Z 14 -9 CELÁ ČÍSLA NÁSOBENÍ, DĚLENÍ 15 . ( - 22) -16 : (-2)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

MOCNINY s celým exponentem
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Operace s vektory.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
základní pojmy posloupností
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
9 CELÁ ČÍSLA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Násobení a dělení desetinného čísla deseti, stem, tisícem, …
Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1
Matematika – 8.ročník Druhá odmocnina
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
Matematika a její aplikace
Celá čísla Dělení.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
KONVEXNOST A KONKÁVNOST FUNKCE INFLEXNÍ BODY
Přednost početních operací
MOCNINY s přirozeným exponentem
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Nerovnice v podílovém tvaru
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Násobení lomených výrazů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
Násobení desetinných čísel
Druhá odmocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento.
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Sčítání desetinných čísel
Racionální čísla.
CELÁ ČÍSLA.
11.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola Dolní Benešov,přísp.organ.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Dělitelnost přirozených čísel
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Početní výkony s celými čísly: násobení
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLY 20, 30, 40, 50
Aritmetické operace s binárními čísly
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Odmocniny Mgr. Jiřina Sirková.
Desetinná čísla HRA.
Početní výkony s celými čísly: dělení
Matematický rychlokvíz 1
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

Z 14 -9 CELÁ ČÍSLA NÁSOBENÍ, DĚLENÍ 15 . ( - 22) -16 : (-2)

Motivace, odvození Kolik bodů bude mít soutěžící, který třikrát špatně zodpověděl otázku, je-li penalizace za špatnou odpověď -2 body? (-2) + (-2) + (-2) = -6 Platí tedy: 3 . (-2) = -6 Obdobně by šlo odvodit: (-3) . 2 = -6

3 . (-2) = -6 2 . (-2) = -4 1 . (-2) = -2 Všimni si, jak se mění zadání i výsledky: výsledky zvětšuji o 2, a proto: 0 . (-2) = (-1) . (-2) = (-2) . (-2) = (-3) . (-2) =

Násobení celých čísel zápis Při násobení dvou celých čísel můžou nastat pouze čtyři případy: kladné . kladné +6 . (+4) kladné . záporné +6 . (-4) záporné . kladné -6 . (+4) záporné . záporné -6 . (-4) Upozornění: Znaménko + se nemusí psát.

- . + = - - . - = + + . + = + + . - = - + 24 +6 . (-4) = - 24 +6 . (+4) = + 24 +6 . (-4) = - 24 -6 . (+4) = -6 . (-4) = + . + = + + . - = - - . + = - - . - = +

Postup při násobení celých čísel Vynásobte absolutní hodnoty čísel. Určete „výsledné“ znaménko (tzn. je-li výsledek kladné nebo záporné číslo) pomocí tabulky: + . + = + + . - = - - . + = - - . - = +

- : + = - - : - = + + : + = + + : - = - Při dělení desetinných čísel postupujeme obdobně. Vydělte absolutní hodnoty čísel. Určete „výsledné“ znaménko pomocí tabulky: + : + = + + : - = - - : + = - - : - = +

Procvičování: Vypočítejte zpaměti: a) -5 . (-2) b) 6 . (-8) c) -7 . (+9) d) (-11) . (-4) e) 54 : (-6) f) (-39) : (-3) g) 0 : (-2) h) -24 : 2 i) -3 . (-5) j) 100 : (-4) k) 9 . (-8) l) (-8) . 0

2. Vypočítejte: (srovnejte výsledná znaménka) -26 – 2 -26 . (-2) -26 : (-2) -26 + (-2) -26 – (-2) 26 – 2 26 : (-2) -26 + 2 -26 . (+2) -26 – (+2)