7..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
ČÍSLA DO ČTENÍ A ZÁPIS ČÍSEL 4. ročník
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Kolik to stojí?.
* Desetinná čísla Matematika – 6. ročník *
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Elektronická učebnice - I
Matematika Násobení 10, 100, 1000.
Zlomky a desetinná čísla.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Desetinná čísla 2.část.
zpracovaný v rámci projektu
Lekce 4 čas.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Lineární rovnice – 1. část
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Znalostio zlomcích.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Tři tisíce dvě stě osmdesát dva
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Porovnávání desetinných čísel
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pozor, čárka I..
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Zlomky Porovnávání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
zpracovaný v rámci projektu
DESETINNÁ ČÍSLA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Pojem zlomek a jeho zápis.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

7.

DESETINNÁ ČÍSLA ČÁSTI CELKU MŮŽEME ZAPSAT JAKO ZLOMKY NEBO JAKO DESETINNÁ ČÍSLA : 0,45   1 celek (složený ze 100 stejných částí) 0 celků a 45 částí (z 1 celku)   2,72 2 celky a 72 částí z 3. celku

Označení DESETINNÁ ČÍSLA vychází z toho, že celek můžeme rozdělit pouze na počet částí, který je násobkem 10, tj. na 10, 100, 1000, 10 0000 …. částí. Celek nelze rozdělit např. na pět nebo sedm částí – k tomuto vyjádření slouží zlomky. zlomek DESETIINÉ ČÍSLO 0,7 2 části z 5 7 částí z 10    

4,581 PŘED DESETINNOU ČÁRKOU - POČET CELKŮ ZA DESETINNOU ČÁRKOU - ČÁSTI DALŠÍHO CELKU 4 celky 581 částí z pátého celku rozděleného na 1000 stejně velkých částí

ZÁPIS DESETINNÉHO ČÍSLA 2 5 6 , 8 6 5 4 3 1 STOVKY DESÍTKY JEDNOTKY DESETINY SETINY TISÍCINY DESETINNÁ ČÁRKA DESETITISÍCINY STOTISÍCINY MILIONTINY 1,6 = 1,60 = 1,600 ale pozor 1,6 ≠ 1,06 ≠ 1, 006 – čísla se nerovnají!

= 1,6 1,60     Vybarvené části jsou stejně velké – čísla se sobě rovnají. ≠ 1,6 1,06       Vybarvené části NEJSOU stejně velké – čísla SE NEROVNAJÍ !

1,567 0,8214 32,536729 JAK ČTEME DESETINNÁ ČÍSLA JEDNA CELÁ PĚT SET ŠEDESÁT SEDM TISÍCIN 0,8214 NULA CELÁ OSM TISÍC DVĚ STĚ ČTRNÁCT DESETITISÍCIN 32,536729 TŘICET DVA CELÝCH PĚT SET TŘICET ŠEST TISÍC SEDM SET DVACET DEVĚT MILIONTIN

DESETINNÁ ČÍSLA NA ČÍSELNÉ OSE 0,23 0,34 0,58 0,71 0,80 1,00 Na číselné ose jsou desetinná čísla uspořádaná podle velikosti, číslo vlevo vždy menší než číslo vpravo. 0,23 < 0,3 0,4 < 0,58 0,34 < 0,5 0,71 < 0,8