ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_Dj.6.01-Pravěk-prezentace
Pravěk Mladší doba kamenná
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PRAVĚK.
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zelená revoluce Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Pravěk – vymezení pojmu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
6. ročník Pravěk.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Dějepis Pravěk 2 Pavel Šupka
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Pravěk uč. 21.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Pravěk 6.ročník
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
O nejstarších dějinách Čech
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
České země v době kamenné
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky ICT AUTOR: Jana Rykrová TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis prima NÁZEV DUMu: Pravěk POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 05 KÓD DUMu: JR_DEJEPISPRIMA_05 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace byla použita v primě. Seznamuje žáky se základní terminologií a periodizací tohoto období. Pro potřeby výuky v primě je datování zjednodušeno. Prezentace je spojena s používáním pracovního listu, který následuje jako DUM 06.

 Prehistorie /latinsky/  Nejstarší a nejdelší období dějin  Začíná asi před 2,5 - 3 miliony let  V pravěku proběhl vývoj člověka  Pouze hmotné prameny

 Začátek pravěku souvisí s vývojem člověka  Pravěk začíná, když se předchůdci člověka začali odlišovat od ostatních živočichů (chodit vzpřímeně, používat nástroje, vytvářet společenství, přemýšlet, později také mluvit, pohřbívat mrtvé, uctívat bohy, vytvářet umělecká díla……)

 Používání písma  Rozvrstvení společnosti  Vznik států  Pravěk nekončí na celém světě ve stejné době (např. v Egyptě na konci 4. tisíciletí př.n.l. ve střední Evropě kolem roku 500 n.l.)

 Rozdělení na kratší časové úseky podle určitého hlediska

 Podle materiálu k výrobě nástrojů  Podle způsobu získávání potravy

 Doba kamenná  Doba bronzová  Doba železná

 Období přisvojovacího hospodářství  Období výrobního hospodářsví

Předchůdci člověka se živí tím, co jim poskytuje příroda (lovem zvířat a sběrem plodin) Lidé pěstují plodiny a chovají zvířata

PŘISVOJOVACÍ HOSPODÁŘSTVÍ Předchůdci člověka se živí tím, co jim poskytuje příroda (lovem zvířat a sběrem plodin) VÝROBNÍ HOSPODÁŘSTVÍ Lidé pěstují plodiny a chovají zvířata

tile_Crescent_map.png Úrodný půlměsíc je oblast, kde lidé nejdříve (asi 9 tisíc let př.n.l.) začali pěstovat obilí

 Doba kamenná  Starší doba kamenná (paleolit)  Mladší doba kamenná (neolit)  Doba bronzová  Doba železná  Starší doba železná  Mladší doba železná

 Doba kamenná  Starší doba kamenná (paleolit) asi před 2,5 mil. let  Mladší doba kamenná (neolit) dobré přírodní podmínky - 9. tisíciletí př.n.l. střední Evropa - 6. tisíciletí př.n.l.  Doba bronzová od 2. tisíciletí př.n.l.  Doba železná 800 př.n.l. - 0

 Významná změna v dějinách lidstva  Přechod od přisvojovacího hospodářství k výrobnímu hospodářství z lovců a sběračů se stali zemědělci a chovatelé dobytka

 Oblast trvalého zalednění  Průměrné teploty  Několik dob ledových  Lidé se museli přizpůsobit  Poslední skončila kolem roku 8000 př.n.l.

Prameny  KOLEKTIV AUTORŮ. Dějepis 6. Plzeň: Fraus, 2007, ISBN  NORMANEINSTEIN. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Vlastní práce autora