VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ
DUSIČNANY, SÍRANY A FOSFOREČNANY
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Neživá příroda – Slunce
Autor: Mgr. Helena Nováková
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Autor: Mgr. Helena Uhříková
KOŘENOVÉ A MECHOVÉ PATRO CHŘIBSKA
Autor: Mgr. Helena Nováková
Určování zeměpisné polohy
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Vejcorodí – řád PTAKOŘITNÍ
Autor: Mgr. Pavla Martincová
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Kosterní stavba těla savců
Neživá příroda - vzduch
Autor: Mgr. Helena Nováková
Savci – řád hlodavci (úvod)
Litva, Lotyšsko a Estonsko
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
Opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Neživá příroda - vzduch
Chráněná území v České republice
PŘÍRODNÍ ZDROJE A ENERGIE Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Hospodářství Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Opakování – vesmír, sluneční soustava
OXIDAČNÍ ČÍSLO Ch_091_Oxidy_Oxidační číslo Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Autor: Mgr. Helena Koždoňová
Planety sluneční soustavy – Velké planety
OCHRANA PŘÍRODY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ENERGIE NA ZEMI Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Hospodářství Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Magnetické vlastnosti látek
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Savci – řád: ploutvonožci
Jádrové a periferní oblasti
Placentálové – řád hmyzožravci
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
KÁCENÍ TROPICKÉHO DEŠTNÉHO LESA
Opakování – vesmír, sluneční soustava
DOPRAVA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Savci – řád: chobotnatci
Autor: Mgr. Helena Nováková
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Planeta Země Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Savci – KVÍZ 2 Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Vlci Pří_087_Rozmanitost přírody_Vlci Autor: Mgr. Marie Boučková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
Autor: Mgr. Helena Nováková
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
CELOSVĚTOVÁ TĚŽBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Savci – řád: KVÍZ 3 Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Savci – řád: ploutvonožci Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Mgr. Eliška Nováková
VLIV TĚŽBY NEROSTŮ NA KRAJINU A ŽP
NÁRODNÍ PARKY SLOVENSKA
Planeta Země Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
KÁCENÍ TROPICKÉHO DEŠTNÉHO LESA
Transkript prezentace:

VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Z_022_Ekologie__Vliv člověka na životní prostředí Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál je určen pro seznámení žáků s učivem o vlivu člověka na životní prostředí a základními pojmy, které s tím souvisí Materiál podporuje aktivní formu zapojení žáka a možnost většího přemýšlení Je určen pro předmět zeměpis a ročník devátý Tento materiál vznikl jako doplňující materiál k učebnici: HERINK, Josef. Lidé a příroda: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 1999, 47 s. ISBN 80-860-3417-8.

Životní prostředí lidské společnosti Který živý organismus hraje hlavní roli v životním prostředí lidské společnosti? LIDÉ na počátku své existence žili lidé v souladu s přírodou. Brzy však začali přírodní ekosystémy přetvářet ke svému obrazu a vytvářeli se zcela nové, umělé kulturní ekosystémy

Z hlediska kvality rozlišujeme: zdravé a neporušené životní prostředí lidí narušené a poškozené životní prostředí lidí

Tajenka V tajence vyhledejte správný název pro území, která jsou trvale osídlena a hospodářsky využívána lidmi E R O Z rozrušování půdy K L G I věda zkoumající vztahy mezi organismy a organismy a jejich prostředím H U M S nejúrodnější část půdy Ě É ekosystémy rozdělujeme na přírodní a …. jediná planeta, na které je možný život N P A C nevládní nezisková organizace pro ochranu životního prostředí V travnaté oblasti tropických a subtropických oblastí rozrušování půdy věda zkoumající vztahy mezi organismy a organismy a jejich prostředím nejúrodnější část půdy ekosystémy rozdělujeme na přírodní a …. jediná planeta, na které je možný život nevládní nezisková organizace pro ochranu životního prostředí travnaté oblasti tropických a subtropických oblastí

nepřímo je ovlivněno zbývajících 30% Lidé ovlivňují životní prostředí jak přímo, tak i nepřímo Kolik procent povrchu souše je podle vás přeměněno přímým vlivem člověka? 20% 50% 70% nepřímo je ovlivněno zbývajících 30%

Přímý vliv člověka na životní prostředí v čem může být výstavba přehrad pro krajinu přínosem a v čem nikoliv? např. výstavba přehrad + - např. kácení lesů na úkor přehrady např. ochrana obyvatel a krajiny před záplavami

Nepřímý vliv člověka na životní prostředí většinou nepříznivá činnost člověka, kterou si nemusí ani předem uvědomovat Co může takovou erozi půdy způsobit? nesprávná orba odlesňování nadměrné pastvy např. eroze půdy

zásadní změny ve vztahu lidí k životnímu prostředí: 1.ekologická krize 2.ekologická krize 3.ekologická krize současná ekologická krize zásadní změny ve vztahu lidí k životnímu prostředí: před 150 – 350 lety období průmyslové revoluce, kterou započal nedostatek rostlinný zdrojů HROZBA GLOBÁLNÍHO ZAMOŘENÍ A ZNEČIŠTĚNÍ ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ před 2 tisíci lety lidé se stěhují a hledají nové, větší plochy půdy v jiných krajinách vznik řemesel, rozvoj obchodu – výstavba a rozvoj měst 33 – 50 tisíc let př.n.l. lidé se stávají usedlými zemědělci vypalují lesy a rozorávají nově získanou půdu dochází k pomalému přelidňování krajiny

Opakování

Kdo v současné době nejvíce ovlivňuje životní prostředí? zvířata lidé nikdo

Rozrušení půdy nazýváme jako abraze oreze eroze

Kolik procent povrchu země je člověkem přetvořeno? 30% 70% 90%

Kolik již ekologických krizí země prožila? 2 3 4

„Zemi jsme nezdědili po svých předcích, půjčily nám ji naše děti“ konec

Zdroje obrázků: http://office.microsoft.com Meeting. Http://www.clker.com [online]. 2007 [cit. 2013-01-23]. Dostupné z: http://www.clker.com/cliparts/1/4/3/6/1194984633710061892pace_e_bene__architetto__01.svg.med.png Green Power. Http://www.clker.com [online]. 2012 [cit. 2013-01-23]. Dostupné z: http://www.clker.com/cliparts/o/H/Z/n/E/m/green-power-md.png Soubor:Eroze u Prerova nad Labem.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001, 2008-06-16 [cit. 2013-01-24]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ed/Eroze_u_Prerova_nad_Labem.jpg/440px-Eroze_u_Prerova_nad_Labem.jpg