Rozmanitost, ochrana a význam lesa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Organismy jednobuněčné a mnohobuněčné
Přírodní společenstva
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Příroda v ČR Lesy tvoří v ČR asi 33% rozlohy území.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
LES-PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 2
AMERIKA přírodní krajiny
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
Registrační číslo projektu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
Registrační číslo projektu:
LESNÍ PATRA.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Lesy – přírodní bohatství Země
LES ŘASY.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Význam lesů pro život člověka
Příroda ČR – přirozené ekosystémy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
AZ KVÍZ Les Hra Návod Zdroje obrázků.
Společenstvo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN 
Les-Lesní patra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 18. Dřevo a jeho původ Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Pedosféra.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Přírodní společenstva v České republice
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Přírodní společenstva v České republice: LES
VY_52_INOVACE_64_Lesní a vodní hospodářství
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
Ekosystém les. Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření.
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Rozmanitost, ochrana a význam lesa

Les je složitě uspořádaný celek - ekosystém

Lesy pokrývají asi 1/3 rozlohy ČR

Lesy listnaté (teplé nížiny a pahorkatiny) lužní (okolí velkých řek) smíšené (podhůří) jehličnaté (hory)

Lesní patra stromové keřové bylinné mechové kořenové lesní podrost

Patra lesa se v průběhu roku mění a vzájemně ovlivňují

Ohrožení lesa vichřice těžký sníh námraza znečištění ovzduší lesní požáry nadměrná těžba dřeva přemnožení škůdců

Význam lesa chrání půdu před erozí zpomaluje odtok vody (z krajiny) zpomaluje pohyb větru dodává do ovzduší kyslík zlepšuje čistotu ovzduší domov organismů zdroj dřeva, lesních plodů a lovné zvěře relaxace a rekreace člověka

Lesy ovlivňují celou krajinu, jsou bohatstvím naší země, chráníme je.

Použité zdroje: http://www.uhul.cz/il/images/stavpraci/Les_neles.jpg http://nd03.jxs.cz/642/856/8dd0e3022b_64708013_o2.jpg http://www.wallpaper.cz/priroda/krajina/zakvitnuty_les/c1366xc768 http://www.wallpaper.cz/priroda/krajina/podzim_nad_radimeri_1/c1366xc768 KVASNIČKOVÁ, D., JENÍK, J., PECINA, P., FRONĚK, J., CAIS, J. Ekologický přírodopis pro 6. ročník základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. 3. vyd. Praha: Fortuna, 2002. 128 s. ISBN 80-7168-783-9.