Produkce odpadu v naší domácnosti Šárka Vančurová 2009 Produkce odpadu v naší domácnosti Šárka Vančurová 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Hraní s desetinnými čísly
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Universität für Bodenkultur Wien Department für Wasser, Atmosphäre und Umwelt Institut für Abfallwirtschaft Dipl.Ing. Felicitas Schneider FUWA konference,
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vytvořil: Libor Lepík Frýdek-Místek. Loc 49°41'12.649N, 18°21'4.158E Time 21h 59min
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
CESTA ODPADŮ Start: město Horšovský Týn.
Jak třídit odpad - prezentace
MS PowerPoint Příloha - šablony.
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Objem krychle, kvádr - úvod
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Jak třídit odpad.
Proč se zabývat odpady?. Obec § Legislativa EU, stát Hygienické odstranění odpadu Spokojenost občana (voliče) Proč Za co Výběr poplatky od občanů Snižovat.
Zelený ParDoubek 2008.
Přednost početních operací
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
ODPADY.
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Recyklační hra.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Váš partner ve službách V Olomouci odpadyzeleňkomunikaceosvětlení.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Třídění odpadu.
LÍBILA BY SE VÁM NAŠE ZEMĚ V TÉTO PODOBĚ?!
Denní a týdenní stacionář Jihlava
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
Změna způsobu separace na Jesenicku
Třídění odpadů,recyklace
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ANALÝZA TÉMA: “ODPADY“ ANALÝZA OTÁZKY ANALÝZY KDO ZJIŠŤUJE
Prevence vzniku (plastových) odpadů v každodenním životě
Transkript prezentace:

Produkce odpadu v naší domácnosti Šárka Vančurová 2009 Produkce odpadu v naší domácnosti Šárka Vančurová 2009

Cíle projektu  získat přehled o množství a složení odpadu produkovaného v naší domácnosti za 1 měsíc (rok)  na základě dosažených výsledků modifikovat „odpadovou politiku“ naší rodiny

Metodika  sledování proběhlo v období od do  domácnost: 3 dospělí (2 Ž, 1 M) + 1 dítě (2 r.), domek se zahradou  kategorie: netříděný odpad, bioodpad, plasty, papír, sklo, kov, textil, pečivo  všechny položky byly zaznamenávány do deníku  některé položky (potraviny, reklam. tiskoviny, porcelán…) byly váženy ihned  jednotlivé kategorie odpadu byly každý večer (popř. na konci pokusu) váženy na kuchyňské váze  pokus o odečet vody; káva, čaj, dětské plenky – započítávány v suchém stavu  každý večer souhrn, přenos dat do tabulky MS Excel, který byl užit i k dalšímu zpracování dat (grafy)

za měsíc (kg) za rok (kg)osoba/rok(kg) BIO (kompost) 18,075216,961,97 netříděný o. 12,72152,6443,61 papír7,0784,8424,24 sklo2,0324,366,96 plast1,76521,186,05 textil1,113,23,7 pečivo0,728,642,46 kov0,182,160,61 odpad celkem 43,66523,92149,69 Přehled produkce odpadu

Trochu čísel k zamyšlení… za měsíc za rok osoba/rok plastové sáčky, kelímky a obaly 114 ks ks 391 ks potraviny, vč. pečiva 6,44 kg 77,28 kg 22,08 kg nápojové kartony- tetrapaky 36 ks (=360g) (=360g) 432 ks (=4,32 kg) 123,4 ks (=1,24 kg)

Hodnocení + - nižší celk. množství odpadu na osobu/rok (149 kg<207 kg v ČR) - třídění o. na slušné úrovni - nízký počet PET láhví (1ks/měs) - kompostování - - velké množství potravin (6,44 kg/měs) - velké množství igelit. sáčků (51 ks/měs) - velké množství tetrapaků ve směsném odpadu (36 ks/měs), nerecyklujeme je

Závěr  projekt přinesl řadu překvapivých informací a údajů  praktické využití – význam třídění a kompostování (bioodpad 18 kg/měs)  úvahy o možnostech zlepšení přístupu k produkci odpadu a jeho recyklaci (neplýtvat potravinami, recyklace tetrapaků…)  celkové množství odpadu na osobu/měs., rok, je ve skutečnosti ještě vyšší (odpad mimo domácnost, vliv krátkodobého výzkumu)

Děkuji za pozornost.