Reálné a zobrazené vzory

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Vymezení a funkce volného času
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
P EDAGOGICKÉ A VÝCHOVNÉ ASPEKTY TRENÉRSKÉ PRÁCE Ivo Konvička.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Sociální psychologie Sociální skupiny.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Rozdíly mezi osobnostmi
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Max Weber. Život – 1920 německý sociolog a ekonom absolvent práv na Heidelbergské univerzitě 1886 – profesor ekonomie v Heidelbergu 1904 – nervové.
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
Zdravá škola.
DVĚ EXTRÉMNÍ KONCEPCE SOCIALIZACE
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mravní výchova.
Zpracovala: Simona Hyková
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Průřezová témata.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
VY_32_INOVACE_PSYM22560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Masmédia.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Umí knihovny zaujmout čtenáře?
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
1. Vymezení a rysy sportovní edukace
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Konfucianismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Vymezení a funkce volného času
Temperament, charakter, motivace
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Pedagogika Pedagogika = sociální věda
Etická výchova jako součást života školy
Vzdělání jako součást hodnotového zakotvení české společnosti
Pedagog.
Transkript prezentace:

Reálné a zobrazené vzory Dlouhá a těžká je cesta vysvětlování, rychlá a účinná je cesta příkladu.

Socializace Člověk - bytost společenská Primární a sekundární Sociální učení Imitace a identifikace

Identifikace Převzetí zájmů, hodnot a cílů druhé osoby s přáním se jim podobat Má globální charakter Působí bez odměn Chování podle vzoru trvá i za jeho nepřítomnosti

Rysy uznávaných osobností veřejného života Optimizmus Opora institucí Přináší nové věci Chování překračuje povinnosti Umí poskytnout přiměřenou pomoc Nezištně pomáhají Soulad mezi ideami a chováním Autenticita

Autorita Auctoritas = podpora, záruka, jistota, spolehlivost, hodnověrnost Autorita neznamená autoritářství Formální a neformální autorita Statutární, charizmatická, odborná, morální autorita Aspekt relativnosti Symbolický partner - dospívání

„Ideální“ učitel Přiměřená přísnost a důslednost Láska Zajímavá výuka Smysl pro humor Přiměřeně sebevědomé vystupování Charizma - autentičnost

Médiální gramotnost Tisková a elektronická média Informace, zábava, reklama Globalizace a populární kultura Informační společnost Kritický přístup Plánování

Pozitivní působení masmédií Budování solidární společnosti Rozšiřování kultury Univerzálnost Rychlost přenosu

Negativní působení masmédií Pseudorealita Kvaziinterakce Banalizace zla Manipulace