1 Asie a Pacifik 145,5 mil. turistů (r. 2004) 19,3% podíl na celosvětových příjezdech v MCR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Austrálie a Oceánie - demografie
Advertisements

Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ASIE – OBYVATELSTVO A HOSPODÁŘSTVÍ
Identifikátor materiálu: EU
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Demografické charakteristiky kontinentu
Jižní Asie Přibližná mapa Jižní Asie.
(Francouzská Polynésie)
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_52_INOVACE_03/2/13_ZEMĚPIS J a JV Asie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
INDIE.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Oceánie Mgr. Petr Krákík.
ASIE.
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
VY_32_INOVACE_14 Asie - Jihovýchodní Asie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ASIJŠTÍ TYGŘI. Tyto státy se nacházejí v monzunové oblasti. Mají dobrou polohu na pobřeží Tichého oceánu. V posledních letech se velice rychle zlepšilo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
JIŽNÍ ASIE.
Najdi na slepé mapě Asie státy podle zadání
HOSPODÁŘSTVÍ. Velikost ekonomiky Poř.státmld. US$ PPP (2003) 1.USA Čína Japonsko Indie Německo Spojené království1.
Přírodní zdroje Obnovitelné Půdy, voda, biomasa, sluneční energie…
Kambodža (Cambodia) Rozlohou poměrně velká, avšak ne příliš významná země s minimálními nerost. zdroji…
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
OCEÁNIE.
Jižní Asie.
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Oceánie.
Made in China Lubomír Bureš
Čína Jan Dušek.
- Oblast poloostrova Zadní Indie a Malajského poloostrova
Asie Indie. Jižní Asie Indický subkontinent Indie, Nepál, Srí Lanka a Maledivy Architektura, (hinduistická, budhistická a mughalská), velehory, exotika.
JV Asie Zabírá poloostrov Zadní Indie, Malajský poloo. a souostroví v Tichém oc. (Sundy, Filipíny). Menší část regionu leží již na jižní polokouli. Povrch.
INDIE.
Obyvatelstvo a sídla.
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Asie Jihovýchodní Asie.
OBLASTI ASIE Podle tradičního dělení se Asie člení na 7 oblastí
Oceánie a Antarktida. Nový Zéland Rozmanitost přírodních pozoruhodností (sopky, gejzíry, ledovce, fjordy atd.) a folklor Maorů CR – 2,5 mil. turistů (2007)
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Východní Asie – Čína, Mongolsko a KLDR
Asie Josef Hanzl 6.B.
Asie Jihovýchodní. Přírodní podmínky  Poloostrovy  Zadní Indie, Malajský X  Ostrovy  Sundy  Velké - Borneo, Sumatra, Jáva, Celebes,  Malé,  Filipíny.
ASIE.  Největší světadíl (8,6% povrchu Země, 29,9% souše)  Nejlidnatější – cca 4 mld. (60% populace)  ½ obyvatel – do 20 let  Hlavně S a V polokoule.
AUSTRÁLIE a OCEÁNIE.  Zeměpisná a kulturní oblast  Austrálie tvoří samostatný kontinent  Rozloha: km²  Počet obyvatel: 34,0 miliónů 
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_JIHOVÝCHODNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OCEÁNIE.  Oceánii tvoří přibližně 1500 ostrovů v …………. oceánu  Rozloha: 0,8 mil km 2  Leží v …………… a …………………… podnebném pásu s vydatnými srážkami tropickém.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_JIŽNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
VY_32_INOVACE_143_Státy JV Asie Šablona Identifikátor školy:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Dobiášová Michaela Název: VY_32_INOVACE_05_C 9_Asijští tygři Téma: Asie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_JIŽNÍ ASIE
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_Z7. 17 ASIE Autor: Mgr
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Napříč Asií.
Lokalizace Asie - významná místa /politická geografie/
Austrálie a Oceánie - hospodářství
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 2
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Znáš Asii?. Znáš Asii? a Afgánistán 1 Kátmándů b Saudská Arabie 2 Damašek c Japonsko 3 Bankog d Čína 4 Varan komodský e Nepál 5 Bajkal f Mount Everest.
Čína - Peking 1,4 mld. oby. (1. na světě), 9,5 mil. km2 (4. na světě),
Transkript prezentace:

1 Asie a Pacifik 145,5 mil. turistů (r. 2004) 19,3% podíl na celosvětových příjezdech v MCR

2 SV Asie (79, 4 mil. turistů – r. 2004): Čína, Hong Kong, Japonsko, Severní Korea, Jižní Korea, Macau, Mongolsko, Taiwan; nejnavštěvovanější: Čína – 42 mil. turistů (Hong Kong, Macau, Japonsko, RF); Hong Kong – 13,5 mil. turistů (USA, Čína, Japonsko, Taiwan, VB).

