Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_375.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _611 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Morfologie rostlin – květ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _739 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Generativní orgány rostlin
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _740 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Rostlinné orgány - květ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_413.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Stavba květu, květenství
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _615 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_365.
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Květ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Přírodovědné praktikum
Květ Bohumil Bareš.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_368.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Květ
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Pohlavní orgány Květ a květenství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona III/2VY_32_INOVACE_366

I. ročník čtyřletého gymnázia V. ročník osmiletého gymnázia Jméno autora: Mgr. Alešová Lenka Třída/ročník: I. ročník čtyřletého gymnázia V. ročník osmiletého gymnázia Datum vytvoření: 12. 10. 2012 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Tematická oblast: Morfologie rostlin Předmět: Biologie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Žáci si objasní stavbu květu a naučí se jej popsat podle skutečnosti, modelu či nákresu Klíčová slova: Květ, květní lůžko, okvětí, kalich, koruna, tyčinka, pestík, květ jednopohlavný, květ oboupohlavný, rostlina jednodomá, rostlina dvoudomá Druh učebního materiálu: prezentace

KVĚT.

Co je to vlastně květ? Květ – je jedna z nadzemních částí rostlinného těla jde o soubor přeměněných listů a části stonku, přizpůsobených pohlavnímu rozmnožování rostliny Z čeho se vyvinuly jednotlivé květní části? ze stonku: •květní lůžko z listů: •květní obaly – fce ochranná, lákání hmyzu • rozmnožovací orgány – tyčinky, pestík, plodolisty

KVĚT. Jaké mohou být květní obaly? I) nerozlišené – barvou, tvarem – okvětí (PERIGONEUM -P) II) rozlišené – zelený kalich (CALYX-K) +barevná koruna (COROLLA-C) rozlišené i nerozlišené květní obaly vyrůstají z květního lůžka

Mají květní obaly všechny květy? ne, květy některých rostlin květní obaly nemají: např. jehličnany, trávy, obilniny, vrba jíva aj. 1. 2.

KVĚT. Jaké mohou být rozmnožovací orgány květu? samčí – tyčinky (ANDROECEUM-A)

KVĚT. Jaké mohou být rozmnožovací orgány květu? samičí – plodolisty (GYNOECEUM-G), u krytosemenných srůstají v pestík (PISTILLUM) Nahosemenné – ploché plodolisty Krytosemenné – plodolisty srostlé v pestík

Jakým způsobem je semeník v květu uložen? Podle uložení semeníku v květu krytosemenných rostlin rozlišujeme: Svrchní semeník Spodní semeník Polospodní semeník

KVĚT. Jakého mohou být květy pohlaví? jednopohlavné: samčí květy – prašníkové samičí květy – pestíkové oboupohlavné: obsahují oba pohlavní orgány Jakého pohlaví může být rostlina? jednodomá: samčí i samičí květy vyrůstají na jedné rostlině (líska, kukuřice) dvoudomá: na jedné rostlině vyrůstají pouze květy samčí nebo pouze květy samičí (jinan, jalovec, chmel, kopřiva)

KVĚT. Jakou rozlišujeme morfologii květů? velké, jednotlivé – tulipán, narcis, kopretina b) květenství - soubor mnoha malých květů

SHRNUTÍ. Jaký je rozdíl mezi pohlavím květu a pohlavím rostliny? Z čeho se vyvinuly jednotlivé květní části? Na co se rozlišují květní obaly? Zakresli a popiš stavbu tyčinky: U kterých rostlin vzniká pestík a proč? Zakresli a popiš stavbu pestíku: Jak může být u rostlin uložen semeník?

Použitá literatura a zdroje. HORČIČKO, Petr a Ivo LYSONĚK. Borovice kleč. [online]. 2004 [cit. 2012-09-20]. Dostupné z: http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_rostliny/html05/foto_029.html HORČIČKO, Petr a Ivo LYSONĚK. Vrba jíva (Salix caprea L.) [online]. 2004 [cit. 2012-09-20]. Dostupné z: http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_rostliny/html02/foto_079.html [online]. 2008 [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://fotky.sme.sk/fotografia/77251/tulipan V&V PROJECT. Narcis [online]. 2012 [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://slovnikonline.com/narcis Kopretina [online]. [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://bdadafoto.webzdarma.cz/kytky/2003_0531_081210_St_kopretina_i.jpg Řebříček obecný [online]. 2012 [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://www.hemel.cz/?rebricek-obecny,48 ŠOLTÉSOVÁ, Jana. Bez černý [online]. 2007, 01.05.2008 [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://www.priroda.cz/lexikon.php?detail=816 ROSYPAL Stanislav a kol. Nový přehled biologie. 1. vydání. Praha: Scienta, 2003. ISBN: 978-80-86960-23-4.. JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 9. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007, 575 s., [92] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7182-213-4.