Ing. Jan Mittner 24.11.2011. 1. Životní cyklus požadavku 2. Moduly 3. Pluginy 4. Jak řešit komponenty typu menu 5. atd. 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systém Drupal a nejen školní weby
Advertisements

Vyvíjejte webové aplikace nově a lépe
Nový přístup k aplikacím Vema
Stručný úvod do UML.
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy II.
Ing. Jan Mittner  Ing. Jan Mittner    KH  v případě zájmu vždy po cvičení.
Ing. Jan Mittner MySQL Workbench 2. Základy práce s databází 3. Subversion 2.
Ing. Jan Mittner Profiling aplikací 2. Zend_Cache 3. Optimalizace výkonu databáze 4. Optimalizace rychlosti načítání webu 5. Další tipy.
Technologie pro publikování na webu 1 Ing. Jiří Štěpánek.
Formuláře Formuláře lze nalézt téměř na každém webu. Formuláře lze nalézt téměř na každém webu. Použití formulářů: Použití formulářů: Blog Blog Uživatelské.
Ing. Jan Mittner Rozšíření modelu 2. Vazba 1:n 3. Vazba m:n 2.
Přednáška č. 5 Proces návrhu databáze
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
(B1 Document Managment) B1UP – Správa dokumentů Ing. Radomír Možnar Servis/Helpdesk.
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
Zend Framework 2. Svět se změnil! Zapomeňte! Všechno je jinak!
Vybíráme šablonu. Výběr šablony Vybereme šablonu, která se nám líbí.
Ing. Jan Mittner IT445 – Komponenty UI, Mail.
PeopleSoft Financial Gateway Petr Žižka Platby v PeopleSoftu.
Ing. Lukáš Burkoň Debugging 2. Testování 3. Unit testy 2.
Adobe Dreamweaver CS4 Ing. Martin Dosedla.
PHP – zasílání dat z formuláře
Seminář C cvičení STL, Trolltech Ing. Jan Mikulka.
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
PHP – Základy programování
INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE Charon Extension Layer (CEL) Jan Kmuníček CESNET.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Tomáš Janda
Tomáš Urych, ESO9 Intranet a.s.
4IT445 – Testování a ladění v PHP Ing. Jan Mittner
Ing. Jan Mittner Základy MVC 2. Rozšíření layoutu 3. helpery 4. Bootstrap a přepis URL adres 2.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.12/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
JIRA školení.
Ing. Jan Mittner Autentizace 2. Pluginy 3. Autorizace 4. Útoky 2.
6. cvičení Polymorfismus
Maturitní okruh 22: Úvod do HTML. Značkovací a klasické jazyky Klasické: převládá strukturovaný text (programovací kód), skripty jsou prováděny na straně.
Jazyk PHP Programovací jazyk PHP (Hypertext preprocessor) je skriptovací jazyk, který běží na straně serveru. KLIENT - SERVER Server posílá do vašeho počítače.
Elektronická žákovská knížka Autor: Matěj Liederhaus Vedoucí projektu: Klára Císařová.
Představujeme Ensemble Michal Tomek. Na tomto obrázku vidíte, co systému Ensemble chybí:
Databázové systémy I Cvičení č. 8 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice 2013.
Internet.  Celosvětový systém propojených počítačů  Funkce  Sdílení dat  Elektronická pošta.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 13 Vývoj webových aplikací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B7 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
AJAX nejmodernější webová technologie… seminář pro učitele ZŠ a SŠ Mgr. Marek Osuchowski Ostravská univerzita © 2011.
Úvod do JavaScriptu JavaScript je p JavaScript je programovací jazyk, který se používá na webových stránkách. JavaScript je typu KLIENT - KLIENT To znamená,
WWW stránky – Úvod Mgr. Lenka Švancarová.
Ing. Jan Mittner Základy práce s formuláři 2. Více layoutů 3. Optimalizace práce s modely 2.
Ing. Jan Mittner Zend_Feed 2. XmlWriter 3. SimpleXml 4. sitemap 2.
Úvod do PHP IZI 228.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Akademie ZENU Ukázková aplikace. Tak o tomhle to nebude…
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Windows Presentation Foundation Ovládací prvky. Ovládací prvky Všechny standardní prvky jsou dostupné a některé nové Třídy jsou společné pro WPF System.Windows.Controls,
Jan Růžička, Leden /01/05 Proč pro prezentaci prostorových dat využívat nástrojů WWW Nízké náklady na vybavení klientského počítače Snadné zvýšení.
JavaScript úvod. Jazyky webového vývojáře Dynamická stránka  aktivně mění svůj obsah v reakci na činnost uživatele  zpracování na straně serveru (PHP,
Návrh a tvorba WWW Semestrální práce. Termíny –20. října – odevzdání popisu práce pár větami popsat, jak bude vypadat a fungovat Vaše semestrální práce.
Rezervační systém v prostředí XUL Zdeněk Novák, Petr Ondrejka.
Struktura a Koncept portálu ČVUT, © 2013 IBA CZ, s. r. o. Agenda Teoretický průřez strukturou a konceptem Liferay portálu Company Sites Pages (stránky)
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY MVC vs MVP.
Redakční systém pro web nezávislých herních vývojářů
as4u advanced system for you
Pattern Oriented Software Architecture
PRVNÍ Projekt, struktura projektu
WWW a HTML Základní pojmy Ivo Peterka.
INTEGRACE řešení základních registrů
Redakční systém s integrací webových služeb
Vytvoření IS pro správu místností v prostředí WWW
Resources-multijazykové prostředí
Web Application Scanning
ZAL – 7. cvičení 2016.
Transkript prezentace:

