Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl05
České národní obrození
N á zev š koly: Středn í průmyslov á š kola, Ostrava - V í tkovice, př í spěvkov á organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 8. června 2012 N á zev:
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Národní obrození Pro žáky 8. ročníku ZŠ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
3. ČTVRTINA 18. STOLETÍ – POLOVINA 19.STOLETÍ
České národní obrození
Periodizace národního obrození
České národní obrození
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
CHARAKTERISTIKA DOBY ETAPA – OBRANNÁ Mgr. Michal Oblouk
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Národní obrození 2 Dějepis 2. stupeň
Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Osobnosti národního obrození
České země v první polovině 19. století
NÁRODNÍ OBROZENÍ.
Národní obrození 8. ročník.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. národní obrození = společenský proces vedoucí k záchraně českého jazyka a literatury a k národní emancipaci 80. léta 18. století – 20.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka ŠUPKOVÁ Název šablonyIII/2.
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Soubor testů 4 Mgr. Ludmila Růžičková
Etapy českého národního obrození
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 24, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
80. léta 18. století - polovina 19. stol.
České národní obrození
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:1. FÁZE NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor:Mgr.
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _06 Osobnosti národního obrození Téma: Dějepis 8.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. NÁRODNÍ OBROZENÍ (poslední čtvrtina 18. století a 1. pol. 19. století) ● proces utváření novodobého českého národa ● vznik novodobé.
České národní obrození (ČNO). ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – České.
České země ve 2. polovině 18. století
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
Národní obrození Michaela Tarabová.
VY_32_INOVACE_447 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_03 Název Divadlo a noviny počátku Národního.
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
1. Fáze Národního obrození
Národní obrození Kateřina čížková.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Kde se Josef Dobrovský narodil?
České národní obrození = ČNO
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_01 Název Národní obrození Téma hodiny Národní.
3. Fáze Národního obrození
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Leden 2012 Ročník 8
Národní obrození 5. ročník
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tématický celek: Čtenářská gramotnost
Česká literatura 1. poloviny 19. století
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Počátek Národního obrození
Název materiálu: Národní obrození
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
Mgr. Iva Štancíková Člověk a jeho svět Vlastivěda národní obrození 5
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Národní obrození Zdroje NO: Myšlenky osvícenství.
2. Fáze Národního obrození
Národní obrození Opakování
České národní obrození
Transkript prezentace:

Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost, projekt: Moderní škola

Hlavním úkolem jeho tvůrců bylo pozvednout český jazyk opět na úroveň jazyka vzdělanců a motivovat obyvatele českých zemí k národní uvědomělosti. Hlavním úkolem jeho tvůrců bylo pozvednout český jazyk opět na úroveň jazyka vzdělanců a motivovat obyvatele českých zemí k národní uvědomělosti.

Čeští buditelé si byli vědomi toho, že zavedení němčiny jako jediného jazyka na středních a vysokých školách bude mít neblahý vliv na další vývoj české inteligence a české vyšší třídy. Čeští buditelé si byli vědomi toho, že zavedení němčiny jako jediného jazyka na středních a vysokých školách bude mít neblahý vliv na další vývoj české inteligence a české vyšší třídy.

Motivaci pro svoji práci hledali v historii (František Palacký), ale i v jiných slovanských národech, hlavně v Rusku (František Ladislav Čelakovský, Pavel Josef Šafařík, Jan Kollár). Vzniká tzv. slavistika, nauka o slovanských národech a slovanské vzájemnosti. Motivaci pro svoji práci hledali v historii (František Palacký), ale i v jiných slovanských národech, hlavně v Rusku (František Ladislav Čelakovský, Pavel Josef Šafařík, Jan Kollár). Vzniká tzv. slavistika, nauka o slovanských národech a slovanské vzájemnosti.

Pro vývoj české vědy a techniky byla roku 1769 zřízena v českých zemích Soukromá učená společnost, která se o pět let později přeměnila v Královskou českou společnost nauk. Pro vývoj české vědy a techniky byla roku 1769 zřízena v českých zemích Soukromá učená společnost, která se o pět let později přeměnila v Královskou českou společnost nauk.

V úsilí o české divadlo se zasloužil Josef Kajetán Tyl, nejen coby organizátor, ale také jako dramatik a dramaturg Stavovského divadla, prvního kamenného divadla v Čechách. Kromě něj vzniklo také další divadlo – Bouda, kde se uplatnili čeští umělci. V úsilí o české divadlo se zasloužil Josef Kajetán Tyl, nejen coby organizátor, ale také jako dramatik a dramaturg Stavovského divadla, prvního kamenného divadla v Čechách. Kromě něj vzniklo také další divadlo – Bouda, kde se uplatnili čeští umělci.

Krameriovy pražské Krameriovy pražské poštovní noviny poštovní noviny

Historikové: Gelasius Dobner Historikové: Gelasius Dobner Jazykovědec :Josef Dobrovský, Josef Jungmann Jazykovědec :Josef Dobrovský, Josef Jungmann Vydavatel: Václav Matěj Kramérius Vydavatel: Václav Matěj Kramérius Divadelníci: Václav Thám, Karel Ignác Thám, Václav Kliment Klicpera Divadelníci: Václav Thám, Karel Ignác Thám, Václav Kliment Klicpera

Autoři české poezie: František Ladislav Čelakovský, Karel Hynek Mácha, Božena Němcová, Karel Havlíček Borovský Autoři české poezie: František Ladislav Čelakovský, Karel Hynek Mácha, Božena Němcová, Karel Havlíček Borovský

sk%C3%A9_n%C3%A1rodn%C3%AD _obrozen%C3%AD sk%C3%A9_n%C3%A1rodn%C3%AD _obrozen%C3%AD sk%C3%A9_n%C3%A1rodn%C3%AD _obrozen%C3%AD sk%C3%A9_n%C3%A1rodn%C3%AD _obrozen%C3%AD