Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Advertisements

Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Evropské malířství Rembrandt 1. část
Umění starověku – předřecké civilizace
Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část
RENESANCE A HUMANISMUS
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Doba Charakteristika Znaky
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Klasické kultury Předřecké kultury v Egejské oblasti Antické Řecko
Baroko v Čechách Architektura raného baroka
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Itálie Francie Španělsko
Opakování Prověřování znalostí
Antický Řím Architektura.
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Antické Řecko Úvod Keramika.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Evropské barokní sochařství
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Antický Řím Etruskové.
Klasicismus Umění 19. století.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Závěr 18. století – poč. 19. století
Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.
Opakování Test znalostí
Baroko Malířství Společnost.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Nizozemské malířství 17. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antický Řím sochařství.
Antické Řecko Architektura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Baroko Univerzální umělecký styl. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Peter Paul Rubens ● Alexander Mansurov. Peter Paul Rubens ● Narozen ● otec zemřel, matka se vrací do Antverp, Petr Paul a jeho bratr posláni.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Architektonické směry
Transkript prezentace:

Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část

 Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích  Barokní radikalismus v malířství  Barokní klasicismus v malířství

 Opakování a prohlubování znalostí  Malířství  barokní radikalismus  Znaky: dynamický pohyb, vypjaté emoce, nadvláda hmoty. Obr. 1 Rubens – Únos dcer Leukippových.

 Opakování a prohlubování znalostí  Malířství  Petr Paul Rubens  hlavní představitel vlámského barokního radikalismus  dlouhodobý pobyt v Itálii --- vliv benátské malby vrcholné renesance – tizianovská barevnost, tělesná plnost – Michelangelo  Barokní kompozice – složitá a otevřená  Renesanční kompozice – přehledná, jednoduchá a uzavřená  Obr. 2 Rubens – Příjezd Marie Medicejské do Francie.

 Opakování a prohlubování znalostí  Malířství  Vlámský barokní radikalismus  radikální barokní forma se výrazně uplatňuje především v katolických zemích či zemích s výraznou protireformační politikou katolické církve  široká tématická škála – motivy náboženské, mytologické, alegorické i žánrové  Obr. 3 Jordaens – Diogenes na trhu.

 Opakování a prohlubování znalostí  Malířství  Barokní klasicismus  Znaky: nejvíce spjat s renesancí - rozumový přístup ke skutečnosti, s ostatními proudy společná monumentalita  Nicolas Poussin (Francie, Itálie) Svatá rodina na schodech  Kompozice typická pro renesanci – uzavřená, pyramidální  Obr. 4 Poussin – Svatá rodina na schodech.

 Opakování a prohlubování znalostí  Malířství  Barokní klasicismus  Obliba v tématech mytologických, historických a alegoriích  Obr. 5 Poussin – Zrození Venuše.

 Opakování a prohlubování znalostí  Malířství  Barokní klasicismus  Charles Le Brun (1619 – 1690)  francouzský královský malíř, vliv Poussina, výzdoba zámku ve Versailles  Obr. 6 Le Brun – Vjezd Alexandra Makedonského do Babylónu.

 Opakování a prohlubování znalostí  Malířství  Barokní klasicismus  Krajinomalba  opakem holandských barokních realistických krajin  idealizované, doplňované antickou architekturou a lidskou stafáží  Obr. 7 Lorrain – Vyplutí sv. Pauly z přístavu v Ostii.

 Citování odborných informačních zdrojů  Obr. 1 PIJOAN, José. Dějiny umění 7/. Praha 1990: Odeon, n.p., str. 215  Obr. 2 dtto str. 217  Obr. 3 KITSON, Michael. Barok a rokoko. Praha 1972: Artia, str. 36  Obr. 4 dtto str. 61  Obr. 5 dtto str. 63  Obr. 6 dtto str. 57  Obr. 7 dtto str. 71