Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno, Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PGR-02 Tematický celek (sada): Vektorová grafika Téma (název) materiálu: Princip práce s vektorovou grafikou Předmět: Výpočetní technika Ročník / Obor studia: Třetí / Všechny obory Autor / datum vytvoření: Kateřina Ipserová, DiS. / Anotace: Materiál slouží k výkladnu nové látky na téma: Princip práce s vektorovou grafikou Metodický pokyn: Materiál slouží k prezentaci popřípadě k samostudiu 1
Princip práce s vektorovou grafikou Čára, elipsa, čtverec apod. je považováno za objekt Objektem je i vložený rastrový obrázek S objektem lze libovolně manipulovat Objekty se mohou vzájemně překrývat Obraz lze i několikrát zvětšit a pracovat s ním Grafika je vysoce přesná 2
Rozložení obrázku na jednotlivé části 3
Pracovní plocha a základní ovládání programu Alternativní panel nástrojů Panel nástrojů pro úpravu textu Důležitý panel nástrojů se základními funkcemi Přepínač mezi stránkami + možnost vytvoření nové stránky Barevná paleta Pracovní plocha 4
Pohled na dokument Objekt ve 100% velikostiDetailní pohled Pokud si objekt na ploše dostatečně zvětšíte, můžete pak pracovat velmi přesně. 5
Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje NAVRÁTIL, Pavel. Počítačová grafika a multimédia. Kralice na Hané: Computer Media, s.r.o., 2007, ISBN Pokud není uvedena citace, jsou obrázky vlastní tvorby 6