Ing. Jan Mittner

1. Životní cyklus požadavku 2. Moduly 3. Pluginy 4. Jak řešit komponenty typu menu 5. atd. 2

3

1. inicializace  spuštění index.php a objektu Bootstrap  konstrukce objektu požadavku klienta a odpovědi pro něj ▪ Zend_Controller_Request_Http, Zend_Controller_Response_Http 2. routování 1. zavolání pluginů před routováním (routeStartup()) 2. hledání vyhovující routy a nastavení objektu požadavku 3. zavolání pluginů po routování (routeShutdown()) 3. dispatchování 1. zavolání pluginů před cyklem dispatchování (dispatchLoopStartup()) 2. cyklus přípravy a spuštění jednotlivých akcí 1.zavolání pluginů / action helperů před spuštěním akce (preDispatch()) 2.spuštění akce 3.zavolání pluginů / action helperů po spuštění akce (postDispatch()) 3. zavolání pluginů po cyklu dispatchování (dispatchLoopShutdown()) 4. vrácení odpovědi 4

   dispatch-workflow dispatch-workflow 5

 objekty neinvazivně rozšiřující funkcionalitu stávající aplikace  pluginy mohou nabývat různých typů dle svého účelu  pluginy front-controlleru  action helpery  view helpery  formulářová rozšíření ▪ filtry ▪ validátory ▪ dekorátory 6

 ovlivňují chování aplikace jako celku a váží se na jednotlivé události během životního cyklu zpracování požadavku klienta  vychází z objektu Zend_Controller_Plugin_Abstract, který definuje metody pro jednotlivé události: ▪ routeStartup() – spouští se před započetím routování ▪ routeShutdown() – spouští se po dokončení routování ▪ dispatchLoopStartup() – spouští se před spuštěním cyklu dispatchování ▪ preDispatch() – spouští se před zpracováním konkrétní akce ▪ postDispatch() – spouští se po zpracování konkrétní akce ▪ dispatchLoopShutdown() – spouští se po dokončení cyklu dispatchování  7

 action helpery slouží pro jednoduché run-time rozšíření možností controllerů bez nutnosti vytváření vlastních abstraktních controllerů, jelikož action helpery by měly pokrývat funkčnost, která není nutně společná pro všechny controllery  action helpery vycházejí z objektu Zend_Controller_Action_Helper_Abstract  objekt Zend_Controller_Action_HelperBroker slouží pro správu action controllerů  v controlleru je jeho instance k dispozici pod $this->_helper  action helpery je možné využívat přímo, resp. je vázat na systémové události obdobně jako pluginy  direct() – možné spouštět skrze HelperBroker jako metodu odpovídající názvu helper objektu  init() – volá se při inicializaci controlleru  preDispatch() – volá se před spuštěním akce controlleru  postDispatch() – volá se po spuštění akce controlleru  manuály   8

 view helper slouží pro obohacení možností view zpravidla pro:  přístup k modelům  provádění komplexní nebo opakující se logiky  manipulace s daty modelu a jejich formátování  persistence dat napříč view skripty  objekt helperu se do view registruje skrze metodu addHelperPath() a následně se spouští jako metoda objektu view  Zend disponuje řadou předpřipravených view helperů, např.:  escape() – escapování proměnných  layout() – přístup k objektu layoutu  action() – spuštění vybrané akce vybraného controlleru  partial() – renderování vybrané šablony na zvolené místo  helpery pro generování formulářů a HTML tagů atd.  manuály   9

 MVC prvky v aplikaci je možné organizačně rozčlenit do tzv. modulů  modul zpravidla ohraničuje rozsáhlejší logický blok / rozhraní v rámci aplikace, např. administrace, frontend, klientské rozhraní atd.  každý modul pak má vlastní adresář v rámci application/modules, kde definuje obdobnou adresářovou a souborovou strukturu controllerů, modelů či view jako application  modely je však často vhodné sdílet napříč více moduly  aplikace obsahuje defaultní modul a další dle potřeby  aktuální modul se pak projevuje v URL, názvech objektů atd. 

 view helper  již známe  action stack  v rámci jednoho požadavku se zpracuje více akcí, které se vypíšou na různá místa  action view helper  view helper, který zavolá akci

 vytvořte vlastní modul pro práci se články  nový modul articles s vlastním layoutem a pár statickými stránkami  vytvořte vlastní view helper  např. pro jednoduché vytvoření odkazu na  implementujte menu pomocí všech tří způsobů  view helper  action stack  action view helper 12