Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky = základní provozní jednotka organizovaného CR zprostředkovávání, organizace a realizace služeb v CR funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky - 2. časoprostorové uspořádání nabídky - 3. informační - 4. kontaktní - 5. realizační - 6. tématická /výchovná / cíle CK – uspokojení spotřebitelské poptávky a komerční zisk 1920 – ČEDOK + sportovní a turistické spolky 1948 – řízený CR / Čedok, CKM, Autoturist, Rekrea, Sport-turist, Tatratour, Slovakoturist – socialistické státy centrální školení průvodců,
klasifikace CK rozsah služeb –základní ? - specializované (kongresový CR, sport. aktiv.) územní hledisko – vysílající - přijímající rozsah působnosti – místní, regionální, celostátní, nadnárodní, provoz – celoroční - sezónní
sortiment služeb CK stravování - garantované trasy / výlety / jedna CK neobsáhne v nabídce celý následující výčet služeb stravování - garantované trasy / výlety / - ubytování - pojištění - doprava - prodej vstupenek - dopravní ceniny - směnárenské služby osobní automobil - víza - tranzity - cestovní doplňky - prodej zájezdů lázeňské pobyty průvodce - překladatel - kongresový CR
zájezdová činnost CK hlavní náplň činnosti CK zájezd = organizovaná účast skupiny osob na CR, kombinace služeb Z – pobytové - poznávací / tematické / - léčebné ---------------------- - standardní – dle nabídky CK - forfaitové – dle požadavku zákazníka ---------------------------------------------------------- dále – sezónní, mezisezónní, letecké, autobusové, lodní . . . služby – placené – tvoří cenu zájezdu - neplacené – mimo cenu zájezdu, podmínka účasti na akci - fakultativní – nepovinné, obohacují hl.pobytové z.
propagace CK = prezentace možností a rozsahu služeb CK prospekt – vícestránková tiskovina / text, foto, mapky, popisky, možnosti v místě / plakát – jednostránková tiskovina / slogan, foto, kontakt … / TV, rádio, tisk, CD, DVD, videokazety www.ck.cz spokojený zákazník – opět s CK, přivede nové klienty KATALOG - nejpoužívanější Inf. o službách, cenách, destinacích, činnostech, termínech oslovení, představení CK, orientace v katalogu, kontakty, doprava, vlastní nabídka?, pojištění, reklamační podmínky, storno podmínky