INTERNÍ TRÉNINK V EUROTELU prezentace pro HR ŽIVĚ, 22/09/2005 Eva Hejlová, Václav Krecl
Eurotel – Vaše asociace
Eurotel – prvenství 1. mobilní telefon prodán v září milion zákazníků v roce 1999 Služby:1996 SMS, 1997 GO, GSM Banking 2001, MMS 2002, internet přes CDMA 2004 Technologie: 1991 NMT, 1996 GSM, v blízké budoucnosti UMTS
Eurotel – vlastnická struktura Český Telecom Dominance na trhu s pevnými linkami, zaměření na růst výnosů z datových služeb, vyhledávání příležitostí ve službách s přidanou hodnotou, díky Eurotelu integrovaný operátor Telefónica Třetí největší světový operátor zákaznická základna zaměstnanců „chceme být nejlepší a největší integrovanou telekomunikační skupinou na světě“
Eurotel – pár čísel na úvod
INTERNÍ TRÉNINK – popis v HR 10 interních trenérů a 1 supervisor v PRODEJI a ZÁKAZNICKÉM SERVISU 15 provozních trenérů (trenérství „navíc“ ke své běžné práci) Produkujeme 6 stálých KURZŮ, které se měsíčně opakují CONNECTING LINE, Úvodní program GO, ET, BA/CA, STORES, OZ. 7 UČEBEN v Praze, 2 v Kolíně, 1 v Příbrami (200 míst, 1/3 vybavená PC)
CONNECTING LINE Účel: adaptace nového zaměstnance na podmínky Et CL I (1 den) podpis smlouvy, přivítání ve společnosti, orientace v informačních zdrojích, BOZP a PO CL II (3 dny), po skončení zkušební doby, výjezd Témata: kvalita, bezpečnost, finance, marketing, prodej, lidské zdroje, zákaznický servis, sítě, „horké křeslo“ pro ředitele
ÚVODNÍ TRÉNINK OPERÁTORŮ GO LINKY
INTERNÍ TRÉNINK – kdy se vyplatí? generické pozice: operátor call centra (650), konzultant značkové prodejny (450), obchodní zástupce (150) relativně vysoký obrat zaměstnanců (cca 45 měsíčně) stálé procesy: ADAPTACE OBECNÁ (9 training days měsíčně) ADAPTACE PROFESNÍ (90 training days měsíčně) DISTRIBUCE PRODUKTOVÉHO KNOW-HOW (služby, promo akce) silná výkonnostní orientace firmy zájem managementu na řízení firemní kultury
INTERNÍ TRÉNINK podmínky pro úspěšné přežití provázanost s provozem výběr trenérů kreativní metodika propojení s externím tréninkem spolupráce s náborem HR poradenství pro management
PROVÁZANOST S PROVOZEM PROVOZNÍ TRENÉŘI koncept už 3 roky funguje na značkových prodejnách, trenérem je v regionu vybraný senior konzultant nováček po absolvování úvodního učebnového tréninku stráví týden v praxi pod vedením regionálního provozního trenéra kromě tréninku provádí RPT i tzv. megavize UČEBNOVÝ >>> ON THE JOB TRAINING „RECYKLACE“ INTERNÍCH TRENÉRŮ
VÝBĚR TRENÉRŮ VSTUP PŘES KARIÉRNÍ MAPU PROFIL: nejlepší pracovníci z provozu, s nadhledem, s řídící zkušeností (senior specialisté nebo supervisoři), s ambicemi, s autoritou, s učitelským talentem … VÝSTUP PŘES KARIÉRNÍ MAPU – z tréninku se odchází výše …
KREATIVNÍ METODIKA Respektujeme individualitu trenéra, ale standardem pro všechny je: trénink (na rozdíl od klasické školy) interakce přátelský přístup komplexnost testování dosažených znalostí a dovedností pragmatické porovnávání s praxí
SPOLUPRÁCE S NÁBOREM účast trenérů na assessment centrech účast náborářů na úvodním tréninku průběžné předávání informací o zaměstnanci ve zkušební době
HR PORADENSTVÍ PRO MANAGEMENT Trenér je partnerem pro liniové manažery v problematice náboru, adaptace, řízení výkonu, kariérových postupů. Naším (sebedestrukčním ) cílem je manažer, který HR partnera nepotřebuje, protože řízení lidských zdrojů obsáhne v celé šíři sám.
PROPOJENÍ S EXTERNÍM TRÉNINKEM Trenér se zabývá ponejvíce realizací adaptačního programu, ale je zároveň specialistou T&D, který kurzy zadává externímu dodavateli. Kdy? Jestliže nestačí kapacita interního tréninku Jestliže vývoj nového kurzu by byl neefektivní (nízký počet opakování) Jestliže nedisponujeme příslušným know-how I přesto snaha o spolutrenérství v rámci možností daného projektu.
NEDOSTALO SE NA VAŠI OTÁZKU? Jaká může být role e-learningu v interním tréninku? Rozvoj interních trenérů, jakými způsoby? Jak rozpoznat hranici, kdy je efektivní použít externí / interní řešení tréninkové intervence? Jak získávat odborníky z praxe pro interní lektorskou činnost? … SPOLEČNĚ SI ODPOVÍME NA ODPOLEDNÍM WS