Lišejníky Digitalizace výuky Příjemce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Digitalizace výuky Příjemce
Lišejníky Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_07 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,
M1: LESNICKÁ BOTANIKA LIŠEJNÍKY
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_18_URCOVANI_LISEJNIKU
LIŠEJNÍKY.
Lišejníky Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P04/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Lišejníky v lese.
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
BOTANIKA LIŠEJNÍKY.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
LICHENIZOVANÉ HOUBY LIŠEJNÍKY; LICHENES.
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
HOUBY ŘÍŠE.
Hmyz Digitalizace výuky Příjemce
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
Základní struktura života
Země ve vesmíru Digitalizace výuky Příjemce
Autor: Mgr. Hana Baroušová
LIŠEJNÍKY → LICHENIZOVANÉ HOUBY
skupina: LIŠEJNÍKY (Lichenes)
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Lyšejníky.
Digitalizace výuky Příjemce
Lišejník – dvě rostliny v jedné
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
Digitalizace výuky Příjemce
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Lišejníky.
Rostliny výtrusné Mechorosty.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lišejníky.
Opakování lišejníky, řasy
Digitalizace výuky Příjemce
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lišejníky - podvojné organizmy
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.3 Houby Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Lišejníky Složené organismy vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Člověk a jeho svět 4. ročník
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
LIŠEJNÍKY Lichenes obrázek 1.
LIŠEJNÍKY – PRŮKOPNÍCI ŽIVOTA
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
Lišejníky.
LIŠEJNÍKY Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VY_32_INOVACE_27_Lišejníky
LIŠEJNÍKY.
LIŠEJNÍKY tundra.
Transkript prezentace:

Lišejníky Digitalizace výuky Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Přírodopis Téma Lišejníky Ročník šestý Autor Mgr. Anna Ascherlová

LIŠEJNÍKY Průkopníci života

Lišejníky Lišejníky jsou organismy složené z houbových vláken a zelených řas nebo sinic. Obě složky žijí ve vzájemně prospěšném vztahu - ………………………. (doplňte pojem) Uveďte další příklady organismů, které žijí ve vzájemně prospěšném vztahu: …………………………………………….. ……………………………………………...

Lišejníky – stavba stélky Otázka k opakování: Co je to stélka? Zakroužkuj organismus se stélkou.

Lišejníky – stavba stélky Podle obrázku v učebnici na str. 40 popište stavbu lišejníku:

Lišejníky – typy stélek Zapište si do sešitu: Korovitá stélka – např. mapovník zeměpisný, přirůstá celou plochou k podkladu Lupenitá stélka – např. terčovka bublinatá, odstává od podkladu Keříčkovitá stélka – např. dutohlávka sobí, bývá větvená, odstává od podkladu a tvoří keřík

Lišejníky Výskyt: (doplňte sami podle učebnice str. 40) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Rozmnožování: pomocí úlomků stélek nebo klubkovitých útvarů menších než 1 mm

Lišejníky - význam průkopníci života = jako jedny z prvních organismů osidlují skalní podklady, způsobují zvětrávání hornin a vznik nepatrné vrstvičky humusu bioindikátory – ukazatele čistoty ovzduší potrava pro různé živočichy, získávání cukru, alkoholu, barviv, výroba parfémů a antibiotik

Lišejníky - úkoly Tundra: Jaké je zde podnebí? ………………………………………………………………………………………………………………………………………................................... Jaký je význam lišejníků v těchto oblastech? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………......... Napiš příklady savců, kteří zde žijí: ......................................................................................................................................................................................................

Lišejníky - úkoly Jaké typy stélek mají lišejníky vyobrazené v učebnici na straně 41? (můžeš použít i obrázky přílohy prezentace) Terčovka skalní………………………………….. Hávnatka psí……………………………………… Terčovník zední………………………………….. Pukléřka islandská………………………………. Dutohlávka Floerkeova………………………… Pupkovka srstnatá……………………………….

Lišejníky - úkoly Vysvětlete, proč se lišejníky nevyskytují ve velkých městech a v okolí některých průmyslových podniků? ………………………………………………………………………………….. Lišejníky rostou velmi pomalu. Na kolik let se odhaduje věk těch nejstarších? ……………………………………………………………………………………