Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :
Vzdělávací obor: výtvarná výchova Třída: 8. A, C Vyučující: Mgr. Petra Vymětalová Datum: Datum: Téma vyučovací hodiny : Vincent Van Gogh – portrét světoznámé malířské osobnosti Vincent Van Gogh – portrét světoznámé malířské osobnosti Vybavení učebny : Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor
Jeden z největších malířů 19. století. Narozen v Nizozemí. Začal malovat v 17 letech. Celý život finančně i duchovně podporován svým mladším bratrem Theem. Prožil život dosti tragický, jeho dílo mu však zajistilo nesmrtelnost. Vincent Van Gogh
Jedlíci brambor – 1885 Rijksmuzeum Van Gogh, Amsterdam „Rolníky je třeba malovat tak, jako by člověk byl jedním z nich a přemýšlel stejně jako oni.“ Vincent van Gogh
Krajiny z Provence
Ložnice umělce v Arles Muzeum Orsay, Paříž
Autoportrét – vlastní podobizna Akt poznávání sebe sama, namaloval celkem 35 autoportrétů.
Slavné obrazy geniálního malíře a) b) c) d) a)Slunečnice,1888, 91x71 cm, Neue Pinakothek, Mnichov d) Kosatce,1889,71x93 cm, Getty Musseum, Los Angeles c) Noční kavárna, 1888,81x65,5 cm, Rijksmuseum Kroler-Muller, Otterlo b) Zvedací most v Arles, 1888, 54x65 cm, Rijksmuseum Kroller- Muller, Otterlo
Zdroje informací Časopis Největší malíři- život, inspirace, dílo, č. 1, Týdeník 2000 Kapitoly z dějin malířství, J. Heslewoodová, nakl. Slovart 1993 Obrazová příloha :
Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory Obsahové zpestření vyučovací hodiny. Možnost tvorby výtvarné parafráze uměleckého díla pomocí jednotného modelu, srovnání výtvarného přístupu. Rozvoj poznávacích procesů. Možnost popisu jednotlivých obrazů a diskuse o nich.