Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč se tělesa zahřívají při tření?
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_584_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Tepelná výměna prouděním
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_499_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_605_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Změny teploty těles tepelnou výměnou
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_122_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_175_IT 6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 581 _VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_145_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_137_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_609_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 562_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika- opakovací spojovačka.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_607_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_604_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_602_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika – Střední Amerika.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_134_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Výkon, jednotka WATT Autor:Mgr.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Energie Autor:Mgr. Lucie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ZMĚNA TEPLOTY TĚLES TEPELNOU VÝMĚNOU
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Teplo Seminární práce z fyziky Vypracoval: Tomáš Pařízek a Jan Šplíchal Základní škola a Mateřská škola, Nový Hradec Králové, Pešinova 146 Leden 2013.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zahřívání těles při tření TÉMATICKÝ CELEK:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změna teploty těles tepelnou výměnou TÉMATICKÝ.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr. Lucie Seidlerová Vzdělávací zařízení: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Pionýrů 400, Frýdek-Místek Ověřeno ve výuce dne: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_632_F8

Cílem prezentace je vysvětlení pojmu tepelná výměna. Anotace:

Nalijte horký čaj do studeného porcelánového hrnku. Hrnek se zahřeje a čaj se ochladí. Za chvíli má hrnek i čaj stejnou teplotu. Jak můžeme tento jev vysvětlit?

Vnitřní energie Celková pohybová energie všech částic v tělese je součástí vnitřní energie tělesa. Při zvýšení teploty tělesa se jeho vnitřní energie zvětšuje. Vykonáním práce, např. třením, můžeme zvětšit vnitřní energii tělesa, což se projeví jeho zahříváním.

Částice čaje, který má vyšší teplotu, odevzdávají při nárazech na částice porcelánu, který má nižší teplotu, část své pohybové energie. Tím se vnitřní energie hrnku zvětší a vnitřní energie čaje se zmenší. Děj probíhá, dokud se teplota čaje a hrnku nevyrovná.

Tepelná výměna mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají různou teplotu, se nazývá tepelná výměna vedením.

Částicová stavba kovů umožňuje rychlou tepelnou výměnu vedením. Proto jsou kovy dobrými vodiči tepla. Nejlepší vodiče : stříbro, měď, hliník, wolfram, mosaz.

Stavba některých látek umožňuje jen pomalou tepelnou výměnu vedením. Takové látky se nazývají tepelné izolanty. Např. : vzduch, vata, suché dřevo, sklo, peří…