzkum Číslo listu: místo měření (název místní komunikace, silnice) stanoviště datum den hodina počasí jméno sčítače čas druh vozidla směr z…………….do…………. ∑ směr z…………….do……….. 9:00 O //// //// // 12 //// / 6 N /// 3 //// 4 M // 2 / 1 A 9:15 9:30 Formulář pro profilový průzkum

Formulář pro křižovatkový průzkum

Formulář pro směrový průzkum

Formulář pro průzkum cyklistické dopravy

B) AUTOMATICKÉ SČÍTÁNÍ VÝHODY větší přesnost sčítání zvýšení počtu stanovišť zjištění údajů za delší časové období NEVÝHODY nákladnější pro pořízení a instalaci nutnost dobrého zabezpečení Pistolový laserový radar traficon

Měření rychlosti statistickým radarem SR4

Radar zaznamená počet vozidel (I) a skladbu dopravního proudu

Měření rychlosti cedulovým radarem s informací pro řidiče

PRŮZKUM HROMADNÉ OSOBNÍ DOPRAVY SLEDOVÁNÍ OBSAZENOSTI DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ 1) Profilový průzkum na zastávkách, sledují se obraty cestujících a vytížení linek sčítač sleduje údaje na zastávce 2) Vozový průzkum vytížení linek v úseku trasy sčítač provádí ve vozidle DALŠÍ TYPY PRŮZKUMŮ 1) Komplexní přepravní průzkum metra 1 x za 4 roky, ověřují se hlavní přepravní vztahy 2) Průzkum skladby jízdních dokladů

OBSAZENOST JE SKUTEČNÝ POČET OSOB VE VOZIDLE, ZJISTÍ SE : A) PŘESNĚ – POMOCÍ SČÍTACÍCH LÍSTKŮ B) PŘIBLIŽNĚ – ODHADEM – 6 STUPŇŮ : 0 – NIKDO NEJEDE 1 – NĚKOLIK OSOB 2 – NĚKOLIK SEDADEL VOLNÝCH 3 – NORMÁLNÍ OBSAZENÍ 4 – PLNĚ OBSAZENO, JE PRŮHLED 5 – PLNÝ VŮZ, NENÍ PŘEHLED OBSADITELNOST JE POČET OSOB, KTERÉ LZE V DOPRAVNÍM PROSTŘEDKU PŘEPRAVIT A) NORMÁLNÍ OBSADITELNOST = 4 – 5 osob/m2 B) MAXIMÁLNÍ OBSADITELNOST = 8 osob/m2

PRŮZKUM PARKOVÁNÍ MĚŘENÉ ÚDAJE – POČET PARKUJÍCÍCH VOZIDEL DÉLKA DOBY PARKOVÁNÍ ÚČEL PARKOVÁNÍ  DOTAZ ZDROJ A CÍL CESTY VYHODNOCENÍM PRŮZKUMU ZJISTÍME : a) ČASOVÝ PRŮBĚH PARKOVÁNÍ b) OBSAZENOST PARKOVACÍCH STÁNÍ c) PRŮMĚRNOU DOBU PARKOVÁNÍ d) POČET PARKUJÍCÍCH ZA URČITÝ ČASOVÝ ÚSEK e) VYUŽÍVÁNÍ PARKOVACÍCH STÁNÍ = OBRAT

Zásady pro kvalitně zpracovaný dopravní průzkum Dopravní průzkum – 3 fáze příprava k čemu průzkum potřebuji? jaké hodnoty budu zjišťovat? příprava formulářů, zaškolení sčítačů vlastní průzkum v terénu vyhodnocení