Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu „Inovace studijních oborů na PdF UHK“ reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0036. Projekt - Propagace edice Young Adults z nakladatelství fragment v KMHK Zlata Dědková
O nakladatelství Fragment http://www.fragment.cz V současnosti patří k deseti největším nakladatelům v České republice v počtu vydaných titulů s ročním obratem přesahujícím 120 mil. Kč. Od svého vzniku vydalo více než 2450 různých publikací, jejichž prodej přesáhl 23 mil. kusů výtisků. Nakladatelství Fragment se daří s úspěchem pronikat i na zahraniční trhy.
Zaměření nakladatelství
Knihy pro mládež V této edici nakladatelství přináší knihy pro mladé, originální příběhy plné napětí, nečekaných zápletek a charizmatických hrdinů. Fragment se zaměřuje na literaturu v žánrech young adult a new adult. Nabízí široké spektrum překladů současné tvorby, od dystopií či fantasy až po romance. Prostor tady dostává řada světoznámých autorů a autorek.
Young Adults V Nakladatelství Fragment vznik edice YA v 2.pol roku 2013. Minimální propagace nové edice, i u cílové skupiny malé nadšení. Logo se nasazuje už na probíhající série a kazí design knihy. „Neobyčejně mě frustruje představa, že ten štítek bude jen na půlce série. Já si na svých knížkách zakládám.“ Knižní blogerka
Knihy vycházející v edici YA
Knihovna města Hradce Králové Dětské oddělení x Oddělení pro dospělé Knihy pro dospívající, Young Adult, New Adult? – zařazované jak do dětského oddělení i do oddělení pro dospělé. Akce pořádané v dětském oddělení jsou zaměřené hlavně pro 1. stupeň ZŠ.
Fragment a knihovna Nakladatelství fragment pravidelně podporuje akce pořádané v knihovnách (například Noc s Andersenem). Pro knihovny jsou připravené knihy, časopisy a další drobné dárky. Nicméně akce v knihovnách, které nakladatelství Fragment podporuje, jsou zaměřené především na dětského čtenáře.
Projektové řešení návrh akce Akce pořádaná v prostorách KMHK s přímou spoluprací nakladatelství Fragment na zvýšení povědomí o knihách pro dospívající.
Před akcí Zajistit prostory v KMHK. Zajistit knihovníka, který bude na chod celé akce dohlížet. Zajistit účast nakladatelství Fragment (nejlépe zaměstnancem z PR oddělení). Zajistit knihy do soutěže + propagační předměty (záložky, kalendáře…). Připravit atraktivní pozvánku a logo akce.
Propagace akce Celou akci propagovat na webu knihovny i nakladatelství Fragment. Propagace pomocí sociálních sítí (Facebook, Twitter…) Zapojit základnu knižních blogerů, se kterými nakladatelství Fragment již spolupracuje.
Spolupráce s nakladatelstvím Propagace a PR – Mgr. Lucie Dvořáková, Soňa Svačinová Knihy do soutěže „Poskytnutí výtisků do soutěže je možné za předpokladu, že u soutěže bude umístěna obálka s proklikem na web www.fragment.cz, krátkou anotací a informací o nakladatelství.„ Mgr. Lucie Dvořáková
Program Představení edice YA z nakladatelství Fragment Představení nejatraktivnějších titulů Knižní trailery Soutěže o ceny Informace o titulech, které vyjdou „Předpremiéra“ – čtení z nových knih, které zatím nejsou v distribuci.
Přínos celé akce Pro knihovnu Pro nakladatelství Fragment Ukázat, že KMHK má širokou nabídku YA knih, která obsahuje i nejnovější tituly. Dostatek knih, krátká čekací doba. Přínosné informace o knihách pro mládež. Povědomí o nakladatelství a Edici Young Adults. Ukázat rozmanitost titulů vycházející v Edici YA. Rozšíření PR aktivit v rámci podpory knihovny. Získání dalších čtenářů Edice YA.
Zdroje http://www.fragment.cz/ http://www.knihovnahk.cz/
Konec