Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozhovor s Bohem.
Advertisements

Fonologie Cvičení číslo 6.
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Chapter 5 vocabulary. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Commands: Imperatives & aby Change the following direct commands to indirect commands using aby, and vice versa. Vzor: Martin mi řekl, „Podívej se na toho.
Nová slova Chapter 6. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Konverzace Které sporty hrajeme v každém ročním období?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Elektronická učebnice - I
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Expressions of Time Write out the following times in two different ways (whenever possible). Vzor: 1:30 am Je jedna hodina třicet minut. Je půl druhé.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Kolik to stojí?.
* Desetinná čísla Matematika – 6. ročník *
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Kolja 9.
BĚŽÍ, BĚŽÍ, NEPOLEŽÍ, NEMÁ VŮZ ANI SÁNĚ, PŘECE NIKDY NEUSTANE.
Desetinná čísla 2.část.
Konverzace: Který měsíc se vám líbí a proč?. Kolja 3 Otázky a film.
Lekce 4 čas.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Znalostio zlomcích.
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zájmena.
Děvče se ptalo chlapce, jestli si myslí, že je pěkná
MATEMATIKA pro 1. třídu ZŠ
IF-clauses: jestli and counterfactuals Create sentences based on the following pattern. Vzor: udělám to/ zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych.
Tři tisíce dvě stě osmdesát dva
Desetinná čísla - úvod.
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Imperatives & chtít + aby-clauses Create sentences based on the following pattern. Vzor: Proč mi nevoláte? Zavolejte mi. Chci, abyste mi zavolal. *Taken.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Přeložte zájmena: Translate the Pronouns In each of the following sentences, translate the English pronouns into Czech. Possible variants will be displayed.
K sémantice základních číslovek Alena Poncarová 13-14/V 2011.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky Slovesa
Citáty z knihy Malý princ
Pozor, čárka I..
Kdybych věděl, že je to naposledy, co Tě vidím spát, lépe bych Tě přikryl a prosil bych Boha, aby ochránil Tvou duši.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Rozhovor s NÍM.
zpracovaný v rámci projektu
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
Practice with the Conditional
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Rozhovor s Bohem.
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rozhovor s NÍM.
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Rozhovor s NÍM.
Rozhovor s NÍM.
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Transkript prezentace:

Poslechněme píseň: Buď na mě hodná

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

L7 exx. Stránka 18

L7 ex. 4 Věty podle vzoru: Proč mi nevoláte? Zavolejte mi. Chci, abyste mi zavolal. 1. Proč se na mě nedíváte?

L7 ex. 4 Věty podle vzoru: Proč mi nevoláte? Zavolejte mi. Chci, abyste mi zavolal. 1. Proč se na mě nedíváte? Podívejte se na mě. Chci, abyste se na mě podíval. 2. Proč nám nepomáháš?

L7 ex Proč nám nepomáháš? Pomoz nám. Chceme, abys nám pomohla. 3. Proč se nepředstavujete?

L7 ex Proč nám nepomáháš? Pomoz nám. Chceme, abys nám pomohla. 3. Proč se nepředstavujete? Představte se. Chci, abyste se představil. 4. Proč si to nekupujeme?

L7 ex Proč nám nepomáháš? Pomoz nám. Chceme, abys nám pomohla. 3. Proč se nepředstavujete? Představte se. Chci, abyste se představil. 4. Proč si to nekupujeme? Kupme si to. Chci, abychom si to koupili. 5. Proč se na ni neptáte?

L7 ex Proč se na ni neptáte? Zeptejte se na ni. Chci, abyste se na ni zeptal. 6. Proč mi neodpovídá?

L7 ex Proč se na ni neptáte? Zeptejte se na ni. Chci, abyste se na ni zeptal. 6. Proč mi neodpovídá? Ať mi odpoví. Chci, aby mi odpověděla. 7. Proč to neplatíme korunami?

