ICT 2 – 3 – 30 HV Jakub Jan Ryba Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebním dílem a životem autora. V prezentaci se nachází pracovní list a odkaz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakub Jan Ryba Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Advertisements

ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT Zvuk - tón Anotace: Materiál slouží k seznámení s hudebními pojmy. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně.
ICT 2 – 3 – 14 Kánon Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně a seznámení hudebním pojmem kánon. Prezentace obsahuje pracovní list,
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
ICT 2 – 3 – 26 HV Karel Hašler Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. V prezentaci se nachází pracovní list a odkaz na poslechovou.
Anotace Život ve škole, umění se učit 1. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí znalosti o tom, jak funguje škola, jaké.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceČechy v době baroka Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje poznatky.
Jakub Jan Šimon Ryba Přeštice
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ICT HV POSUVKY Anotace: Materiál slouží k seznámení s posuvkami. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně na.
ICT – 2 – 3 – 1 Hudební výchova PL 1 - ukolébavka
Anotace : ICT ČJ přídavná jména II. - 5.ročník
Rozmanitost přírody Oceány. Rozmanitost přírody Oceány.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
Identifikátor materiálu: EU –
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Autor: Zuzana Kulaxidisová DiS. Jazyk: Český jazyk
ICT – 2 – 3 – 34 HV J.Suchý a J.Šlitr
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
ICT – Hudební výchova – Vokální činnosti
ICT2 – 3 – 35 HV Prodaná nevěsta
Vánoce.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_07 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
ICT 2 – 3 – 13 Já jsem muzikant Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně, obsahuje úkoly k zopakování pojmů z hudební výchovy. V materiálu jsou.
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Stavba těla živočichů Savci
ICT – 2 – 3 – Solmizační slabiky
Jakub Jan Ryba byl… spisovatel a malíř hudební skladatel a učitel
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Jakub Jan Ryba Česká mše vánoční
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
ICT HV – Realizace písně ve 3/4 taktu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_31_Jakub.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Transkript prezentace:

ICT 2 – 3 – 30 HV Jakub Jan Ryba Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebním dílem a životem autora. V prezentaci se nachází pracovní list a odkaz na poslechovou skladbu. Autor: Zuzana Kulaxidisová DiS. Předmět: Hudební výchova Očekávaný výstup: rozpozná hudební formu jednoduché písně či skladby Klíčová slova: skladatel, duchovní hudba,poslech Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: kombinace výklad/aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň, druhé období Typická věková skupina: 9 – 11 let Celková velikost: 135kB, soubor ppt

Jakub Jan Ryba Narozen: 26. 10. 1765 Přeštice Zemřel: 8. 4. 1815 Voluš (u Rožmitálu pod Třemšínem)

Český spisovatel básník pedagog hudební skladatel Sbíral lidové písně sepsal je do sborníků českých písní

- nejhranější Rybovo dílo v období Vánoc J.J.Ryba byl autorem na 1300 hudebních děl V jeho tvorbě převažuje hudba duchovní Nejznámější: Česká mše vánoční - nejhranější Rybovo dílo v období Vánoc

Česká mše vánoční - vznikla roku 1796 česky psaná církevní skladba známá také pod názvem „Hej mistře“ J.J.Ryba je autorem nejen hudby, ale i textu vypráví o zvěstování Kristova narození a příchodu pastýřů k jesličkám - je zasazena do českého prostředí

Česká mše vánoční ● vznikalo mnoho úprav ( změny instrumentace, textu, melodie) ● původně určena pro: sólové hlasy a smíšený sbor koncertní flétnu klarinety lesní rohy trubku housle, violu, kontrabas tympány koncertní varhany

Česká mše vánoční má 9 částí My si poslechneme ukázku z 1. části – Kyrie známou jako „hej mistře“ ● V ukázce uslyšíme 2 mužské hlasy: tenor bas Poslech: Animovaný film, Jakub Jan Ryba Česká mše vánoční, Kyrie - Hej mistře, obrázky Josefa Lady. Zpívají Beno Blachut, Jaroslava Vymazalová, Marie Mrázová, Zdeněk Kroupa, audio nahrávka z roku 1966. RUDOLFO6666. you tube [online]. [cit. 12.4.2013]. Dostupný na WWW: https://www.youtube.com/watch?v=o3kIMGCZ75w

Tenor: Hej, mistře, vstaň bystře, vzhlédni na jasnost, nebes na švarnost, krásu uhlídáš, v tento noční čas. Hvězdy jsou dnes krásnější, obloha je jasnější, měsíc krásně plápolá, světlý je sad obora, denice již vychází, z hájů volá zvěř, cvrlikáním přelibým ptáčků zvučí keř, rozléhá se les.

Slyším za horou tam zvuk, moldánkový jemný hluk. Ejhle Slyším za horou tam zvuk, moldánkový jemný hluk. Ejhle! Slyšíš, mistře, slyšíš, dudlování, libé hraní, jak to zvučí, krásně hučí: honem vstaň, mistře, prohlédni bystře! Bas: Nu, nu proč mi nedáš v spaní pokoje? Proč mne nyní lekáš? Řekni, copak je? Celý den jsem v práci byl, v potu tváře lopotil, a tu když mám odpočinout ty mně nedáš spáti; řekni, řekni, copak přece má to znamenati?

Tenor a Bas: Co jest to, co jest za libé hraní? Nebeský toť jest zpěv a plesání. Tenor: Toto já slyším dnes celou noc. Bas: To musí znamenat velmi moc. Proto jsem tě probudil, abys slyšel hraní. Jsem rád, žes mne probudil k tomu podívání.

Tenor a Bas: Bez všeho honem prodlení běžme tam, kde to libě zní. Této noci přepodivné všecko všudy jest jak ve dne. Jak vše padá libě v uši, jak vše proniká mou duši! Zas to hučí, mile zvučí, pojďme se tam podívat, nechtějme dél prodlévat.

Obrázky: HUGO. Wikipedie [online]. [cit. 30.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JJryba.jpg Microsoft PowerPoint Text : autorka