Masová komunikace Martina Bartůňková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Organizační stránka předsednictví České republiky v Radě Evropské unie leden - červen 2009 PhDr. Jana Hendrichová, náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské.
Komunikace Společenská kultura
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
ÚVOD DO SOCIÁLNÍ POLITIKY
AGENDA 21. Cíle Agendy 21 Rehabilitace pozic ODS ve společnosti Přesvědčení voličské většiny o cílech, programu a osobnostech strany Volební úspěch a.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Veřejná správa velmi významná problematika, proto nelze ponechat na smluvní volnosti právní normy upravující výkonnou státní moc = správní právo správní.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Teorie masové komunikace
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Význam organizace INSEA pro další vzdělávání v oboru výtvarná výchova
funkce médií ve společnosti moc médií
Veřejnost – dav - masa Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/08.
Mediální komunikace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
FILMFEST, s.r.o Talent marketingových komunikací.
MASOVÁ KOMUNIKACE Božena Genrtová.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Masová komunikace, masová média
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Marketingové prostředí
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Kultura Občanský a společenskovědní základ Autor: Mgr. Pavel Semerák
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Masmédia.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Didaktický proces Androdidaktika.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Brno 25. listopadu 2008.
Od moderní k nové společnosti
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
Publikum jako objekt masové komunikace. L 10 Ing. Jiří Šnajdar 2015.
Nástin přednášek – studijní pomůcky. Pojem správy  vedení, řízení, (ekonomická) péče o něco  záměrná činnost, sledující dosažení určitého cíle (účelu)
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
TMKSSK. Co vlastně je masová komunikace? 1.1 Mediální komunikace (MK)1.1.  Médium z latiny (= prostředek, zprostředkující činitel) – médium je to,
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Masová média jako mediální instituce
Masová média a jejich vliv
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Kultura Vladimír Velešík.
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
Sociální psychologie.
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Střední škola obchodně technická s. r. o.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Masová komunikace Martina Bartůňková

Pojem masová komunikace vznikl koncem 30. let. Je spojen s masovými médii. Problém s vytvořením definice masové komunikace Proč?

Gerberova (1967) definice komunikace: „Sociální interakce prostřednictvím sdělení.“

Definice masové komunikace Janowitz, 1986: „Masová komunikace zahrnuje instituce a postupy, jimiž specializované skupiny využívají technické prostředky pro šíření symbolického obsahu směrem k rozsáhlému, nesourodému a široce rozptýlenému publiku.“

komunikace celospolečenská! Masová komunikace = komunikace celospolečenská!

Dělení médií Různá kritéria dělení: dle použité technologie dle různých dalších kritérií zeměpisné (regionální, celostátní) politické (pravicové – Mladá Fronta Dnes, levicové – Právo) náboženské (Křesťanské listy)

Význam masových médií Zdroj moci Aréna Zdroj výkladů sociální reality Klíč ke slávě Určují co je a není normální

Otázka svobody a řízení! Média a společnost Politický rozměr a normativní společensko-kulturní aspekt. Otázka svobody a řízení!

Sociální trendy, mající význam pro masovou komunikaci Internacionalizace Informatizace Postmoderní kultura Individualizace

Změny ve společnosti Industrializace Co to je? Jak k ní došlo?

Proces masové komunikace Je specifický Proč?

Podavatelé Profesionální komunikátoři Účastníci soutěží

Masové publikum Početné Velmi rozptýlené Neinteraktivní a anonymní Heterogenní Neorganizovaní a neschopné samostatné akce

Masová kultura Souhrn informací, hodnot a artefaktů zprostředkovaných masovými médii tak, aby je mohl snadno konzumovat co nejširší okruh příjemců. Co je cílem?

Denis MacQuail Jaká je kultura? Není tradiční. Není elitní. Je produkována masově. Je populární. Je komercializovaná. Je homogenizovaná.

Masová kultura přímým produktem masové společnosti? Masová kultura produktem masových medií?

Dvě formy kultury FOLK ART HIGH CULTURE Vytvořeno spontánně a zdola. Záležitost elit. JAKOU ÚLOHU HRÁLA INDUSTRIALIZACE?

Kritici Frankfurtská škola ‚Masová kultura je přímý produkt kulturního průmyslu!‘

V Plzni 14.11. 2011 Děkuji za pozornost

Zdroje Různé Kniha internet