Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_206_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová 1
Název vzdělávacího materiáluSouhlásky Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_206_2TR_CJ Číslo šablonyIII/2 AutorMiroslava Ondrová, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPČeský jazyk TémaSouhlásky Očekávaný výstupŽák si upevňuje znalosti o souhláskách Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k procvičení znalostí žáků se souhláskami a gramatikou ve slovech s danou souhláskou Datum vytvořeníLeden 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaSouhlásky tvrdé, měkké a obojetné Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
tvrdé 3 měkké obojetné Dělíme na:
4 Ve slovech píšeme po tvrdých souhláskách y/ý. Co píšeme po tvrdých souhláskách?
Co píšeme po měkkých souhláskách? 5 ž ščřcjďťň Ve slovech píšeme po měkkých souhláskách i/í.
Po obojetných souhláskách píšeme i/í, ale i y/ý. 6 b flmpsvz
Dravé r__bky, r__chlý běžec, pálivá c__bule, chutné j__dlo, malá ž__žala, č__perná veverka, hodinové k__vadlo, unavené noh__, ostrá d__ka, š__ška na stromě, dlouhý t__den,měsíc ř__jen, veselé dět__, n__tě na šití, velký r__bník. 7
8 Dravé rybky, rychlý běžec, pálivá cibule, chutné jídlo, malá žížala, čiperná veverka, hodinové kyvadlo, unavené nohy, ostrá dýka, šiška na stromě, dlouhý týden,měsíc říjen, veselé děti, nitě na šití, velký rybník.