MÍRNÝ PÁS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNEBÍ A PODNEBNÉ PÁSY
Advertisements

PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
vegetační pásma hlavní ekosystémy Země
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Co je to biom?.
Rozmanitost podmínek života na zemi
Podnebné pásy 5. ročník.
Cizokrajné ekosystémy
PODNEBNÉ PÁSY.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Biosféra Lesy mírného pásu
Savci – lesy mírného pásu
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Mírný pás
POLÁRNÍ PÁS.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Lesy mírného pásu Obr. 1 – Listnatý les
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tajga a lesy mírného pásu
Rostlinstvo a živočišstvo Evropy
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Poznávání listnatých a jehličnatých stromů
Mírný pás – smíšené a listnaté lesy, stepi
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Evropa – vegetace 5. ročník
Podnebné pásy, počasí a nadmořská výška
SUBTROPICKÝ PÁS.
MÍRNÝ PÁS.
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
Mírný pás - Jehličnatý les, tajga
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_158 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
1. ročník technického lycea
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_15_05_mírný pás. Rostliny: Pšenice, žito, ječmen, oves, brambory, cukrová řepa, vinná réva, kukuřice. MÍRNÝ PÁS pšenice žito ječmen.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Podnebné pásy – mírný pás
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Rozmanitost podmínek života na zemi
VEGETAČNÍ PÁSY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
17. LESY MÍRNÉHO PÁSU VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_06_IV_Z6_mírný_pás.
Společenstva lesů - stromy
VY_32_INOVACE_19_22_Podnebí evropy
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Polární pás Co zde roste? Žije? Polární pustiny trvalé zalednění
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
14. f Vegetace mírného pásu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

MÍRNÝ PÁS

Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 44 Autor: Mgr. Vyhnálková Zuzana Ověření ve výuce: 5. třída Datum ověření: 9.10.2012

Metodika: 1. Prohlédněte si prezentaci a umístění mírného pásu na mapě Metodika: 1. Prohlédněte si prezentaci a umístění mírného pásu na mapě. 2. Pokuste se spolu se spolužáky a učitelem najít další organismy žijící v oblasti mírného pásu. 3. Odpovězte na otázky na konci prezentace a zkontrolujte svoje odpovědi. Klíčová slova: Subtropický, mírný a polární pás, vnitrozemské, přímořské a proměnlivé podnebí, jehličnaté lesy, tajga, listnaté a smíšené lesy, stepi, prérie, pampy

CHARAKTERISTIKA: Rozkládá se mezi subtropickým a polárním pásmem na severní i jižní polokouli. Střídají se zde roční období. Podnebí se mění podle vzdálenosti od moře: Vnitrozemské podnebí (kontinentální) – velký rozdíl mezi teplotami v létě a v zimě. Suchá, velmi teplá léta, velmi chladné zimy. Přímořské podnebí (oceánské) – mírnější, vlhčí. Oblast s podnebím proměnlivým – mezi oceánským a kontinentálním podnebím. Sem patří Česká republika.

Hlavní rostlinná společenstva: 1. jehličnaté lesy (tajga) 2. smíšené a listnaté lesy 3. stepi

Jehličnaté lesy (tajga) Rostou zde smrky, borovice a jedle.

Živočichové v tajze: medvěd, vlk, rys, puma

SMÍŠENÉ A LISTNATÉ LESY Navazují průběžně na jehličnaté lesy.

Listnaté stromy: dub, buk, bříza, javor

Živočichové: srnec, jelen, liška, ptáci, hlodavci

STEPI (PRÉRIE, PAMPY) Jsou travnaté pláně. V Severní Americe se nazývají prérie, v Jižní Americe pampy. Léto: horké a suché. Zima: velmi studená. Část přeměněna na pole.

Živočichové stepí: divocí koně, osli, antilopy, bizoni.