L7 ex Proč se na ni neptáte? Zeptejte se na ni. Chci, abyste se na ni zeptal. 6. Proč mi neodpovídá? Ať mi odpoví. Chci, aby mi odpověděla. 7. Proč to neplatíme korunami? Zaplaťme korunami. Chci, abychom zaplatili korunami. 8. Proč nejste spokojen?

L7 ex Proč nejste spokojen? Buďte spokojen. Chci, abyste byl spokojen. 9. Proč nestuduješ na koleji?

L7 ex Proč nejste spokojen? Buďte spokojen. Chci, abyste byl spokojen. 9. Proč nestuduješ na koleji? Studuj na koleji. Chceme, abys studoval na koleji. 10. Proč mu neděkuje?

L7 ex Proč nejste spokojen? Buďte spokojen. Chci, abyste byl spokojen. 9. Proč nestuduješ na koleji? Studuj na koleji. Chceme, abys studoval na koleji. 10. Proč mu neděkuje? Ať mu poděkuje. Chceme, aby mu poděkoval. 11. Proč mu nepromíjíte?

L7 ex Proč mu nepromíjíte? Promiňte mu. Chci, abyste mu prominul. 12. Proč jim to neříkáte?

L7 ex Proč mu nepromíjíte? Promiňte mu. Chci, abyste mu prominul. 12. Proč jim to neříkáte? Řekněte jim to. Chceme, abyste jim to řekla.

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 1. Jsem spokojen s vámi i s /your/ bratrem.

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 1. Jsem spokojen s vámi i s vaším bratrem. 2. Milujeme /our/ matku i /our/ otce.

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 1. Jsem spokojen s vámi i s vaším bratrem. 2. Milujeme svou/svoji/naši matku i svého/našeho otce. 3. Máš /my/ slovo.

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 1. Jsem spokojen s vámi i s vaším bratrem. 2. Milujeme svou/svoji/naši matku i svého/našeho otce. 3. Máš moje/mé slovo. 4. Každý má /his/ pravdu.

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 1. Jsem spokojen s vámi i s vaším bratrem. 2. Milujeme svou/svoji/naši matku i svého/našeho otce. 3. Máš moje/mé slovo. 4. Každý má svou pravdu. 5. Už jsem ti řekl /my/ názor na /her/ přítele.

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 5. Už jsem ti řekl můj/svůj názor na jejího přítele. 6. Líbí se vám /our/ články o Praze?

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 5. Už jsem ti řekl můj/svůj názor na jejího přítele. 6. Líbí se vám naše články o Praze? 7. Dělá ve /his/ oboru pokroky.

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 5. Už jsem ti řekl můj/svůj názor na jejího přítele. 6. Líbí se vám naše články o Praze? 7. Dělá ve svém oboru pokroky. 8. Jste si jisti /your/ slovy?

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 5. Už jsem ti řekl můj/svůj názor na jejího přítele. 6. Líbí se vám naše články o Praze? 7. Dělá ve svém oboru pokroky. 8. Jste si jisti vašimi slovy? 9. Kolik vám zaplatili za /your/ slovníky?

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 5. Už jsem ti řekl můj/svůj názor na jejího přítele. 6. Líbí se vám naše články o Praze? 7. Dělá ve svém oboru pokroky. 8. Jste si jisti vašimi slovy? 9. Kolik vám zaplatili za vaše slovníky? 10. Ztratil jsem u Slováků /my/ hodinky.

L7 ex. 5: Přeložte zájmena 5. Už jsem ti řekl můj/svůj názor na jejího přítele. 6. Líbí se vám naše články o Praze? 7. Dělá ve svém oboru pokroky. 8. Jste si jisti vašimi slovy? 9. Kolik vám zaplatili za vaše slovníky? 10. Ztratil jsem u Slováků své/moje hodinky.

L7 ex. 6: Kondicionál v minulém času Vzor: Kdybych to byl věděl, byl bych vás zavolal. > Kdybych to věděl, zavolal bych vás. 1. Kdybych je byl navštívil, byl bych vám o tom řekl.

