Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
BOHUMIL HRABAL VLADIMÍR PÁRAL Mgr. Michal Oblouk
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny v okolí lidských obydlí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – Vzory podstatných jmen rodu středního – 5. ročník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Český jazyk – Vyber správný vzor II – 5. ročník. Vypracoval: Mgr. Květa Jeníčková Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura pro 5. ročník Metodika práce.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Český jazyk – Urči autory a názvy děl– 9. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Hospodářské rostliny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JAKUBA JANA RYBY ROŽMITÁL POD TŘEMŠÍNEM INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROJEKT V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – Karel Václav Rais – 8. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – Podstatná jména - opakování – 5. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (OFICIÁLNÍ) Mgr. Lenka Tománková Český jazyk a literatura
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Vladimír Páral Lukáš Provazník V8A
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ 4. ročník
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Český jazyk - Čteme první slova 4.
VY _32_INOVACE_05_09P.Šabach
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Český jazyk – Vladimír Páral– 9. ročník

Název: Vladimír Páral Anotace: Nejdůležitější momenty ze spisovatelova života, jeho celoživotní dílo Vypracoval: Mgr. Květa Jeníčková Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura pro 9. ročník Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace s doplňujícími obrázky pro názornost probíraného učiva, lze využít i k opakování Druh učebního materiálu: Prezentace Ročník: 9. Datum vytvoření: březen 2013

VLADIMÍR PÁRAL * 10. srpna 1932 v Praze  Prozaik  pseudonymem Jan Laban

ŽIVOTOPIS  Pochází z Prahy jako syn důstojníka. Brzy po jeho narození se rodina přestěhovala do Brna, kde prožil dětství, studium na reálném gymnáziu a první rok na brněnské technice.  Nakonec se však rozhodl pro chemii a vystudoval vysokou školu v Pardubicích. Stal se inženýrem.

ŽIVOTOPIS  Po ukončení studií pracoval Vladimír Páral v chemickém průmyslu postupně v Liberci, Jablonci na Jizerou, Plzni a Ústí nad Labem. Při tom psal a když již měl za sebou několik úspěšných románů, chemický obor opustil a stal se v letech spisovatelem z povolání.

ŽIVOTOPIS  Od roku 1972 do 1979 pracoval jako redaktor Severočeského nakladatelství v Ústí nad Labem a nyní se opět věnuje psaní.  Od roku 1995 žije střídavě v Praze a v Mariánských Lázních.

SPOLE Č NÉ PRVKY HRABALOVÝCH D Ě L  Vladimír Páral je výlučný prozaik, jeho díla se vyznačují chemicko-technologickým myšlením s často zřetelnými autobiografickými prvky, zdůrazňováním sexuální motivace lidského jednání.  Apolitické nazírání na technologii lidských vztahů umožňuje Páralově tvorbě procházet časem bez překážek.

DÍLO – PRVNÍ BLOK PÁRALOVY TVORBY  Tento blok je kritikou, ale i spontánním návodem k ospravedlnění životního stylu jako obrany proti omezeným možnostem seberealizace.

DÍLO – PRVNÍ BLOK PÁRALOVY TVORBY  Šest pekelných nocí , humoristická povídka, milostný příběh mladého chemika, napsáno pod pseudonymem Jan Laban

DÍLO – PRVNÍ BLOK PÁRALOVY TVORBY  Jednotlivé úseky v první etapě nazvané: – Pět způsobů ukájení tvoří pentalogie zvaná černá: Veletrh splněných přání , novela Soukromá vichřice , novela Katapult , novela Milenci a vrazi , román Profesionální žena , román, parodie na pokleslou literaturu s jednobarevnými kladnými hrdiny

DÍLO – DRUHÝ BLOK PÁRALOVY TVORBY  Ve snaze vyjít poněkud vstříc dobové poptávce po optimismu vznikla tak zvaná "bílá řada": Mladý muž a bílá velryba , povídka Radost až do rána Generální zázrak Muka obraznosti

DÍLO – T Ř ETÍ BLOK PÁRALOVY TVORBY  Třetí blok autorova díla je postaven z vědecko- fantastických próz: – Pokušení A - ZZ , novela o svůdných nabídkách mimozemské civilizace, kterým pozemšťané nedokážou odolat a tím odhalí svou pokleslou morálku

DÍLO – T Ř ETÍ BLOK PÁRALOVY TVORBY  Rutinní prózy s rostoucí dominancí sexu: Válka s mnohozvířetem Romeo a Julie Země žen – 1987 Dekameron 2000 aneb Láska v Praze Kniha rozkoší, Smíchu , výrazná autobiografie Playgirls 1, Tam za vodou , humoristický román Profesionální muž

ZÁVĚREM  S Páralovou popularitou souvisí mnohatisícové náklady jeho knih a jejich filmové i televizní zpracování.

Téma: Vladimír Páral, 9. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Powerpoint volbou-srdce.html ZZ Autor: Mgr. Květa Jeníčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (