Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy II.
Advertisements

Programování funkcí v Excelu (pole)
Programování funkcí v Excelu
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy I přednáška 5, 6.
Programování v Pascalu
VISUAL BASIC Práce se soubory.
Programování v Pascalu Přednáška 5 RNDr. Hana Havelková.
Programování v Pascalu Přednáška 9 RNDr. Hana Havelková.
Konstanty jsou datové objekty jejich hodnoty nelze v programu měnit Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA = “Zadej.
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
Druhé cvičení Vytváření identifikátorů Datové typy
Programování v Pascalu Přednáška 7
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Základy Visual Basicu.
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Ing.Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro práci se soubory 13 Verze
Mgr. Jan Lavrinčík, DiS..  pro proměnnou typu Date alokováno 8 bajtů paměti, které obsahují spakovaný vzorek bitů nejen pro datum, ale i pro přesný čas.
Deklarace Radim Štefan. 2 Použité zkratky BP – Borland Pascal De – Delphi.
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Podmienený príkaz. Kĺúčové slová  Pro podmínky se v Pascalu používají klíčové příkazy IF, THEN a ELSE.  Také se jim říká „príkaz vetvenia"..  Příkaz.
Datové typy a práce s nimi
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
Úvod do Pascalu. Co je Pascal? vyšší programovací jazyk poskytuje prostředky pro popis algoritmů, které odrážejí povahu řešených problémů, a nikoliv technickou.
Proměnné v PHP Každý programovací jazyk pracuje s nějakými hodnotami. To, do čeho se tyto hodnoty ukládají, se nazývá proměnné. Každý programovací jazyk.
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
Grafické objekty a metody
PictureBox u vkládání obrázků u vlastnost Picture pomocí příkazu LoadPicture u přiřazení obrázku mezi dvěma prvky PictureBox Auto.Picture = AutoCerv.Picture.
VISUAL BASIC PRALG.
Programovací jazyk PASCAL
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VISUAL BASIC PRALG.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
Objektově orientované programování - cvičení 1
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
VISUAL BASIC PRALG. 19. Chyby a ladění programu Kompilační chyby - chybná syntaxe, neexistující objekt, chybný parametr,... Run-time chyby - dochází k.
Algoritmizace a programování Textové soubory - 13 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Pole Arrays.
Typy cyklů Do...Loop For...Next For Each...Next.
VISUAL BASIC PRALG.
Proměnné pro datum Funkce pro práci s ním
Soubory s náhodným přístupem Vytváření adresáře. Adresář Úkolem je vytvořit jednoduchý adresář, ve kterém zapisujete jméno a adresu Údaje budou uloženy.
VISUAL BASIC PRALG.
Datové typy a operátory. Co jsou datové typy  Charakterizují proměnnou nebo konstantu – jaká data obsahuje  Data jsou v počítači ukládána jako skupiny.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Řetězce String. Co je to řetězec Jako řetězec označujeme pojmenovanou skupinu libovolných znaků Deklarujeme jej pomocí příkazu Délka řetězce není v tomto.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
Cvičení 3-4 Procedury, funkce,řetězce. Procedury Procedura Procedura Procedura je podprogram, který mění stav programu (změnou stavu proměnných nebo změnou.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Datové typy a operátory Základní programové.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – textový editor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - tabulátory Co se všechno naučíme??? Zarovnání.
Makra v Excelu syntaxe. Zápis nahraného makra SubEnd Sub O klíčová slova Sub a End Sub – začátek a konec makra O komentáře O text za znakem ', až do konce.
4b. Makra Visual Basic pro Microsoft Excel
KIV/ZD cvičení 9 Tomáš Potužák.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 1.hodina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
5a. Makra Visual Basic pro Microsoft Escel
Parametry buněk.
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 2/13
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 1/13
MU002 – Informační technologie Základy algoritmizace 4/13
MU002 – Informační technologie Základy algoritmizace 5/13
C# přehled vlastností.
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 1/13
CU01 Informatika II 2/13 Základy algoritmizace
Transkript prezentace:

Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA = “Zadej heslo “ Příklad: Definice konstanty . Const PI =

Proměnná u datový objekt, jehož hodnotu lze v průběhu programu měnit u určena identifikátorem - jménem a datovým typem u deklaruje se pomocí klíčového slova Dim u datové typy Syntaxe: Dim jméno As typ

Datové typy  Variant - univerzální datový typ  Integer - celé číslo (2 bytes)  Long - celé číslo  Single – reálné číslo (4 bytes)  Boolean - logická hodnota True nebo False  String - řetězec (10 bytes) Dim P As Integer Dim OK As Boolean Dim Cesta As String

Proměnná u proměnné lze deklarovat v části general - declaration, tyto proměnné mají platnost ve všech procedurách daného formuláře tzv. globální proměnné u OPTION EXPLICIT - na začátku programu (pomocí nabídky Tools - Options - Editor - Require Variable Declaration) –povinnost deklarovat proměnné –provádí automatickou kontrolu deklarace –pro větší přehlednost je doporučeno proměnné deklarovat. u pokud proměnnou nedeklaruji, je jí automaticky přiřazen datový typ Variant

Proměnná u nesmím deklarovat tímto způsobem: Dim I,J As Integer u pak I je typu Variant a J je Integer

Přiřazení hodnoty do proměnné pocet = 10 'Proměnné počet je přiřazena hodnota 10 jmeno1 = "Pavel" 'Proměnné jmeno1 je přiřazen řetězec Pavel jmeno2 = jmeno1 'Proměnné jmeno2 je přiřazena hodnota proměnné jmeno1 Dim BudePrset As Boolean, zmokneme As Boolean '“Nebude-li pršet, nezmoknem” If Not BudePrset Then zmokneme = False

Znakové konstanty u Nová řádka v objektu MSGBOX –pomocí funkce Chr(kod znaku) »převádí kód znaku na řetězec ( string) »některé znakové kódy mají speciální význam »Chr(13)-návrat na začátek řádky »Chr(10)-přesun na další řádku –pomocí konstanty vbNewLine –nebo konstanta vbCrLf

Kreslení bodu objekt.PSet (x, y) Pset(1000,1000 ) ‘na formuláři se objeví bod ScaleMode - nastavení na Twip {1 cm =567 Twip } objekt.DrawWidth [= tloušťka] Nastavení barvy: vlastnost ForeColor - formuláře DrawWidth=4 ‘nastavení tloušťky pera Funkce RGB(red,green,blue) Pset(1000,1000 ), RGB(255,0,0) Vlastnost AutoRedraw (formulář) - automatické překreslování

Barevné konstanty u pro barevné kreslení je možno využít barevných konstant –vbBlack, vbGreen, vbRed, vbBlue … –Pset(1000,1000 ), vbRed

Události generované myší Private Sub Form_MouseMove(button As Integer, shift As Integer, x As Single, y As Single) Buttončíslo, které říká, jaké tlačítko myši bylo stisknuto bitové pole (vbLeftButton - levé, vbRightButton - pravé) Shiftčíslo, které informuje o stlačení pomocné klávesy (Shift, Ctrl) bitové pole x, ysouřadnice aktuální pozice myši Parametry