Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Mechanická práce a energie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Digitální učební materiál
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
PRÁCE VYKONANÁ PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA POUŽITÍM PEVNÉ KLADKY
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
TLAKOVÁ SÍLA. TLAK aneb Proč mají tanky pásy? PaedDr. Jozef Beňuška
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mechanická práce a energie
Grantový projekt multimediální výuky
PŘI PŘEMÍSŤOVÁNÍ TĚLESA
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Tlaková síla, tlak VY_52_INOVACE_19 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Práce ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám fyzikální veličinu práce. Naučím se práci vypočítat. Poznám jednotku práce.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Energie LC.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
3. Mechanická energie a práce
Název materiálu: PRÁCE
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
Mechanická práce Ludmila Ciglerová.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_38.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A JEJICH JEDNOTKY.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
FYZIKA 8. ROČNÍK PRÁCE Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
PRÁCE… Téma: Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_MECHANICKA.
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_SÍLA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Helena Mesnerová – ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_197_PRÁCE
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
MECHANICKÁPRÁCE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Třída 3.B 5. hodina.
Třída 3.A 5. hodina.
Transkript prezentace:

Práce Miroslava Maňásková

Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto paní, která sedí na židli chlapec, který drží tašku

Co je společné pro jeřáb, muže a lokomotivu? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku Působí silou na těleso? Přemísťují těleso po dráze? ANO ANO

Co je společné pro muže, paní a chlapce? muž, který je opřený o auto paní, která sedí na židli chlapec, který drží tašku Působí silou na těleso? Přemísťují těleso po dráze? ANO NE

Práce se koná tehdy, když se těleso přemísťuje působením síly. Kdy se koná práce? ve fyzikálním smyslu:

Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto paní, která sedí na židli chlapec, který drží tašku Práci konají: Práci nekonají: chlapec, který drží tašku

Co je to práce? Práce je fyzikální veličina. W - značka: W J - jednotka: J... joule James Prescott Joule ( ) - anglický fyzik - studoval tepelné jevy

Jak určit velikost vykonané práce? Kdy koná vzpěrač větší práci? když zvedá malé závaží nebo velké? když zvedne činku do upažení nebo nad hlavu?

Jak určit velikost vykonané práce? práce = velikost síly. dráha W = F. s F s pokud se těleso posune ve směru působení síly:

Kdy vykonáme práci 1J? W = F. s W = 1. 1 J když zvedáme těleso - silou 1 N - do výšky 1 m (těleso o hmotnosti 100 g)