RENESANCE A HUMANISMUS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Renesanční architektura v Čechách
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
RENESANCE a humanismus
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Renesance.
Jak se Habsburskové dostali na český trůn?
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
RENESANCE A HUMANISMUS
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 4. srpna 2012
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Jak se Habsburskové dostali na český trůn?
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Renesance a humanismus
Dej2 Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
RENESANCE - pokračování
renesance a humanismus
FILIP I. SLIČNÝ Španělský král KAREL V. Španělský král FERDINAND I. Český král „Říše, nad kterou slunce nezapadá“ Maxmilian II. RUDOLF II. Český král.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Renesance Název sady: Pozdní středověk a počátky novověku.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Únor 2012 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance Dějepis 7.ročník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Renesance.
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
Transkript prezentace:

RENESANCE A HUMANISMUS humanus = zájem o člověka, lidský , renesance = znovuzrození, obdiv ke starověkým antickým památkám pozornost obrácena k člověku, pozemskému životu a potřebám Obdiv k antice (starověký Řím a Řecko) LITERATURA: DANTE, PETRARCA - psali básně a povídky v jazyce, jímž lidé hovořili SOCHAŘSTVÍ A MALÍŘSTVÍ: LEONARDO DA VINCI, MICHELANGELO BUONAROTI- Chtěli napodobit výraz ve tváři, snaha o realistickou plastiku

Architektura Obdiv k antice (starověký Řím a Řecko) Široká okna světlé prostorné sály s výzdobou podle starověkých vzorů zámky a paláce Kuželková balustráda na balkónech Antické sloupy = pilastry Nádvoří s arkádami

Leonardo da Vinci

Poslední večeře od Leonarda

Michelangelo David od Michelangela jako vypodobení dokonalé mužské krásy

Freska Poslední soud v Sixtinské kapli od Michelangela

ANTICKÉ DÍLO VERSUS RENESANCE

Architektura v ČECHÁCH díky rozvoji výroby se zvyšovala životní úroveň šlechta přestavovala hrady na zámky (zámek Kratochvíle) prvky renesančních staveb: arkády, na omítkách sgrafity, větší okna, prostorné sály stavby: letohrádek Belveder (královny Anny), Hvězda v interiérech lepší pohodlí, výzdoba domů Sgrafity na omítce, balustrády (balkóny), arkády (podloubí) – Plzeňská radnice

Letohrádek Belveder (královny Anny)

Letohrádek Hvězda

Zámek Kratochvíle

Měšťanský dům zdobený sgrafity

Renesanční dům zdobený arkádami

Renesanční radnice v Plzni, vlevo Císařský dům – zde pobýval císař Rudolf II.

Anglická královna ALŽBĚTA I. , římský císař a král český RUDOLF II Anglická královna ALŽBĚTA I., římský císař a král český RUDOLF II. a francouzský král LUDVÍK XIV. „král Slunce“

Zámek VERSAILLES

Francie udávala tón v módě, kultuře a umění Fontány, vodotrysky, umělé jeskyně, geometricky zastřižené keře…

Renesanční móda