Grafické objekty a metody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Měření na mapách.
MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Konstrukce trojúhelníku
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
Vstupy a výstupy v JavaScriptu Vstup: použitím metody prompt objektu window čtením hodnot z položek formuláře Výstup : použitím metody alert objektu window.
Formuláře Formuláře lze nalézt téměř na každém webu. Formuláře lze nalézt téměř na každém webu. Použití formulářů: Použití formulářů: Blog Blog Uživatelské.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Počítače a programování 2 Přednáška Jiří Šebesta.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Konstanty jsou datové objekty jejich hodnoty nelze v programu měnit Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA = “Zadej.
Příklady z Matlabu (6) Příklady na 2D-grafy.
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
Vzhled prezentace - šablony
Cvičení 2 Proměnné(jednoduché a složené) a konstanty První program Zápis výrazů.
směr kinematických veličin - rychlosti a zrychlení,
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
SEMINÁRNÍ PRÁCE MATEMATIKA Created by Petr Nohejl Copyright© 2005 Fšechna práva vyhrazena..
GONIOMETRIE Následující prezentace doplňuje kapitolu goniometrie o
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.20 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Vektorová grafika - tvary Typ: DUM - kombinovaný.
Mgr. Jan Lavrinčík, DiS..  pro proměnnou typu Date alokováno 8 bajtů paměti, které obsahují spakovaný vzorek bitů nejen pro datum, ale i pro přesný čas.
Grafické formáty.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
C# - Grafika Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PictureBox u vkládání obrázků u vlastnost Picture pomocí příkazu LoadPicture u přiřazení obrázku mezi dvěma prvky PictureBox Auto.Picture = AutoCerv.Picture.
Vkládání kreslených útvarů
Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA.
VISUAL BASIC PRALG.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Malování.
Typy cyklů Do...Loop For...Next For Each...Next.
VISUAL BASIC PRALG.
Proměnné pro datum Funkce pro práci s ním
ProgeCAD Modifikace prvků.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Jednoduché programování
Převody úhlů Mgr. Alena Tichá.
Mgr. Vlastislav Kučera lekce č. 5.  Boxy  Vlastnosti ◦ width ◦ height ◦ padding ◦ border ◦ margin.
LabVIEW Konstrukce programu
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Jednoduché programování
ProgeCAD Základy kreslení.
Diář 1 Kalendář. Diář Základem diáře je kalendárium, ve kterém můžeme prohlížet jednotlivé měsíce Základem diáře je kalendárium, ve kterém můžeme prohlížet.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Elipsa.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
GONIOMETRIE Následující prezentace doplňuje kapitolu goniometrie o
II. část – Části kruhu a kružnice,
VY_32_INOVACE_PR2_16 Grafika.
Konstrukce trojúhelníku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ProgeCAD Základy kreslení.
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
AutoCad 2012 Základy kreslení Kruhový oblouk
ProgeCAD Hladiny a kóty.
MU002 – Informační technologie Základy algoritmizace 5/13
ProgeCAD Modifikace prvků.
ProgeCAD Modifikace prvků.
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

Grafické objekty a metody Úvod

Základní objekty V paletě objektů najdete dvojici objektů ke kreslení: Shape (tvar) Line (čára) Dále je k disposici pár objektů k vložení obrázku: PictureBox Image

Shape Objekt Shape má základní tvary: 0 – čtyřúhelník 1 – čtverec 2 – ovál 3 – kruh 4 – čtyřúhelník se zaoblenými rohy 5 - čtverec se zaoblenými rohy Dále lze volit barvy a tvar výplně a obrysové čáry

Line Objekt Line nakreslí čáru s určenou barvou, tloušťkou a tvarem Může být plná, přerušovaná a podobně Jako s ostatními objekty se s ní může pohybovat – měnit její délku, tloušťku a umístnění

Základní metody Pro kreslení na formulář nebo obrázkový box (PictureBox) můžeme použít i určité metody: Circle – nakreslí kruh, resp. elipsu Line – umožní nakreslit čáru, resp. čtyřúhelník

Metoda Circle Základní syntax (x,y) – souřadnice středu Radius – poloměr kružnice Color – barva kružnice Start, end – počátek a konec oblouku (vyjádřen v radiánech) Aspect – poměr poloos elipsy (aspect 1.0 odpovídá přesné kružnici) object.Circle Step (x, y), radius, color, start, end, aspect

