Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Matematika a její aplikace
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_MA Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: září 2012 Určeno pro 9. ročník Matematika 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možných 6 bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy vytvoříme žlutou, modrou a zelenou skupinu, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

25. – 27. úloha testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) 25. – (3x + 6y) – [(9x – 5y) – (4y + 8x)] – 2x = Kterému z následujících výrazů se rovná uvedený výraz po provedení naznačených operací? 26. Kolik krychliček o hraně 3 cm zcela zaplní kvádr s délkami hran 9 cm, 6 cm a 12 cm? 27. Lis na ovoce zpracuje za 4,5 hodiny 180 kg jablek. Kolik kg jablek zpracuje tento lis za 1 hodinu a 15 minut?

– (3x + 6y) – [(9x – 5y) – (4y + 8x)] – 2x = Kterému z následujících výrazů se rovná uvedený výraz po provedení naznačených operací? 25. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Řešení: – (3x + 6y) – [(9x – 5y) – (4y + 8x)] – 2x = – (3x + 6y) – [9x – 5y – 4y - 8x] – 2x = – (3x + 6y) – [x – 9y] – 2x = – 3x - 6y – x + 9y – 2x = - 6x + 3y Správnou odpovědí je varianta A). Nabízená řešení jsou: A) –6x + 3y; B) –6x – 3y; C) –8x – 4y; D) –4x + 6y.

Kolik krychliček o hraně 3 cm zcela zaplní kvádr s délkami hran 9 cm, 6 cm a 12 cm? 26. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Řešení: Objem kvádru V = = 648 cm 3. Objem krychličky je 3 3 = 27 cm 3. Krychlička se tedy do kvádru vejde 648 : 27 = 24 krát. Správnou odpovědí je varianta C). Nabízená řešení jsou: A) 36; B) 32; C) 24; D) 18.

Lis na ovoce zpracuje za 4,5 hodiny 180 kg jablek. Kolik kg jablek zpracuje tento lis za 1 hodinu a 15 minut? 27. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Řešení: Tato slovní úloha je úlohou na přímou úměrnost. Nejprve si ale převedeme 1 hodinu a 15 minut na 1,25 hodiny. 4,5 hod ……………………… kg jablek 1,25 hod ……………………… x kg jablek ,25 : 4,5 = x : 180 4,5x = 1, ,5x = 225 / : 4,5 x = 50 Správnou odpovědí je varianta B). Nabízená řešení jsou: A) 54 kg; B) 50 kg; C) 48 kg; D) 40 kg.

28. – 30. úloha testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) 28. Jaký je výsledek čtyřnásobku rozdílu sedmi dvanáctin a čtyř devítin? 29. Pět stejných balíčků žvýkaček stojí stejně jako tři stejné mléčné čokolády. Cena pěti těchto mléčných čokolád je shodná s cenou tří stejně velkých oříškových čokolád. Kolik stojí balíček žvýkaček, jestliže cena jedné velké oříškové čokolády je 25 Kč? 30. Vytvořte z číslic 3, 6 a 9 největší a nejmenší trojciferné číslo tak, aby každá číslice byla použita v čísle jen jednou, a odečtěte menší číslo od většího. O kolik je tento rozdíl menší než číslo 639?

Jaký je výsledek čtyřnásobku rozdílu sedmi dvanáctin a čtyř devítin? 28. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Nabízená řešení jsou: A) sedm dvanáctin; B) pět dvanáctin; C) sedm devítin; D) pět devítin.

Pět stejných balíčků žvýkaček stojí stejně jako tři stejné mléčné čokolády. Cena pěti těchto mléčných čokolád je shodná s cenou tří stejně velkých oříškových čokolád. Kolik stojí balíček žvýkaček, jestliže cena jedné velké oříškové čokolády je 25 Kč? 29. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Řešení: x = balíček žvýkaček y = mléčná čokoláda z = oříšková čokoláda 5x = 3y 5y = 3z z = 25 Kč A budeme dosazovat: 5y = y = 75 / :5 y = 15 Správnou odpovědí je varianta C). Nabízená řešení jsou: A) 7 Kč; B) 8 Kč; C) 9 Kč; D) 10 Kč. 5x = 3y 5x = x = 45 / :5 x = 9

Vytvořte z číslic 3, 6 a 9 největší a nejmenší trojciferné číslo tak, aby každá číslice byla použita v čísle jen jednou, a odečtěte menší číslo od většího. O kolik je tento rozdíl menší než číslo 639? 30. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Řešení: Největší trojciferné číslo sestavené z daných číslic je 963. Nejmenší trojciferné číslo sestavené z daných číslic je 369. Po odečtení menšího čísla od většího dostaneme 963 – 369 = 594. O kolik je tento rozdíl menší než 639 vypočteme ze vztahu 639 – 594 = 45. Správnou odpovědí je varianta B). Nabízená řešení jsou: A) o 39; B) o 45; C) o 63; D) o 95.