Praha, Postavit dobré základy je klíčové Kampaň Nemyslíš, zaplatíš v roce 2008
Stručné shrnutí o kampani a jejím záměru _Hlavní cíl Ministerstva dopravy _Snížit počet usmrcených osob při dopravních nehodách na polovinu stavu roku 2002 – maximálně 650 osob _Komunikační cíle z hlediska chování a přístupu účastníků silničního provozu 1.Zlepšit chování nejen řidičů v silničním provozu a jejich přístupu k bezpečnému stylu řízení 2.Vést nejen řidiče k tomu, aby více vnímali možné důsledky nezodpovědného chování 3.Vést nejen řidiče k pocitu zodpovědnosti _Tři hlavní témata komunikace rozdělena do 3 hlavních kampaní a 10 dílčích
3 hlavní kampaně a 10 dílčích Dlouhodobé strategické kampaně _Rychlost a agresivita za volantem _Zádržné systémy _Alkohol a psychotropní látky Dílčí kampaně s přidělenou důležitostí _Řidiči osobních automobilů ve věku let: 40% _Motocyklisté: 20% _Chodci/cyklisté (viditelnost): 10% _Děti (zádržné systémy): 10% _Profesionální řidiči: 10% _Ostatní (řidiči ve věku nad 25 let): 10%
Hlavní cíl kampaně a komunikace roku 2008 _Představení hlavní myšlenky kampaně široké veřejnosti _Slogan Nemyslíš, zaplatíš _Princip zločinu a trestu _Vyjadřuje, že pokud někdo nedodržuje pravidla a riskuje, musí být připraven nést následky. _Chceme, aby se řidiči přinutili myslet, když řídí, a byli si vědomi své odpovědnosti vůči svému životu i životům druhých. _Aby si uvědomili, že pokud nemyslí, zaplatí zdravím nebo životem. _Pro primitivní hazardéry může hrát odstrašující roli i prvoplánový význam slova "zaplatíš" - vysoká pokuta.
Připomenutí kampaně v roce 2008
Široký zásah veřejnosti kampaní _Cílová skupina:řidiči ve věku 18 – 60 let, rodiny s dětmi do 14 let _Cílová skupina celkem: MediumPočet zveřejnění TV NOVA114 TV PRIMA123 SPONZORING TV NOVA 68 TV ÓČKO 42 Česká televize60 TV celkem407 Tisková media34 Rozhlas 320 Billboardy 124 Rámečky, kluby, restaurace 250 Toalety – čerpací stanice 288 Kina (Palace Cinemas, Cinexpres)1 500 InternetPočet zhlédnutí Internetová kampaň na Stream.cz Webová stránka nemyslíš - zaplatíš
Skutečné počty zásahů kampaní _TV – diváků, kteří viděli TV spot min. 1x (82,2% z cílové skupiny) _Rozhlas – posluchačů _Kino – návštěvníků _Internet (kampaň) – zhlédnutí _www.nemyslis-zaplatis.cz – unikátních návštěvníků _PR – 180 výstupů (tištěná média 70, web 90, rozhlas 10, televize 10) Pomocí kombinace všech dostupných komunikačních kanálů se nám podařilo zasáhnout přibližně 95 – 100 % cílové skupiny.
Pozitivní přijetí kampaně odbornou veřejností _Kampaň Nemyslíš, zaplatíš oceněna odbornými magazíny v rámci hodnocení všech reklam _Strategie: _Televizní spot „Dítě“ – 1. místo za měsíc říjen a listopad _Internetová kampaň – 2. a 3. místo za měsíc listopadu _Marketing & Media _Billboard – 1. místo za měsíci říjen _Kampaň – VÍTĚZEM v anketě měsíce října
II. fáze kampaně _První fází kampaně (představení) jsme dosáhli širokého povědomí a pozitivního přijetí kampaně _Připravili jsme si půdu pro II. fázi kampaně _Zapojení občanů do kampaně _Stát se ambasadory kampaně a tím vyjádřit svůj odpovědný přístup k silničnímu provozu
Zapojení občanů do kampaně – soutež _Jako první iniciativa aktivního zapojení veřejnosti do kampaně je soutěž o účast na natáčení nových TV spotů _Princip soutěže _Soutěže se může zúčastnit každý návštěvník webových stránek kampaně _Pro postup do závěrečného slosování musí účastník soutěže označit správnou volbu ze třech nabízených odpovědí _Při pozorném zkoumání lze najít nápovědu na stránkách kampaně _Termín _Soutěž se koná od , hod do do 12:00 _Výherce bude vyhlášen na webových stránkách a kontaktován
Soutěž – home page
Soutěž – registrace do soutěže