Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Advertisements

VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
VY_32_INOVACE_Př.4.01-domácí zvířata-prezentace
Den Země – svátek planety
Lesní obratlovci – plazi, ptáci
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Lesní obratlovci – savci
Potravní vazby rostlin a živočichů
Životní podmínky organizmů
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Psi – Mé hobby Co se mi na psech líbí a proč jsem si je vybrala na svoji prezentaci Původ psů Anatomie těl psů Chování psů Smysly psů Srsti psů Dělení.
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Třídění rostlin - stonek
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Domestikovaní živočichové
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Savci-pes Nela chrástková 5.A 2011/2012.
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_32_INOVACE_PŘ.4.02-domácí zvířata-PREZENTACE

Pes domácí je potomkem vlka.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Smyslová ústrojí člověka
CHOVANÍ ŽIVOČICHOVÉ Veronika Straková. PSY:  Pes je savec-původně masožravec, kvůli lidem všežravec  Šelma psovitá  Domestikovaný druh  Říše: živočichové.
PES DOMÁCÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém okolí lidských obydlí Domácí mazlíčci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice,
VY_32_INOVACE_20- pes domácí Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_15_Kočka domácí
KOČKA DOMÁCÍ KOČKA DIVOKÁ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_10
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
Transkript prezentace:

Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32 Vzdělávací oblast: Přírodověda - Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Pes a kočka Psi a kočky jsou nejběžnějšími domácími mazlíčky. Oba druhy patří do obratlovců, jejich tělo je pokryto srstí. Jsou savci – kojí svá mláďata. I když je chováme hlavně pro radost, stále mají pro člověka i jiné, neocenitelné schopnosti. Chováte psa nebo kočku? Jaké plemeno? Čím se liší kočka od psa? [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bloodhound_423.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Siam_lilacpoint.jpg>

Pes Psi jsou potomci divokých vlků, kteří se živili zbytky ulovených zvířat. Člověk si ochočil jejich mláďata. Psi dokázali větřit zvěř na velkou vzdálenost, pomáhat při lovu a hlídat stáda. Nyní psi zachraňují lidské životy, vodí slepce, tahají spřežení a odhalují drogy nebo výbušniny. Psi se řídí hlavně sluchem a čichem. Tělo šelmy je přizpůsobené k lovu. Rozlišujeme hodně plemen, které se používají k různým účelům: pracovní, lovecká a společenská plemena psů. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Schema-psy-vyvoj_česky.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Montage_of_dogs.jpg >

Psi chrání svá teritoria, která vyznačují močí. Pes Pes má různé požadavky v závislosti na plemenu a velikosti. V bytech většinou chováme menší a nenáročné psy. Naopak německý ovčák je příkladem psa, který potřebuje výcvik, kvalitní stravu a hodně prostoru. Vždy bychom měli dbát při výběru psa na jeho plemeno a požadavky. Lovečtí psi jako ohaři nebo teriéři bez správného výcviku mohou být nebezpeční a zodpovědnost nese chovatel! Psi chrání svá teritoria, která vyznačují močí. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Christine's_Grandparents_25-03-2007_15-49-04.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dog_anatomy_anterior_view.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < ht http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dog_nose2.jpg >

Kočka Kočka domácí pochází z kočky divoké. Chováme ji hlavně pro radost, ale stále je to masožravá šelma, která je prospěšná lovením myší a hlodavců. Kočka není tak velká a silná jako pes, její předností je hbitost, sluch a zrak. Dokáže se neslyšně přiblížit ke kořisti. Má uzpůsobené oči a hmatové vousky pro pohyb v noci. Na rozdíl od psa umí zatahovat své ostré drápy. Plemen je hodně, ale často se i jedinci plemena odlišují zbarvením srsti. Porovnejte oči koček na obrázcích! [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Collage_of_Six_Cats-01.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:You_scared_me!.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Happiness_is_a_furry_friend.jpg>