FYZIOLOGIE ROSTLIN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA ORGANELY ROSTLINNÝCH BUNĚK
Advertisements

Gymnázium a obchodní akademie Chodov
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
VÝZNAM VODY PRO ROSTLINY
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Název Fotosyntéza Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Ekologie fotosyntézy.
FOTOSYNTÉZA photós = světlo synthesis = skládání.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
přeměna látek a energie
Metabolismus sacharidů
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
Metabolismus sacharidů
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Princip, jednotlivé fáze
FOTOSYNTÉZA.
Látkový a energetický metabolismus rostlin
DÝCHÁNÍ = RESPIRACE.
= věda o životních projevech rostlin a funkcích jejich orgánů
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Fotosyntésa.
Fotosyntéza Základ života na Zemi.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název Vodní režim rostlin 1 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
K. Hujová, J. Kondelík, J. Šimánek
Fotosyntéza a fyziologické děje s ní spojené
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_KUB_06.
Sekundární procesy fotosyntézy
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
FOTOSYNTÉZA.
BIOSYNTÉZA SACHARIDŮ.
NázevVodní režim rostlin 2 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů výdeje vody rostlinou, doplněná fotografiemi.
Přednášky ZS_ Fyziologie rostlin_malá Fotosyntéza II Jiří Šantrůček Přírodovědecká fakulta Jihočeské univerzity, Katedra fyziologie rostlin a BC.
LES ŘASY.
Fotosyntéza II. Sekundární procesy – fixace uhlíku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_372.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Fotosyntéza II Jiří Šantrůček Úvod: Růst podmíněn výměnou látek v
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Metabolismus rostlin.
ORGÁNY SEMENNÝCH ROSTLIN
Abiotické faktory Výukový materiál EK
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
CO JE FOTOSYNTÉZA?  Soubor chemických reakcí, v jejichž průběhu dochází k pohlcování energie slunečního záření, která je využita k přeměně jednoduchých.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Minerální výživa rostlin.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
VODA Vodní režim rostlin.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vodní režim rostliny Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Metabolismus Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
F OTOSYNTÉZA Mgr. Jaroslav Najbert. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem.
METABOLISMUS ROSTLIN OD MARTINA JAROŠE. FOTOSYNTÉZA Zachycuje sluneční energii a z oxidu uhličitého vyrábí organickou sloučeninu (sacharid) a jako vedlejší.
Fotosyntéza.
Chemické složení živých organismů
Fotosyntéza rostlinné pigmenty + světelná energie + oxid uhličitý + voda chemická energie + kyslík.
Co všechno už víte o fotosyntéze?
Fotosyntéza.
Název prezentace (DUMu): Chemické složení rostlinného těla
Mgr. Natálie Čeplová Fyziologie rostlin.
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
Rostliny - význam a jejich dělení.
DÝCHÁNÍ = RESPIRACE.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Transkript prezentace:

FYZIOLOGIE ROSTLIN

Vodní režim rostlin Jaký je průměrný podíl vody v těle rostliny? Jaký je význam vody pro rostliny? Jak rostliny vodu přijímají? Jaké jsou tři typy prostředí podle koncentrace látek? Vysvětlete pojem turgor. Vysvětlete pojem plazmolýza. Jak se voda transportuje v rostlině? Co znamenají pojmy vodní bilance, vodní deficit?

Faktory, které napomáhají transpiračnímu proudu: transpirace kořenový vztlak koheze molekul vody adheze ke stěnám cév kapilarita

Minerální výživa makrobiogenní prvky: C, O, H, N, P, K, Ca, S, Mg mikrobiogenní prvky: Fe, B, Cl, Cu, Mn, Zn hnojiva – statková průmyslová – N, P, K,Ca hydroponie

Fotosyntéza Porovnejte fotosyntézu a dýchání: Děj Fotosyntéza Dýchání U koho probíhá Kde v buňce CO2 O2 Změny energie Rovnice

Fotosyntetické pigmenty chlorofyl a chlorofyl b chlorofyl c chlorofyl d karotenoidy – karoteny a xantofyly fykocyanin, fykoerytrin bakteriochlorofyl

Světlo

Struktura molekuly chlorofylu

Absorpční křivky pigmentů

Chloroplast

Chloroplast

Fáze fotosyntézy

Světelná fáze

Calvinův cyklus

Cesty fixace CO2 rostliny C3 rostliny C4 – kukuřice, cukrová třtina, proso rostliny CAM (Crassulacean Acid Metabolism) – sukulenty – agáve, pryšce, tlustice, kaktusy

Rostliny C4 stavba listu: Hatch-Slackův cyklus

Srovnání nákladů Cesta fixace C3 C4 CAM 5 202 3 990 4 440 0,54 0,7 Energetické náklady na tvorbu fruktózy (kJ/mol) 5 202 3 990 4 440 Energetická účinnost tvorby fruktózy 0,54 0,7 0,63

Faktory ovlivňující rychlost fotosyntézy světlo – spektrální složení, intenzita (heliofyty, sciofyty) teplota prostředí (15 - 25˚C, 25 - 35 ˚C) (termofyty, psychrofyty) koncentrace CO2 množství vody (hydrofyty, hygrofyty, mezofyty, xerofyty) množství chlorofylu, stáří listů, dostatek minerálů (N, P, K, Fe, Mg, Cu)