Otázky: 1. Mezi kterými pásy se nachází mírný pás? 2. Charakterizujte kontinentální podnebí. 3. Popište podnebí oceánské. 4. Kam patří Česká republika? 5. Která tři rostlinná společenstva se nachází v mírném pásu? 6. Vyjmenujte 4 listnaté stromy. 7. Vyjmenujte 3 jehličnaté stromy. 8. Na kterém kontinentu se nachází prérie a pampy? 9. Vyjmenujte 4 živočichy smíšených lesů.

Odpovědi: 1. Mezi subtropickým a polárním. 2. Velké rozdíly mezi teplotami v létě a v zimě: suchá teplá léta, chladné zimy. 3. Mírné teploty, vyšší vlhkost. 4. Oblast s podnebím proměnlivým. 5. Jehličnaté lesy, smíšené a listnaté lesy, stepi. 6. Dub, buk, bříza, javor. 7. Smrk, borovice, jedle. 8. V Americe. 9. Srnec, jelen, vlk, medvěd, rys.

Zdroje: http://mistoprozivot.cz/images/ep/rostliny/Listnate_stromy/javor/full/mapa_vyskytu.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Taiga.png/220px-Taiga.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/Kuusk_Keila- Paldiski_rdt_%C3%A4%C3%A4res.jpg/258px-Kuusk_Keila- Paldiski_rdt_%C3%A4%C3%A4res.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/Borovice_lesn%C3%AD_u_Pe cky.jpg/268px-Borovice_lesn%C3%AD_u_Pecky.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/05/Abies_alba_Orjen.jpg/250px- Abies_alba_Orjen.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Grizzly_Denali_Crop.jpg/260 px-Grizzly_Denali_Crop.jpg https://www.google.cz/search?um=1&hl=cs&rls=org.mozilla%3Acs%3Aofficial&biw=1429 &bih=789&tbm=isch&sa=1&q=%C5%A1pan%C4%9Blsko+hmyz+wikipedia&btnG=#hl=c s&q=vlk+wikipedia&rls=org.mozilla:cs%3Aofficial&tbm=isch&um=1&facrc=_&imgdii=_& imgrc=vvHj0zJ5H8hxkM%3A%3BUKk4v1dVUTFvcM%3Bhttp%253A%252F%252Fuploa d.wikimedia.org%252Fwikipedia%252Fcommons%252Fthumb%252F0%252F07%252FCa nis_lupus_laying.jpg%252F260px- Canis_lupus_laying.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsk.wikipedia.org%252Fwiki%252FVl k_drav%2525C3%2525BD%3B260%3B325

http://upload. wikimedia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5e/Lynx_lynx_1_%28Martin_Mecnarowski%29.jpg/270px-Lynx_lynx_1_%28Martin_Mecnarowski%29.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/MountainLion.jpg/250px-MountainLion.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Klimag%C3%BCrtel-der-erde-warmgem%C3%A4%C3%9Figte-zone.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Gamble_oak_leaves.jpg/260px-Gamble_oak_leaves.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/Buchenwald_1.jpg/258px-Buchenwald_1.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5e/Betula_Pendula_at_Stockholm_University_2005-07-01.jpg/250px-Betula_Pendula_at_Stockholm_University_2005-07-01.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/71/Maple_leaves.jpg/258px-Maple_leaves.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/Capreolus_capreolus_%28Marek_Szczepanek%29.jpg/240px-Capreolus_capreolus_%28Marek_Szczepanek%29.jpg

http://upload. wikimedia. org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/Silz_cerf22 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/Silz_cerf22.jpg/258px-Silz_cerf22.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d0/Vulpes_vulpes_standing_in_snow.jpg/250px-Vulpes_vulpes_standing_in_snow.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/Dendrocopos_medius_%28Marek_Szczepanek%29_cut.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Dunkelfuchsstute-Ciara16.jpg/258px-Dunkelfuchsstute-Ciara16.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/Equus_asinus_1.jpg/258px-Equus_asinus_1.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/Puku_male.jpg/240px-Puku_male.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Bison_Cow_and_Calf.jpg/250px-Bison_Cow_and_Calf.jpg