Globalizace světové ekonomiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_327.
PC – další počítače notebook mobilní telefon kapesní počítač superpočítač.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Deník Anny Frankové informace o životě.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Internet Autor: Eva Trávníčková, ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
OSTATNÍ DRUHY DOPRAVY.
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Paměťové karty Paměťové karty patří mezi paměti typu flash memory.
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Číslo v digitálním archivu školy
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
1/4 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín POLITICKÁ MAPA EVROPY 1.
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Afrika Socioekonomická geografie 1
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Kosterní stavba těla savců
Globalizace Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta Karviná.
Porovnání technologie CD a DVD
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Savci – řád hlodavci (úvod)
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Petr Machala. Co je to úvěr? Kde je možné peníze půjčit? Obchodní zákoník poskytovatelem úvěru může být kdokoli – zákon hovoří pouze o „věřiteli“ název.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Petr Machala. Americká centrální banka (Fed) včera večer oznámila nové kolo nákupů státních dluhopisů v hodnotě 45 miliard dolarů měsíčně, které posílí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
Petr Machala. 1) Jak se zajistit proti rizikům? (ztráta příjmu, majetku, nečekané výdaje) 2) Jak naložit s přebytkem domácího rozpočtu? 3) Jak řešit deficit.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_245_Vyspělé státy světa AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Nedostatek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
* Bluetooth je v informatice proprietární otevřený standard pro bezdrátovou komunikaci propojující dvě a více elektronických zařízení, jako například.
Petr Machala. Anketa: ANO: 53,8% NE: 20,8% NEMÁM PRÁCI: 25,4% Celkem hlasovalo čtenářů. nezamestnanost-je-v-cesku-rekordni.html.
Registrační číslo projektu:
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Petr Machala. Válka v Jugoslávii? Poučilo se lidstvo ze světových válek? Jaké jsou příčiny válek?
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. Opravdu vše, co chcete i potřebujete? (rozdělte věci a vysvětlete) CHCI POTŘEBUJI 1.chleba 2.mléko 3.parfém od Armani 4.obraz od Picassa.
Politická socializace
Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. Herbert Spencer zavádí pojem sociální instituce je to společensky schválený způsob dosahování cíle zahrnuje jednání, vztahy Napište definici.
Globalizace Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta Karviná.
NázevDigitální zařízení – druhy počítačů Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
Petr Machala. K čemu nám slouží pojištění? Napište co nejvíce příkladů. BANKA Haló, pane! Z banky? To Vás svlékly úroky? Myslím, že potřebujete vhodné.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala slovenských stran pro nezávislost oslavy Andreje Hlinky „Memorandum o suverénním Slovensku“ – ve Slavkově přijata Deklarace.
Savci – KVÍZ 2 Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Petr Machala. Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. Jaký vztah měli k přírodě? Jaký vztah měli k druhým lidem a vrchnosti? Jak je vykonávána kontrola společnosti? Jak je vnímáno „štěstí“?
GLOBALIZACE Ekonomické trendy. Obsah  Historický pohled  18. a 19. století (počátek)  20. století (rozmach)  Základní znaky  Témata k zamyšlení.
Soudobý svět Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Soudobý svět Ekonomický pohled
Transkript prezentace:

Globalizace světové ekonomiky Petr Machala

Dnes si budeme povídat o globalizaci světové ekonomiky Dnes si budeme povídat o globalizaci světové ekonomiky. Co si pod tím představujete? Globalizace je, když anglická princezna s egyptským frajerem havarují ve francouzském tunelu s německou limuzínou poháněnou holandským motorem a řízenou belgickým řidičem nalitým skotskou whisky při honičce s italskými novináři fotícími japonskými foťáky a následně přes veškerou péči amerických lékařů se skalpely ze švédské oceli a se švýcarskými léky zemřou... Prosím, prosím já vím…

Napište co nejvíce definicí (charakteristik) globalizace. stále intenzivnější provázanost světa ve všech oblastech lidské činnosti počátek hledejme na konci 19. století provázanost ekonomik ukázala i světová krize r. 1929 od 70. let 20. století – začíná internacionalizace zahraničního obchodu (odstranění cel, dalších bariér)

liberalizace obchodní politiky → vznik nadnárodních společností vliv měl i rozvoj informačních technologií a masových médií čas i prostor nehrají takovou roli Lokální úroveň Národní úroveň Mezinárodní úroveň Globální úroveň Srovnání ekonomik

Jak se globalizace projevuje? propojení trhu zboží a služeb propojení trhu práce propojení lidí – migrace, rekreace, práce, sociální sítě… sushi Mark Zuckerberg Co vám dává cestování a poznávání lidí v zahraničí?

propojení kapitálu – firmy přesouvají pobočky do míst, kde jsou levnější výrobní faktory propojení informací

Napište své nejoblíbenější: jídlo nápoj dezert značku elektroniky (TV, DVD…) značku mobilního telefonu značku auta značku parfému značku oblečení značku obuvi svou hudební skupinu

Seznam použitých zdrojů ZAKARIA, Fareed. Postamerický svět. Praha: Academia, 2010. ISBN 978-80-200-1852-6. HOBSBAWM, Eric. Globalizace, demokracie a terorismus. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1725-3. ČECHOVÁ, Jarmila, Otto MÜNCH, Jana MACHÁČKOVÁ a Petr KLÍNSKÝ. Ekonomika pro gymnázia. Praha: Eduko, 2011. ISBN 978-80- 87204-49-8. [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://www.nejcitaty.wz.cz/18.php [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://www.gify.nou.cz/lid_skola.htm [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Volunteers_of_America_Soup_Kitchen_WDC.gif [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/Pepsi_in_India.jpg [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Marshall%27s_flax- mill%2C_Holbeck%2C_Leeds_-_interior_-_c.1800.jpg/786px-Marshall%27s_flax-mill%2C_Holbeck%2C_Leeds_-_interior_-_c.1800.jpg [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/Global_Competitiveness_Index_2008-2009.svg/800px- Global_Competitiveness_Index_2008-2009.svg.png [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a2/Sushi.svg/220px- Sushi.svg.png [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/Facebook.svg/266px- Facebook.svg.png [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/MarkZuckerberg.jpg [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://www.4xlearning.com/images/international-corporations-trade-forex.jpg [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://www.microsoft.com/cze/digitalni-svet/images/uvod- details/bezpecnyinternet.png [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://www.gify.nou.cz/lid_muzika1.htm