Slovní úloha Příklad 1 Za čokoládu, mléko a sýr jsme zaplatili 28,60 Kč. Mléko bylo dvakrát dražší než sýr a čokoláda o 1,60 Kč dražší než mléko. Určete.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Slovní úlohy řešené rovnicí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Slovní úlohy – směsi 4..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené rovnicí - 1
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úlohy O pohybu 2.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Násobek a dělitel. Jeden rohlík stojí 2 Kč. Kolik Kč budou stát dva, tři, čtyři, nebo pět rohlíků? Čísla 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 atd. jsou násobky.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Název: Násobení čísly 10, 100 a v oboru
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dělitelnost přirozených čísel
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
Zábavná matematika.
Mapa zájmu - plány.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Největší společný dělitel
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
VY_42_INOVACE_379_ROVNICE Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Digitální učební materiál
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Slovní úlohy s PROCENTY
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Počítání do 100 procvičování III.. Pomoz Aničce spočítat peníze Anička se vydala nakupovat. Koupila kapra za 70 Kč, měla však připraveno pouze 65Kč. Kolik.
Zuzana Ondrášová.
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Slovní úlohy na procenta
Transkript prezentace:

Slovní úloha Příklad 1 Za čokoládu, mléko a sýr jsme zaplatili 28,60 Kč. Mléko bylo dvakrát dražší než sýr a čokoláda o 1,60 Kč dražší než mléko. Určete cenu zakoupených potravin.

Nejprve si urči zboží, které označíš neznámou x Nejprve si urči zboží, které označíš neznámou x. (Zboží, jehož cena nezávisí na ceně jiného zboží.) Sýr ……………x Kč Mléko ……….. Čokoláda …… Celkem ……… 28,60 Kč …………….5,4 Kč 2x Kč ……………10,8 Kč 2x + 1,6 Kč ………..12,4 Kč 28,60 Kč x + 2x + 2x + 1,6 = 28,6 5x + 1,6 = 28,6 5x = 27 x = 5,4 Kč /-1,6 /:5 Za sýr zaplatil 5,40 Kč, za mléko 10,80 Kč a za čokoládu 12,40 Kč.

Slovní úloha Příklad 2 Celková výměra dvou parkovišť je 900 m2. První parkoviště je o 60 m2 větší než polovina druhého parkoviště. Určete výměru obou parkovišť.

Zvol si neznámou x. 2. parkoviště ………..x m2 1. parkoviště ……….. Celková výměra …… 900 m2 …………… 560 m2 m2 ……… 340 m2 900 m2 / . 2 / -120 / :3 m2 1. parkoviště má výměru 340 m2 a druhé 560 m2.

Slovní úloha Příklad 3 Do knihovny bylo během roku zakoupeno 115 nových knih. Za II. pololetí jich přitom do knihovny přibylo o 30 % více než za I. pololetí. Kolik knih bylo do knihovny zakoupeno ve II. pololetí?

Ve II. pololetí bylo nakoupeno 65 knih. Zvol si neznámou x. I. pololetí ………..x knih II. pololetí ……….. Celkem ………….115 knih x + 1,3x = 115 2,3 x = 115 x = 50 knih …………50 knih (130 % z I. pol.) 1,3x knih ………65 knih 115 knih /: 2,3 Ve II. pololetí bylo nakoupeno 65 knih.

Slovní úloha Příklad 4 Přičteme-li k neznámému číslu jeho čtvrtinu, dostaneme 210. Určete neznámé číslo.

Neznámé číslo …………x Čtvrtina x …………….. x + = 210 4x + x = 840 5x = 840 / . 4 / : 5 Hledané číslo je 168.