CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Den Země – svátek planety
Přírodní rezervace na území Ostravy
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Potravní vazby rostlin a živočichů
DOMÁCÍ EKOLOGIE – nadměrná spotřeba
ČR – Hlavní město Praha VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.59 Mgr. Kosík Lukáš
Životní podmínky organizmů
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Domácí ekologie – pitná voda
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Evropa: západní Evropa
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Anotace :Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Transkript prezentace:

CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17 Vzdělávací oblast: etika chovatelství, odpovědnost za kvalitu života chovaného zvířete Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: sedmý ročník základní školy

Zvířata v bytě Domácí zvířata byla vždy součástí života člověka na venkově a některá z nich se stala našimi společníky i v bytech. V poslední době lidé začali chovat i neobvyklá, exotická zvířata Příkladem zdomácnělých zvířat jsou pes, kočka nebo králík. Téměř všechna ostatní zvířata, která nalezneme v domácnostech, jsou d říve neobvyklá, ale dnes již běž ně chovaná. Papouška, chameleona či agamu by jste před pár desetiletími hledali v bytech marně Několik chovatelů dokonce vlastní velmi vzácné a ohrožené druhy a pomáhají tak zvýšit populaci daného druhu [1 - zdroj ].

Zvířecí potřeby Každé zvíře má odlišné životní potřeby a nároky. Člověk si je musí uvědomit dříve, než si zvíře pořídí.Tím předejde problémům a neuškodil sobě ani živočichovi Nevýhodou bytu je nedostatek prostoru, který v přírodě zvířata užívají. Obvykle jsou limitována pokojem nebo teráriem (akváriem). Může jim chybět pohyb a svoboda,poklesy nočních teplot Často nejsou zvířata krmena tak jak by měla, nemají dostatečný přísun potřebných látek a je těžké pro ně sehnat potravu V extrémních případech zanedbání péče dochází i k týrání a takové jednání je nezákonné [1 - zdroj ].

Zodpovědnost! Správný chovatel, malý i velký, musí brát ohled i na okolí. Nestačí jen zajistit péči zvířeti, ale zabránit tomu, aby rušil svým chovem sousedy, spolubydlící a tak dále. Chovatel ručí za své zvíře! Papoušci, psi, kočky a další druhy mohou být velice hluční. Další nepříjemností je zápach, ať už ze samotných zvířat či jejich výkalů. Je důležité udržovat zvíře i jeho prostor v čistotě Chovatel musí zabezpečit nebezpečné druhy! Musí ochránit sebe i okolí, znemožnit zvířeti útěk a předejít tak újmě na zdraví lidí. Za každou nehodu nese majitel zodpovědnost! Za žádných okolností nevypouštějte u nás v přírodě se nevyskytující zvířata do přírody [1 - zdroj ].

Jaká zvířata máte doma vy nebo vaši kamarádi? Jak jejich chov probíhá a co potřebují k životu? [1 - zdroj ].