INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

OBECNÁ BIOLOGIE OPLOZENÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Rozmnožování a vývin mnohobuněčných živočichů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Digitalizace výuky Příjemce
charakteristika obojživelníků
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
RYBY Přírodopis 7. ročník.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obojživelníci autor: David Hainall.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VYLUČOVACÍ a ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Rozmnožování obratlovců
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozmnožovací soustava
SOUSTAVA VYLUČOVACÍ Vylučovacím ústrojím savců jsou párové ledviny
Rozmnožování obratlovců
Vnitřní ústrojí psa domácího
Rozmnožovací soustava
Vnitřní ústrojí psa domácího
stavba těla, rozmnožování
podříše: MNOHOBUNĚČNÍ (Metazoa)
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ROZMNOŽOVÁNÍ ŽIVOČICHŮ A ROSTLIN
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ptáci Obratlovci Vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Obrázek: Klipart PowerPoint 2007.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_11_ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA TÉMA:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Živočichové.
Rozmnožování a chování ptáků
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Rozmnožování obratlovců Přírodopis 8. ročník Jana Míková

Úvod Obratlovci se rozmnožují pohlavně a jsou odděleného pohlaví Pohlavní rozmnožování zajišťuje rozmanitost – druhovou proměnlivost a lepší předpoklady pro přizpůsobování se různým podmínkám prostředí Pohlavní dvojtvárnost (dimorfismus) – odlišnosti ve vzhledu samců a samic stejného druhu www.niniveskal.blogspot.com

Části rozmnožovacích soustav Pohlavní žlázy Samčí – varlata Samičí – vaječníky Tvoří se v nich pohlavní buňky samčí – spermie a samičí – vajíčka Pohlavní buňky mají v jádře poloviční počet chromozómů oproti ostatním buňkám těla Spermie se pohybují pomocí bičíku a tvoří se jich velké množství Vajíčka jsou nepohyblivá, je jich menší množství . Kolem vajíček se vytvářejí tkáně, které ho vyživují.

Přídatné žlázy pohlavního ústrojí Pohlavní vývody Slouží k odvodu pohlavních buněk z pohlavních žláz Velmi často splývají s vývody vylučovacích orgánů (urogenitální soustava) Samčí – chámovody, samičí – vejcovody Přídatné žlázy pohlavního ústrojí Zajišťují výživu, ochranu a vhodné prostředí pohlavních buněk Například žloutkové doplňují zásoby živin pohlavních buněk, skořápečné – vytvářejí vaječné obaly

Pářící (kopulační) orgány Zajišťují oplození – splynutí samčích a samičích pohlavních buněk Při oplození vzniká buňka s úplným počtem chromozómů (polovina pochází z vajíčka a polovina ze spermie). Z oplozeného vajíčka se dále vyvíjí zárodek a později nový jedinec.

Ryby Oplození vnější přímo ve vodě Samci a samice vypouštějí mlíčí a jikry na určitém místě a dochází ke tření ryb Vytvářejí velké množství pohlavních buněk – jen z nepatrného množství se vyvinou noví jedinci Z oplozených jiker vzniká plůdek a z něho dorůstají dospělé ryby U některých ryb vnitřní oplození – živorodost – akvarijní rybky paví očka www.janfiser.wz.cz www.ifauna.cz

Obojživelníci K oplození vajíček dochází ve vodě a je vnější Jedinci méně vázaní na vodu (čolci) musí provádět složité sezónní migrace V době páření dochází často k morfologickým změnám – zbarvení, tvorba hřebenů, pářících hrbolů na prstech Vajíčka jsou v rosolovitých obalech Z oplozených vajíček se vyvíjejí pulci s vnějšími žábrami

U žab je častá péče o potomstvo Ropuška starostlivá -sameček si vajíčka namotává na zadní končetiny a pravidelně je namáčí ve vodě www.biolib.cz Pipa americká Samec rozmístí oplodněná vajíčka na hřbet samice. Ta se na několik dní zanoří do houbovité tkáně zad a prodělají zde svůj vývoj http://openkava.sweb.cz/chovani.htm

Plazi a ptáci Oplození je vnitřní Nový jedinec se vyvíjí ve vajíčku Zárodek vyvíjející se ve vajíčku přijímá živiny z výživového žloutku a dýchá prostřednictvím pórů v obalech vajíčka Ještěrky kladou vajíčka s kožovitým obalem do písku mezi kameny Někteří plazi jsou vejcoživorodí snášejí vejce při líhnutí mláďat ještěrka živorodá www.ckrumlov.cz

Aligátor americký Krajta - samička staví pro mláďata hnízdo - zahřívá vejce záškuby svalů Krokodýli dovedou vylíhlá mláďata k vodě mláďata rozbíjí skořápku pomocí vaječného zubu www.cs.wikipedia.org

Ptáci snášejí vajíčka do hnízd a zahřívají je vlastním tělem Počet kladených vajec je nižší než u primitivních obratlovců (1 – velcí vodní ptáci a dravci, až 20 vajec – vrubozobí, pěvci Rozmnožování u ptáků se označuje jako hnízdění Mláďata prorážejí skořápku vaječným zubem, který ihned po vylíhnutí mizí Mláďata dělíme na: Krmivá – líhnou se holá, slepá, setrvávají dlouho v hnízdě Nekrmivá – poměrně dobře opeřená, fyzicky vybavená a pohyblivá www.mos-cso.cz

Savci Oplození je vnitřní Zárodek se vyvíjí v těle samice v děloze Plod přijímá živiny a kyslík z krve samice z placenty Ze zárodku vzniká nový jedinec, kterého samice rodí Mají nejpropracovanější péči o potomstvo www.cs.wikipedia.org

Zdroje Knoz, J.: Obecná zoologie. SPN, Praha, 1 989. Černík, V.: Přírodopis 2 pro 7. ročník ZŠ. SPN, Praha, 1 999. Kvasničková, D.: Ekologický přírodopis pro 8. ročník ZŠ. Fortuna, Praha, 1 997. Gaisler, J.: Úvod do zoologie obratlovců. Brno, 1 991.