3 Čína (Čínská lidová republika) rozloha: km 2 ; 1,31 mld. obyvatel 137 obyv./km 2 ; ve SE vyrývá Čína stále zřetelnější stopu – jako by se naplňovala Napoleonova slova: „nechte Čínu spát, až se probudí, bude toho svět litovat.“ Číňané jsou velice pracovití a nenároční, k cizincům jsou spíše uzavření, mají vlastní tradice v myšlení i způsobu chování a jsou na své tradice hrdí, jsou mlčenliví, jejich přikývnutí nemusí znamenat souhlas, lehce něco slíbí, ale také na slib lehce zapomenou…

4 Chrám nebes Zakázané město Muzeum věnované válce s Japonskem Náměstí Nebeského klidu Peking

5 Perla Orientu Šanghaj Nankingská třída

6 Suzhou – „Benátky severu?“

7 Hong Kong zvláštní administrativní zóna Čínské lidové republiky (podle ústavy se Hong Kong těší vysokému stupni autonomie, pouze za mezinárodní politiku a ozbrojené síly zodpovídá centrální vláda v Pekingu); bankovnictví a obchod; obchodní čtvrť Kowloon: Nefritový trh, chrám Wong Tai Sin, Ptačí trh, dostihové závodiště s muzeem, park uprostřed města (zahrady, jezírka, fontány, restaurace, muzeum čajů).

8 JV Asie (48,3 mil. turistů – r. 2004): Brunej, Kambodža, Indonésie, Laos, Malajsie, Myanmar, Filipíny, Singapur, Thajsko, Vietnam; nejnavštěvovanější: Malajsie – 15,7 mil. turistů; Thajsko – 11, 7 mil. turistů; Indonésie – 5,3 mil. turistů.

9 Malajsie federativní konstituční monarchie; rozloha: km obyv. 73 obyv./ km 2 ; krásná příroda s palmovými háji, tropické podnebí s vysokými teplotami po celý rok; Georgetown – nízké 1patrové domy připomínající kolonizaci, umělecká galerie a muzeum, mešita, budhistické chrámy; Kuala Lumpur – nejvyšší vlajkový stožár na světě (100 m), planetárium, Národní muzeum, Muzeum textilu.

10 Thajsko království, thai – svoboda; rozloha: km 2 ; 65,5 mil. obyv. 126 obyv./ km 2 ; Bangkok (staré královské město, královský palác a Wat Phra Kaeo, Národní muzeum, Chrám ležícího Budhy).

11 Phuket (turistická letoviska a pláže, golf, potápění, rybaření, jízda na slonovi, horolezectví, jízda na kole…) Patong Beach

12 Oceánie (10,2 mil. turistů – r. 2004): Americká Samoa, Austrálie, Cookovy ostrovy, Fidži, Francouzská Polynésie, Guam, Kiribati, Marshallovy ostrovy, Mikronésie, Severní Mariany, Nová Kaledonie, Nový Zéland, Niue, Palau, Papua Nová Guinea, Samoa, Šalamounovy ostrovy, Tonga, Tuvalu, Vanuatu; nejnavštěvovanější: Austrálie – 4,8 mil. turistů; Nový Zéland – 2,3 mil. turistů.

13 Zdroje obživy většiny států Oceánie: pěstování tropických plodin; cestovní ruch (zájem o exotickou přírodu i společnost, vodní sporty, pláže, bohatý noční život); daňové ráje (Cookovy ostrovy, Niue); vydávání exotických poštovních známek (Tonga, Samoa, Tuvalu).

14 Jižní Asie (7,6 mil. turistů – r. 2004) Bangladéš, Bhútán, Indie, Irán, Maledivy, Nepál, Pákistán, Srí Lanka; nejnavštěvovanější: Indie – 3,5 mil. turistů; Irán – 1,7 mil. turistů.

15 Hlavní přitažlivosti subregionu: architektonické památky svébytných kultur Indického poloostrova (hinduistické, mughalské); nejvyšší světové velehory (Himálaj, Kárakoram); exotika dosud jednoduchého způsobu života většiny obyvatel, náboženské rituály.

16 většímu rozvoji cestovního ruchu brání: odlehlost oblasti; obtížné klimatické a hygienické podmínky; chudoba obyvatel; nízká vybavenost službami pro CR.

17 Indie rozloha: km 2 ; 1,1 mld. obyvatel 324 obyv./km 2 ; Goa – bývalá portugalská enkláva: unikátní symbióza západu a východu v dědictví a ve zvycích; více katolictví než hinduismu; spíše kostely než chrámy a mešity; více sukní než sárí; odpolední siesta; svátky a festivaly jako v Evropě.

18

19 Iránská islámská republika rozloha: 1,6 mil. km 2 ; 68 mil. obyv. 41 obyv./ km 2 ; těžba ropy; vysoká pohoří a náhorní plošiny, S a V pouště; subtropické kontinentální podnebí, na J tropické; Teherán; Persepolis – chlouba staré Persie; mešity, Čak Čak – tajuplný chrám „uctívačů ohně“.