Metoda Line Základní syntax: Step – nepovinné – určuje, že souřadnice jsou relativní k poslední posici uložené v CurrentX a CurrentY (x2, y2) – určí souřadnice konce čáry Color – barva čáry B – určí, že bude vykreslen čtyřúhelník F – jestliže je použit parametr B, pak užití parametru F způsobí vyplnění obrazce object.Line Step (x1, y1) - Step (x2, y2), color, BF

Jednoduchý příklad Na příkladu si předvedeme možnosti prvku Shape Na formulář umístníme Shape, tlačítko a časovač

Vlastnosti prvku Shape Prvek Shape1 má určité vlastnosti, které budeme měnit: Shape – tvar (rozsah 0 – 5) FillStyle – druh výplně (rozsah 0 – 7) BackColor – barva pozadí prvku FillColor – barva výplně

Měnění vlastností Měnění vlastností provádíme např. kombinací cyklu a náhodné volby Sub Zmena() a = a + 1 b = b + 1 If a > 5 Then a = 0 If b > 7 Then b = 0 Shape1.Shape = a Shape1.FillStyle = b Shape1.BackColor = QBColor(Int(Rnd * 15)) Shape1.FillColor = QBColor(Int(Rnd * 15)) Shape1.Refresh End Sub

Počáteční nastavení Definujeme potřebné veřejné proměnné Při natažení formuláře je nastavíme Dim a As Integer, b As Integer Private Sub Form_Load() Randomize a = 6 * Rnd - 1 b = 8 * Rnd - 1 Zmena End Sub

A jak to běhá? Stisknutím tlačítka spustíme časovač Ten každou minutu zavolá proceduru Změna Zbytek už si domyslíte

Ukázka použití Úkolem je vytvořit analogové hodiny, které ukazují hodiny, minuty a vteřiny Ručičky mají skokový chod po jednotkách času odpovídající úrovně

Základní formulář Základní formulář obsahuje pouze několik základních prvků: Časovač Timer1 Čáry Line1 (vteřiny), Line2 (minuty), Line3 (hodiny) Tlačítko Command1

Globální proměnné Nejprve deklarujeme proměnné Dim AX, AY, Rad As Integer 'souřadnice středu, poloměr Dim h, m, s As Integer 'hodiny,minuty,sekundy Dim hRad, mRad, sRad As Integer 'délky ručiček

Nastavení počátečního stavu Sub Form_Load() AX = ScaleWidth / 2 'nastavení souřadnic AY = ScaleHeight / 2 'středu hodin Rad = (ScaleWidth / 2) * 0.95 'poloměr kruhu hRad = (ScaleWidth / 2) * 0.71 'délka mRad = (ScaleWidth / 2) * 0.85 'jednotlivých sRad = (ScaleWidth / 2) * 0.92 'ručiček h = 0 'počáteční čas m = 0 s = 0 Line1.X1 = AX 'ručičky začínají ve středu Line1.Y1 = AY Line2.X1 = AX Line2.Y1 = AY Line3.X1 = AX Line3.Y1 = AY End Sub

Časovač 1 Vše řídí procedura časovače, která je volána podle úvodního nastavení vždy po 1/10 vteřiny (interval=100) Nejprve se opakovaně překreslí kruh, který uzavírá celé hodiny Pak se počítá poloha jednotlivých ručiček Circle (AX, AY), Rad, RGB(255, 0, 0)

Časovač 2 Propočet polohy hodinové ručičky: Po přepočtu na stupně vypočítáme souřadnice konce ručičky – aplikace definice trigonometrických funkcí sin a cos If h <> Hour(Time) Then 'změnila se hodina? h = Hour(Time) 'načteme nový údaj h1 = h * 30 'přepočteme na úhel ve stupních Line3.X2 = AX + hRad * Sin(h1 * 3.14159 / 180) Line3.Y2 = AY - hRad * Cos(h1 * 3.14159 / 180) End If

Časovač 3 Obdobně pro minuty A pro vteřiny If m <> Minute(Time) Then 'změnila se minuta? m = Minute(Time) m1 = m * 6 Line2.X2 = AX + mRad * Sin(m1 * 3.14159 / 180) Line2.Y2 = AY - mRad * Cos(m1 * 3.14159 / 180) End If If s <> Second(Time) Then 'změnila se vteřina? s = Second(Time) s1 = s * 6 Line1.X2 = AX + sRad * Sin(s1 * 3.14159 / 180) Line1.Y2 = AY - sRad * Cos(s1 * 3.14159 / 180) End If

Nakonec K tlačítku Konec doplníme … ale to už doufám víte sami