Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie – Pevninská část Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Advertisements

DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropské regiony - Severní Evropa - Norsko
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy
Mimoevropské regiony – Jižní Asie2 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Střední Evropa - Německo
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
VY_52_INOVACE_03/2/13_ZEMĚPIS J a JV Asie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie - Úvod Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Východní Evropa – Pobaltí Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Balkánské státy
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy 2
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Evropské regiony – Střední Evropa - Polsko
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_180 NázevVietnam Téma hodinyJihovýchodní.
Evropské regiony- Jižní Evropa - Řecko
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
JIHOVÝCHODNÍ ASIE zahrnuje státy, které leží východně od Indie a jižně od Číny je geograficky rozdělená do dvou oblastí, jmenovitě Indochina a Malay souostroví.
Globální cirkulace atmosféry
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropské regiony – Západní Evropa– Státy Beneluxu
Mimoevropské regiony – Severní Amerika Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Střední Evropa, Rakousko, Lichtenštejnsko
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Opakování – vesmír, sluneční soustava
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Japonsko
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
ASIJŠTÍ TYGŘI. Tyto státy se nacházejí v monzunové oblasti. Mají dobrou polohu na pobřeží Tichého oceánu. V posledních letech se velice rychle zlepšilo.
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Evropské regiony – Východní Evropa – Moldavsko, Ukrajina, Bělorusko
VIETNAM Originální název: Cong Hoa Xa Hoi Chu Nghia Viet Nam
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jihozápadní Asie3 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Argentina Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Asie – Indie
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
CELOSVĚTOVÁ TĚŽBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
SVĚTOVÁ PRŮMYSLOVÁ VÝROBA
- Oblast poloostrova Zadní Indie a Malajského poloostrova
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Asie Jihovýchodní. Přírodní podmínky  Poloostrovy  Zadní Indie, Malajský X  Ostrovy  Sundy  Velké - Borneo, Sumatra, Jáva, Celebes,  Malé,  Filipíny.
Státy Jihovýchodní Asie. Indonésie - Jakarta  Ostrovní stát   Jáva, Borneo (Kalimanthan), Sumatra, Celebes  4. nejlidnatější stát  230 mil.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_JIHOVÝCHODNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_143_Státy JV Asie Šablona Identifikátor školy:
ASIE – JIHOVÝCHODNÍ ASIE
Transkript prezentace:

Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie – Pevninská část Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Zpracováno , autor: Mgr. Adam Supík Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Thajsko  60 mil. obyvatel  53 % Thajci, 14 % Číňané  Uprchlíci z okolních států  Buddhismus (95 %)  Hlavní město: Bangkok  Rozvoj kolem Thajského zálivu  Řeka Menam (Čaopraja)  Síť zavlažovacích kanálů

Zemědělství  60% EA  Rýže (export a nákup)  Kukuřice, proso  Hlavní producent kaučuku

Cestovní ruch  Rozvoj od Vietnamské války (vojáci)  10 mil. turistů ročně (1 mil. z Evropy)  Pattaya  5 S  Sight seeing  Shopping  Sun  Sea  Sex

Vietnam  Druhý nejlidnatější stát JV Asie (86 mil. obyvatel)  Spolupráce s Československem (dělníci, studenti)  Komunistický systém i po rozpadu SSSR (čínský model)  Před Vietnamskou válkou rozdělen 17. rovnoběžkou  Dvě centra  Ho Či-Minovo město (dříve Saigon)  Hanoj

Zemědělství  60 % ekonomicky aktivních  Produkce vzácného tropického dřeva  Bambus (stavba)  Zelenina, cukrová třtina  Čaj, káva, ovoce  Kasava  Rýže

Hospodářství  Zásoby nerostných surovin (rudy, sklářské písky, uhlí)  Průmysl vybudován s pomocí komunistických států  Dnes státní řízení a zahraniční investice (export)  Elektronika  Strojírenství  Textilní průmysl  3. vlna „asijských tygrů“  1992 – 190 $/obyv.  2007 – 790 $/obyv.

Myanmar (Barma)  Britská kolonie  Barma do roku 1988  Vojenský převrat  Vládne vojenská junta  Nejchudší země světa  Vývoz tropického dřeva a rýže  Hl. město: dříve Rangún dnes Neipyijto

Laos, Kambodža Období občanských válek (Rudí Khmerové) Zaostalá ekonomika Orientace na vývoz zemědělských produktů a nerostných surovin Památky (Ankor Wat)

Zdroje Hospodářský zeměpis: Regionální aspekty světového hospodářství. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., ISBN X. Geografický místopisný slovník světa. Praha: Academia, ISBN Makroregiony světa. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o., 2010.ISBN