Rostlinstvo, živočišstvo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smíšené a listnaté lesy
Advertisements

AMERIKA.
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Co je to biom?.
AMERIKA přírodní krajiny
Přírodní krajiny světa = vegetační pásy
Cizokrajné ekosystémy
PODNEBNÉ PÁSY.
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Pro 7.Ročník Základní Školy
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
Podnebí (climate) a přírodní krajiny Ameriky – Opakování!
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_52_INOVACE_03/2/2_ZEMĚPIS Amerika II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Podnebí a vegetace Asie
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podnebí, vegetace Ameriky
Evropa – vegetace 5. ročník
Amerika – Přírodní krajiny
Biosféra – vegetační pásy a vegetační stupně
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
Křížovka - Tropický deštný les
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Fytogeografické člení zemského povrchu
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
1. ročník technického lycea
Povrch-Příroda-Rostliny
Biosféra sféra Země s vhodnými podmínkami pro život zahrnuje části dalších geosfér – BIOTOP = místo, které organismům poskytuje podmínky pro život – BIOCENÓZA.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_15_05_mírný pás. Rostliny: Pšenice, žito, ječmen, oves, brambory, cukrová řepa, vinná réva, kukuřice. MÍRNÝ PÁS pšenice žito ječmen.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
ROSTLINSTVO ŽIVOČIŠSTVO
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
VEGETAČNÍ PÁSY.
Vegetační pásy Jižní Ameriky
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Amerika – Podnebí a přírodní krajiny
Vegetace Ameriky Mgr. Tomáš Kordula.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
4. VEGETACE AMERIKY VY_32_INOVACE_12_Z5
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Stepi TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
BIOSFÉRA stepi, lesy mírného pásu
Fauna Severní Ameriky.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Polární pás Co zde roste? Žije? Polární pustiny trvalé zalednění
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
14. f Vegetace mírného pásu
14. Přírodní krajiny světa - vegetační pásy
Biosféra = živý obal Země
Tropický deštný les.
Stepi (a lesostepi) mírného pásu V mírném pásu Suché podnebí, nízké srážky → → neumožňují růst stromů Kvalitní černozemě Travní porost.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Rostlinstvo, živočišstvo Amerika Rostlinstvo, živočišstvo

pojmy Přírodní a kulturní krajina Výšková stupňovitost Národní park Přírodní rezervace permafrost

Vegetační pásy Tundry - v Severní Americe, vegetační období 1-3 měsíce, permafrost (mechy, lišejníky, keříky, polární liška, hranostaj, sob….) Tajga (jehličnaté lesy) - souvislý pás lesů převážně v Kanadě, po Amazonii a Sibiři třetí největší komplex na světě (jedle, borovice, modřín, veverka, zajíc, šelmy, kuna, medvěd…)

Vegetační pásy Smíšené a listnaté lesy - okolí Velkých jezer a Atlantské pobřeží (javor, buk a dub, smrk, borovice, sekvoje, mýval, skunk, medvěd, jelen, bobr….) Stepi - západní a střední část USA a část Mexika (prérie) - v jižní Americe v povodí Paraná (pampy) v obou částech kvalitní půdy – černozemě (pšenice, kukuřice, bizon, kojot, psoun, pštros)

Vegetační pásy Pouště a polopouště - jihozápad USA, Mexiko, Jižní A. - Atacama nedostatek srážek (opuncie, kaktusy, agáve, chřestýš, pásovec, termiti…) Savany - v J.A. obklopují oblast tropického dešt. pralesa /campos, llanos/ - plantáže (kávovník, kakaovník, cukrová třtina, tabák, bavlna, jaguár, mravenečník, tapír…)

Vegetační pásy Tropický deštný prales - především Amazonie – největší jesní komplex světa, vzácné dřeviny (eben, palisandr, kaučukovník, orchidee, opice, jaguár, puma, krokodýl, anakonda, hmyz..)

Význam vegetace Amazonie – „plíce světa“ – kácení – hrozba Národní parky – nejcennější území – chráněny - nejstarší park světa - Yellowstone