3D CG. Základy geometrie Vertex A (x,z,y,(w)) Faceta(triangle) F(A,B,C) (polygon) F(A,B,C,D), konvexní, nekonvexní Objekt Většinou (0,1) rozměr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Paralelní výpočet SVD s aplikacemi pro vyhledávání informací
Advertisements

Počítačová grafika.
Stručný přehled OpenGL Jiří Danihelka. Co je OpenGL?  Open Graphics Library  Knihovna pro počítačovou grafiku  Zhruba 120 funkcí  Představuje standard.
Virtuální prohlídka školy dlouhodobá maturitní práce
Počítačová grafika III Odraz světla, BRDF – Cvičení Jaroslav Křivánek, MFF UK
HUMUSOFT s.r.o. Image Processing Toolbox 3.1 Image Processing Toolbox 3.1 Karel Bittner HUMUSOFT s.r.o.
Práce s vektory a maticemi
Davy v počítačové grafice
ZPG -Základy Počítačové Grafiky cvičení
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Grafický editor – GIMP Výběr barvy
Transformace souřadnic 2D a 3D
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, BRNO, KAMÍNKY BRNO – Nový Lískovec, Kamínky 5 Šablona III/2 Ročník7. Vzdělávací oblastMatematika a její aplikace Vzdělávací oborGeometrie.
Restrukturalizace a analýzy Restrukturalizace dat a prostorové analýzy Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Ř ADIČ ELEKTROLUMINISCENČNÍHO DISPLEJE, VEKTOROVÉHO DISPLEJE, SHADERY.
S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering.
ZOBRAZENÍ TĚLESA V OBECNÉ ROVINĚ
dynamika soustavy hmotných bodů
Geometrie 3D vidění Perspektivní projekce – popisuje strukturu obrazu pomocí dírkového modelu kamery Souřadnice jsou homogenní.
Když tři rozměry nestačí...
Grafický akcelerátor. Grafické karty mají za sebou dlouhý vývoj.
Počítačová podpora konstruování I 4. přednáška František Borůvka.
Předmět: Počítačová grafika 1 (PGRF1) Přednáška č
T Ě L E S A.
Bodová konstrukce kuželosečky - elipsy
Vliv rotace Země na prostorové uspořádání (polohu) pixelu v násnímaných datech.
Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.
Windows Presentation Foundation 2D grafika. 2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události,
G R A F I C K É K A R T Y.
Přebíhání na síti při vlastním podání
Rastr a transformace v 2D
Úvod do 3D geometrie První přednáška mi vyšla na 90 minut po slajd 31 (3D representace modelů). Ten zbytek jsem pak prolítnul tak za pět minut, ale myslím.
Obrazová analýza povrchu potiskovaných materiálů a potištěných ploch
Vektorová grafika.
Zpracování obrazu Počítače & grafika Přednáška č. 7 Autoři: David Škaroupka, Jiří Liška, Miroslav Cepl, Michal Pokorný, Ivo Bílek.
Způsoby uložení grafické informace
Pokročilé architektury počítačů (PAP_09.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Počítačová chemie (5. přednáška)
ZPG -Základy Počítačové Grafiky cvičení 3
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
Petr Junek Laboratoř DPZ, Katedra mapování a kartografie
MASKS © 2004 Invitation to 3D vision. MASKS © 2004 Část 1 Přehled a úvod.
Pokročilé architektury počítačů (PAP_08.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Ztrátová komprese obrázků JPG
Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 5. část Mikuláš Dítě.
Ztrátová komprese obrázků JPG. Formát JFIF (JPEG File Interchange format)‏  sekvenční, nejpoužívanější  progresivní,poněkud více náročné na paměť, určeno.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Způsoby uložení grafické informace
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
ČVUT FEL Katedra počítačů Matematické a fyzikální výpočty na grafických kartách (DirectX 9 + DirectX 10) Bc. Jindřich Gottwald vedoucí: Ing. Ivan Šimeček,
3D MODELOVÁNÍ - teorie „HIGH TECHNOLOGY – další vzdělávání v 3D technologii“, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.10/ Ing. Jiří Bukvald.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Hardware pro počítačovou grafiku © Josef Pelikán, MFF UK Praha PGR019
Operační systémy Grafický subsystém © Milan Keršláger Obsah:
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Pokročilé techniky © Josef Pelikán, MFF UK Praha
Základní techniky zobrazování © 2005 Josef Pelikán, MFF UK Praha
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
UNIX 14. Grafický subsystém © Milan Keršláger
Datové formáty grafiky
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Aleš Borek ALTAR interactive
Úvod do aplikace Autodesk AutoCAD
Třírozměrné modelování
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transformační matice ortogonální matice, tzn. Tab-1 = TabT.
Transkript prezentace:

3D CG

Základy geometrie Vertex A (x,z,y,(w)) Faceta(triangle) F(A,B,C) (polygon) F(A,B,C,D), konvexní, nekonvexní Objekt Většinou (0,1) rozměr

Barva, světlo RGB (RGBA) Materiál*osvětlení Normála –Vertex –Faceta Základní rovnice pro vertex I=(N*L)m x s

Barva, světlo 2. Světlo i materiál –Difusní komponenta –Ambientní komponenta –Spekulární komponenta ALFA míchaní –(RGB)=(R1G1B1)*A1+(R2G2B2)*A2 ALFA porovnání (punch-through)

Textura Ovlivňuje materiál vertexu (většinou difuzní) RGB(A) Bitmapové pole (většinou 2D, ale in 1D i 3D) Mapování z (UV) -> (XYZ) Filtrace, perspektivní korekce…

Transformace Každý jeden vertex Matice 4x4 Základní: –Translace –Rotace –Měřítko –(projekce) Výsledek M = RxTxP….

Projekce 2 základní: –Ortogonální (vynechává 3. rozměr) –Perspektivní (skutečná 3D) str.62 Ořezy –Okno –Far plane vs. Close plane –Ořezová krychle

Viditelnost RGBA video buffer Z buffer Alpha problém Řazení Organizace prostoru –Bsp –Octtrees –……….

HW akcelerace (GPU) Transformace Vertexů Aplikace světla (mlhy…) Výpočet UV, filtrace Výroba facety (interpolace barevných hodnot) Per pixel operace T&L