R O Z T O K Y.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny skupenství látek - vypařování, var a kondenzace
Advertisements

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Hasiva klasická a moderní Název opory –Úvod do studia
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Roztok, hmotnostní zlomek
ROZTOKY.
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Vypařování , var LC.
Rozlišování látek podle vlastností
CHEMIE ROZTOKY.
Metody oddělování složek směsí
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
Separační metody.
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
VII. ROZTOKY.
Stejnorodé směsi (Homogenní )
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
Schéma rovnovážného modelu Environmental Compartments
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsoby vyjadřování složení směsí
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
ROZTOKY Obr Obr. 2.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Roztoky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VY_52_INOVACE_02/1/2_Chemie SLOŽENÍ ROZTOKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Směsi.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vedení tepla (kondukce)
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Vlastnosti látek Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí v 1. a 2. ročníku střední.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Roztoky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
ADSORPCE na fázovém rozhraní pevná fáze-plyn.
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
ADSORPCE na fázovém rozhraní pevná fáze-plyn.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Transkript prezentace:

R O Z T O K Y

Kapalné roztoky definice Opakování: roztoky jsou pevné, kapalné nebo plynné stejnorodé směsi př. slitiny kovů, sklo, voda a skalice, zemní plyn Kapalné roztoky skládají se z rozpuštěné látky (obvykle pevná látka) a rozpouštědla (kapalina) mezi rozpouštědla patří: voda, líh, benzín, olej, ředidla- aceton,…

Rozdělení roztoků (dle množství rozpuštěné látky) nasycený roztok- při dané teplotě se v rozpouštědle další látka nerozpustí nenasycený roztok- při dané teplotě se v rozpouštědle další látka rozpustí uč. str. 138/ tabulka 5- Rozpustnost

uč. str. 138/ tabulka 5- Rozpustnost Která látka se nejlépe rozpouští ve vodě teplé 0°C? 2) Která látka se nejlépe rozpouští ve vodě teplé 60°C? 3) Která látka se lépe rozpouští ve vodě teplejší? 4) Která látka se lépe rozpouští ve vodě studenější? 5) Všimni si: Na2CO3 . 10H2O a NaHCO3

Faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky v kapalině teplota rozpouštědla míchání velikost celkového plošného povrchu zvětšuje se mletím, drcením, krájením, …