L7 ex. 6: Kondicionál v minulém času Vzor: Kdybych to byl věděl, byl bych vás zavolal. > Kdybych to věděl, zavolal bych vás. 1. Kdybych je byl navštívil, byl bych vám o tom řekl. > Kdybych je navštívil, řekl bych vám o tom. 2. Byla bych bývala velmi ráda, kdyby se mě byl na nic neptal.

L7 ex. 6: Kondicionál v minulém času 2. Byla bych bývala velmi ráda, kdyby se mě byl na nic neptal. > Byla bych velmi ráda, kdyby se mě na nic neptal. 3. Kdybychom mu byli pomohli, nikdy by tu chybu nebyl udělal.

L7 ex. 6: Kondicionál v minulém času 2. Byla bych bývala velmi ráda, kdyby se mě byl na nic neptal. > Byla bych velmi ráda, kdyby se mě na nic neptal. 3. Kdybychom mu byli pomohli, nikdy by tu chybu nebyl udělal. > Kdybychom mu pomohli, nikdy by tu chybu neudělal. 4. Kdyby se byli trochu snažili, snad by mu byli rozuměli.

L7 ex. 6: Kondicionál v minulém času 4. Kdyby se byli trochu snažili, snad by mu byli rozuměli. > Kdyby se trochu snažili, snad by mu rozuměli. 5. I kdybys ho byl o ten svůj překlad poprosil, stejně by ti ho nebyl dal. > I kdybys ho o ten svůj překlad poprosil, stejně by ti ho dal. 6. Kdybych byl chtěl, byl bych přednášel o něčem docela jiném.

L7 ex. 6: Kondicionál v minulém času 6. Kdybych byl chtěl, byl bych přednášel o něčem docela jiném. > Kdybych chtěl, přednášel bych o něčem docela jiném. 7. Kdyby se byli opravdu milovali, nebyli by mohli něco takového udělat.

L7 ex. 6: Kondicionál v minulém času 7. Kdyby se byli opravdu milovali, nebyli by mohli něco takového udělat. > Kdyby se opravdu milovali, nemohli by něco takového udělat. 8. Kdybych byl věděl, že se mu ta kniha povídek bude tak líbít, jistě bych mu ji byl koupil.

L7 ex. 6: Kondicionál v minulém času 8. Kdybych byl věděl, že se mu ta kniha povídek bude tak líbít, jistě bych mu ji byl koupil. > Kdybych věděl, že se mu ta kniha povídek bude tak líbít, jistě bych mu ji koupil.

Hodiny a minuty Hodiny Jedna hodina 2? Minuty Jedna minuta 2?

Hodiny a minuty Hodiny Jedna hodina Dvě hodiny 3? 4? Minuty Jedna minuta Dvě minuty 3? 4?

Hodiny a minuty Hodiny Jedna hodina Dvě hodiny Tři hodiny, čtyři hodiny 5? 6?, etc. Minuty Jedna minuta Dvě minuty Tři minuty, čtyři minuty 5? 6?, etc.

Hodiny a minuty Hodiny Jedna hodina Dvě hodiny Tři hodiny, čtyři hodiny Pět hodin, šest hodin... Jedenáct hodin, dvanáct hodin... Dvacet hodin, dvacet jedna hodina, dvacet dvě hodiny... Minuty Jedna minuta Dvě minuty Tři minuty, čtyři minuty Pět minut, šest minut... Jedenáct minut, dvanáct minut... Dvacet minut, dvacet jedna minuta, dvacet dvě minuty...

Další čísla... Jedna, dva, tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm, devět, deset Jedenáct, dvanáct, třináct, čtyrnáct, patnáct, šestnáct, sedmnáct, devatenáct, dvacet Dvacet, třicet, čtyřicet, padesát, šedesát, sedmdesát, osmdesát, devadesát, sto Sto, dvě stě, tři sta, čtyři sta, pět set, šest set, sedm set, osm set, devět set Tisíc, dva/tři/čtyři tisíce, pět tisíc...