ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_720.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vnitřní energie, práce, teplo
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
První termodynamický zákon
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_707.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Mgr. Iva Herrmannová TEMATICKÁ OBLAST:Molekulová fyzika a termika NÁZEV DUMu:Změna vnitřní energie konáním práce POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:07 KÓD DUMu:IH_MOL_FYZ_07 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace určená pro 2. ročník a sextu gymnázia a seznamuje s jedním způsobem změny vnitřní energie - se změnou konáním práce. Lze využít i jako formu ústního zkoušení, či písemného procvičování, kdy žák odpovídá na otázky v prezentaci a po načtení stránek s vyplněnými odpověďmi může autoevaulovat svůj výkon. Výhodou je okamžitá zpětná vazba a vedení žáka k vyhodnocení správnosti svých odpovědí. METODICKÝ POKYN: Snímek 17 nechte zobrazený delší dobu pro celý průběh animace děje.

ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE ΔU

POKYNY Budeš potřebovat: psací potřeby kalkulačku papír pro záznam odpovědí Odpovídej na otázky hned po jejich zobrazení a po kontrole zobrazených správných odpovědí si přiděl (případně nepřiděl) body.

Otázka 1) Jak realizovat ΔU tělesa?

Jak realizovat ΔU tělesa? 1) Konáním práce ΔU = W 1 bod

Jak realizovat ΔU tělesa? 1) Konáním práce ΔU = W 2) Tepelnou výměnou 1 bod

Jak realizovat ΔU tělesa? 1) Konáním práce ΔU = W 2) Tepelnou výměnou 3) Konáním práce a současně probíhající tepelnou výměnou 1 bod

Za otázku 1 získáváš maximálně 3 body Jak realizovat ΔU tělesa? 1) Konáním práce ΔU = W 2) Tepelnou výměnou 3) Konáním práce a současně probíhající tepelnou výměnou 1 bod

2) Konání W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou ?????????????

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou Stlačení plynu

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou Stlačení plynu 1 bod

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou ?????????????

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou Expanze, Exploze

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou Expanze a Exploze 1 bod

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou

2) Konáním W – pojmenuj děje Jak realizovat ΔU tělesa? Konáním práce ΔU = W Tepelnou výměnou Konáním práce a současně Probíhající tepelnou výměnou ?????????????

2) Konáním W – pojmenuj děje 1 bod Tření

Za otázku 2 získáváš maximálně 3 body Stlačování (komprese) plynů1 bod Rozpínání, expanze, exploze1 bod Tření1 bod

3) ŘEŠENÍ PŘÍKLADŮ Při výpočtech často využíváme ZÁKON ZACHOVÁNÍ ENERGIE

3) ŘEŠENÍ PŘÍKLADŮ Při výpočtech často využíváme ZÁKON ZACHOVÁNÍ ENERGIE ŘEKNI JEHO ZNĚNÍ

3) ŘEŠENÍ PŘÍKLADŮ Při výpočtech často využíváme ZÁKON ZACHOVÁNÍ ENERGIE PŘI DĚJÍCH PROBÍHAJÍCÍCH V IZOLOVANÉ SOUSTAVĚ ZŮSTÁVÁ SOUČET KINETICKÉ, POTENCIÁLNÍ A VNITŘNÍ ENERGIE KONSTANTNÍ

3) ŘEŠENÍ PŘÍKLADŮ Při výpočtech často využíváme ZÁKON ZACHOVÁNÍ ENERGIE PŘI DĚJÍCH PROBÍHAJÍCÍCH V IZOLOVANÉ SOUSTAVĚ ZŮSTÁVÁ SOUČET KINETICKÉ, POTENCIÁLNÍ A VNITŘNÍ ENERGIE KONSTANTNÍ 1 bod

Za otázku 3 získáváš maximálně 1 bod

4) Vyber si a řeš příklad A nebo B Tenisový míček o hmotnosti 56 g, který padal volným pádem z výšky 1,0 m, vyskočil po odrazu do výšky 0,6 m. Urči celkovou změnu vnitřní energie soustavy míček a podložka. Počítej s tíhovým zrychlením g = 9,81 m.s -2. Těleso, které má hmotnost 250 kg, je zvednuto pomocí pevné kladky rovnoměrným pohybem do výšky 5,0 m silou 2,7 kN. Vypočítej, jak velká část energie se při tomto ději přemění v místech tření v energii vnitřní. Tíhové zrychlení g = 9,81 m.s -2. AB

4) řešení A m = 56 g = 0,056 kg h 1 = 1,0 m h 2 = 0,6 m g = 9,81 m.s -2. ΔU = ? [J] ΔU = I ΔE p I = I mgh 2 - mgh 1 I = I mg(h 2 - h 1 ) I = = I 0,056.(-0,4).9,81 I = 0,22 J

4) odpověď příkladu A Tenisový míček o hmotnosti 56 g, který padal volným pádem z výšky 1,0 m, vyskočil po odrazu do výšky 0,6 m. Urči celkovou změnu vnitřní energie soustavy míček a podložka. Počítej s tíhovým zrychlením g = 9,81 m.s -2. SOUSTAVĚ MÍČEK A PODLOŽKA VZROSTA VNITŘNÍ ENERGIE O 0,22 J.

4) řešení B m = 250 kg h = 5,0 m F = 2,7 kN = N g = 9,81 m.s -2. ΔU = ? [J] W 1 = práce vykonaná bez užití kladky W 1 = F G.h = m.g.h = 250.9,81.5 = ,5 J W 2 = práce vykonaná užitím kladky W 2 = F.h = = J ΔU = W 2 - W 1 = ( – ,5 ) J = 1 237,5 J

4) odpověď příkladu B Těleso, které má hmotnost 250 kg, je zvednuto pomocí pevné kladky rovnoměrným pohybem do výšky 5,0 m silou 2,7 kN. Vypočítej, jak velká část energie se při tomto ději přemění v místech tření v energii vnitřní. Tíhové zrychlení g = 9,81 m.s -2. Na vnitřní energii se v místě tření přemění 1 237,5 J.

Za otázku 4 získáváš maximálně 3 body 10bodů1 9,8 bodů2 7,6 bodů3 5,4,body 4 3,2,1, 0 bodů5

zdroje