Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Vpád Tatarů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Sámův kmenový svaz 623 – 658 n.l..
Uherský stát Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 2. ročník ZŠ Předmět: Prvouka Autor: Mgr. Martina Marková Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky prvního ročníku Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Dějiny významných států v Evropě II
Evropa za napoleonských válek
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru 2) 863 přišli bratři Konstantin a Metoděj na Velkou Moravu 3) Velká Morava přijala křesťanství z Franské říše a.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Kyjevská Rus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Co můžeš z map vyčíst o Maďarech a Uhrách?
Vývoj Evropy v období vrcholného a pozdního středověku
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
VZNIK STÁTŮ VE STŘEDNÍ EVROPĚ
Ruský stát a jeho sjednocení
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Příchod Slovanů a Sámův kmenový svaz
Seveřané a vikingové Slované
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Přemyslovci Vláda přemyslovských králů.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru
POČÁTKY UHERSKÉHO STÁTU
Evropa v 9. – 11. století Vznik raných států.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Všeználek vypravuje o Velkomoravské říši.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
SLOVANSKÉ STÁTY LENKA VENCLOVÁ 7.ročník.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Ruský stát v 16. století.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
VY_32_INOVACE_2D.7.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI Přemysl Otakar I. ( )
Kočovní Maďaři a vznik uherského státu
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Státy stř. a vých. Evropy - test Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
V HLUBINÁCH DÁVNÝCH ČASŮ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01Sada: 02 Ověření ve výuce: Vlastivěda Datum: Třída:
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Čingischán Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Vpád Mongolů do Evropy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o vpádu Mongolských kočovníků.
Slované.
Slované pravlast Slovanů – mezi řekami Vislou a Dněprem (vyznačená červeně) 6. st. – stěhování Slovanů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Východní a střední Evropa Označení materiálu: VY_32_INOVACE_18_vychodni_a_stredni_evropa.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_03_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Ruská knížata.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin 6.-9.
Karel IV. „Otec vlasti“ Filip Valla
Západní Evropa stol..
Napoleonské války Autor: Lenka Mulačová
AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_167_ Knížata a králové
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Slované 7. ročník.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Evropa v 9. – 11. století Vznik raných států.
Přemyslovští králové Vlastivěda 4. ročník
Období feudální rozdrobenosti. Vpád Mongolů do Rusi
Rusko a jeho dějiny.
Transkript prezentace:

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Základní škola a Mateřská škola Větřní Školní 232 382 11 Větřní Téma hodiny: Vpád Mongolů do Evropy Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska

VPÁD MONGOLŮ DO EVROPY Pár základních informací o nich: Říkalo se jim i Tataři, národ pocházející ze střední Asie Byli velmi bojovní a krutí Vynikali jako lučištníci, dovedli přesně mířit i za prudkého trysku koní Události: Ve 12. století se začínají sjednocovat pastevecké kmeny a rody Mongolů Po mezikmenových bojích se do čela dostane Temüdžin, který se stane nakonec Velkým chánem – ČINGIZCHÁN ( + 1227 )

Mongolské vítězné tažení na Západ Čingischán po sjednocení mongolských kmenů vybuduje početnou a silnou armádu a dobývá okolní území, postupně si podmanil Střední Asii, Irán i Čínu Je poměrně vzdělaný a přijímá se zájmem i vyslance křesťanských zemí Později zaútočí do Východní Evropy a r. 1223 poráží na řece Kalce ruská knížata Za vedení velkochána Batúa zničili Mongolové Kyjevskou Rus

Nejen Mongolové drancovali východní Evropu 1241 u polské Lehnice poražena 40 tisícová armáda Poláků i s knížetem Při následném vpádu na Moravu se jim postavil český král Václav I., který je vyhnal do Uher, později se usazují při řece Volze a zakládají stát Zlatá horda DALŠÍ ÚTOKY DO VÝCHODNÍ EVROPY: Švédové zaútočili na Novgorodské knížectví, ale byli poraženi knížetem Alexandrem Něvským, který později porazil i Řád německých rytířů v Polsku NOVGOROD bohatne a sílí, stává se střediskem obchodu se Západní Evropou

VYSVĚTLIVKY: Za rychlý odchod Tatarů z Moravy může jako hlavní příčina smrt velkochána Batú-a. Náčelníci se sjížděli k rychlé volbě jeho nástupce. Proto byla Morava poničena mnohem méně. Ovšem jako paměť jejich vpádu je možno pozorovat silně asijské rysy ve tvářích mnoha rodilých Moravanů. Asijské geny se zde uplatňují i po 800 letech.

OBR. 25 – dobový portrét Temüdžina Čingizchán Temüdžin ( asi 1160 – 1227 ) velevládce a sjednotitel Tatarů

OBR. 26 – mapa říše Čingizchána a jeho nástupců Veleříše Tatarů ve 13. století

Co znamená, když se o někom řekne, že je tatar? ÚKOLY: S pomocí zeměpisné mapy zjistěte, které z dnešních států se nacházejí na území bývalé říše Tatarů. Co znamená, když se o někom řekne, že je tatar? Setkali jste se s tímto názvem ještě v jiné, než historické souvislosti?

DOPLŇTE TEXT: Na území dnešního Mongolska se nacházely kmeny … … . Ve 12. stol. se začaly postupně sjednocovat a do čela se dostal … … . Tento muž později přijal titul … … a stal se tak jejich vladařem. Postupně začal dobývat okolní území, mezi nimi i dávnou říši … … . Poté se vydal se svými bojovníky do … …Evropy a porazil ruská knížata. Roku 1241 zničili Mongolové vojsko Poláků v bitvě u … … . Jen český král … … se jim úspěšně postavil na moravském pomezí. Tatarští bojovníci pak založili svou říši nazvanou … … .

OBR. 25 -http://tochka.gerodot.ru/rus-orda/img/chingiz.jpg