Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Kapraďorosty – Plavuně, Přesličky a Kapradiny
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
KAPRADINY.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Přechod rostlin na souš
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Vypracoval : Antonín Mrkvica 7.B
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Elektronická učebnice - II
KAPRAĎOROSTY.
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Puchratka.
STONEK.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
Rostliny.
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Plavuně, přesličky Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Kapraďorosty.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Stavba rostlinného těla
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
KAPRADINY VALÉRIE75. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: .
Anatomie rostlinných orgánů
BOTANIKA.
Přesličky, plavuně.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Stonek. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Osoblaha, příspěvková org.
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Škola:. Základní škola Kladruby
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Kapraďorosty.
Botanika.
Transkript prezentace:

Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tématický okruh: Botanika Téma: Botanika Anotace: Prezentace slouží žákům jako osnova nového učiva, doplňuje pracovní list: Botanika. Při společném doplňování a kontrole mají žáci před sebou pro lepší orientaci v nové látce obrázky všech rostlin, o kterých si přečtou v textu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.

BOTANIKA

Věda, která studuje rostliny Zakladatelem byl Carl Linné 23. května 1707 a 10. ledna 1778 Dvouslovné názvy rostlin, zkratka L. za názvem rostliny - violka vonná, L.

NIŽŠŠÍ ROSTLINY – řasy fotografie html

VYŠŠÍ ROSTLINY Výtrusné Mechy ploník bělomech sivý - učebnice str.65 rašeliník

VYŠŠÍ ROSTLINY výtrusné Kapradiny – učebnice str.68 Kapraď samec Papratka samičí Hasivka orličí

VYŠŠÍ ROSTLINY výtrusné Plavuně Plavuň vidlačka html

VYŠŠÍ ROSTLINY výtrusné Přesličky Přeslička rolní jarní a letní lodyha fotografie html

Zařazení do skupin plavuň vidlačka bělomech sivý

plavuň vidlačka růže šípková chaluha smrk ploník jinan violka žabí vlas bělomech sivý tulipán dub narcis bříza sedmikráska kapraď samec hluchavka

PLETIVA Krycí – ochrana rostliny (pokožka) Vodivé – vedou vodu s živinami z půdy Podpůrné – umožňují vzpřímený růst Zásobní – ukládání zásobních látek Dělivé –růst do výšky(stonek) a hloubky(kořen)

STAVBA ROSTLINY KOŘEN Funkce: upevnění v půdě příjem vody a živin zásobní

STONEK Funkce: nese listy a květy vede živiny a zásobní látky růst zásobní (kedluben)

LIST Funkce: fotosyntéza hospodaření s vodou

KVĚT Funkce: rozmnožování

Zdroje: Přírodopis II pro 7. Ročník základní školy: RNDr. Ing. Luděk Dobroruka, Mgr. Naďa Kutzerová, Mgr. Tomáš Kučera, Mgr. Zdena Třeštíková, RNDr. Ladislav Havel, vydalo nakladatelství Scientia, Praha 1998, ISBN Přírodopis 7 – V. Čabradová, F.Hasch, J.Sejpka, I.Vaněčková, vydalo nakladatelství FRAUS 2005, ISBN