Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
50.1 Předpony ob-, v-, vy-, vý- jede objede ujede vyjede nejede vjede
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
Elektronická učebnice - I
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
5.1 Částicové složení látek, prvky, PSP.
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Mechanické vlastnosti plynů
Elektronická učebnice - I
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Atmosféra Země Název školy
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Elektronická učebnice - I
Alternativní zdroje energie
Elektronická učebnice - I
2.1 Sluchová diferenciace
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
Elektronická učebnice - I
21.1 Malá násobilka - dělení
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Elektronická učebnice - I
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Atmosféra – vzdušný obal Země
6f.1 Písmenko O Zkuste si pohádku vyprávět.
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaAtmosféra.
Atmosféra Filip Bordovský.
Elektronická učebnice - I
Pří_221_Vesmír_Planeta Země Autor: Mgr. Martina Vaculová
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Vznik a vývoj atmosféry Země
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Atmosféra.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 53.1 Vzduch Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Hana Kopčanová

53.2 Co už víš? Vzduch potřebuje vše živé k životu. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 53.2 Co už víš? Vzduch potřebuje vše živé k životu. Člověk pro přežití potřebuje kyslík, vydechuje oxid uhličitý. Rostliny potřebují k životu oxid uhličitý a vydechují kyslík.

53.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 53.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Plynný obal Země, neboli vzduch, se nazývá atmosféra. Atmosféru tvoří směs plynů, nejvíce je v ní dusíku, dále obsahuje kyslík, oxid uhličitý a ostatní plyny, také miniaturní prachové částečky a vodní páry. Atmosféra zasahuje do velkých výšek nad zemským povrchem a dělí se do tzv. sfér. Čím vyšší je vrstva atmosféry = sféra, tím méně je v ní kyslíku a vzduch je méně dýchatelný. Ozon je forma kyslíku, která je obsažená v atmosféře zhruba 30 km nad zemským povrchem. Vrstva, kde se ozon vyskytuje, se nazývá ozonová vrstva. Ozonová vrstva je životně důležitá, protože nás ochraňuje před velmi nebezpečným UV zářením, které vyzařuje Slunce. Ozonová vrstva byla dříve narušována některými plyny, které vyráběli lidé, dnes už je tato výroba přísně zakázána.

53.4 Co si řekneme nového? PROUDĚNÍ VZDUCHU: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 53.4 Co si řekneme nového? PROUDĚNÍ VZDUCHU: Vzduch, stejně jako voda, není stálý a neustále proudí. Vzduch ohřívají sluneční paprsky - tento ohřátý vzduch začne stoupat (je lehčí než vzduch studený), na místo vzduchu, který stoupá, se přesouvá vzduch studený. Těmito přesuny vzniká vítr. Na různých místech je síla, směr a teplota vzduchu rozdílná.

53.5 Procvičení a příklady. Zkuste si pokusy: Odpovězte: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 53.5 Procvičení a příklady. Zkuste si pokusy: S pomocí dospělého si zapal malou svíčku, poté ji přiklop skleněnou nádobou. Co se stalo a proč? Napusť si do nádoby vodu, vezmi si menší nádobku, otoč ji dnem vzhůru a ponoř ji do vody. Dostala se voda do menší nádoby? Vezmi si pingpongový míček a ponoř ho do sklenice s vodou, pak ho pusť. Co se stane? Zkus vyhledat fáze větru, které už jsou člověku nebezpečné. Zjisti, kdy mívá vzduch nejhorší kvalitu? Co je to inverze? Odpovězte: Jaké plyny a v jaké míře jsou zastoupeny v atmosféře? Kdy jsi naposledy slyšel o ničivé síle větru a kde se to stalo? Jsou i u nás tornáda? Dá se vzduch změřit?

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 53.6 Pro šikovné ničivé tornádo VÍTE, ŽE: Opravdu silné větry se v různých částech světa nazývají různě? tornádo – povodí řeky Mississippi, silně rotující vítr s ničivou silou tropická cyklóna – Indie, silný vítr s „okem“ uprostřed, vzniká v subtropické oblasti hurikán – Atlantický oceán, JV USA tajfun – JV Asie willi-willi – Austrálie V přízemních vrstvách atmosféry roste v posledních desetiletích podíl oxidu uhličitého a jiných plynů, říkáme jim plyny skleníkové. To způsobuje, že sluneční záření se dobře neodráží od zemského povrchu zpět do vesmíru a na naší planetě dochází ke globálnímu oteplování. Lidé dokáží využít sílu větru a získat z něho energii. Dříve se k tomu využívaly větrné mlýny, dnes mlýny nahradily větrné elektrárny, které neznečišťují životní prostředí – jsou ekologické. větrné elektrárny

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 53.7 CLIL windmill atmosphere wind

53.8 Test znalostí Jak se nazývá plynný obal Země? litosféra atmosféra Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 53.8 Test znalostí Jak se nazývá plynný obal Země? litosféra atmosféra pedosféra hydrosféra 3. Který plyn je ve vzduchu zastoupen nejvíc? vodík oxid uhličitý pára dusík 2. Jak se jmenuje vrstva, která nás chrání před škodlivým UV zářením? stratosféra mezosféra kyslíková ozonová 4. Jak vzniká vítr? otevřením dveří pohybem planety prouděním teplého a studeného vzduchu pomocí vějíře Správné odpovědi: b d c Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 53.9 Použité zdroje, citace http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/71/Atmosphere_layers-cs.svg/175px-Atmosphere_layers-cs.svg.png http://www.presenteparahomem.com.br/wp-content/uploads/2010/02/camadas-da-atmosfera-93938.jpg http://csve.sweb.cz/odkazy/Info/Met/cirk.gif http://img.ihned.cz/attachment.php/720/31246720/aistuv458CDE7JKMNjlQbcdxy1ST29AV/ozon.jpg Obrázky z databáze klipart

53.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 07 - 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 53.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 07 - 12/2012 Ročník 4. ročník Klíčová slova Vzduch Anotace Prezentace popisující učivo o vzduchu, jeho vlastnostech, síle, pohybech.